phobb Skrevet Desember 24, 2024 Share Skrevet Desember 24, 2024 (endret) Hei dere! Har hatt elbil nå i et halvt års tid, som har gått overraskende bra. Har kun hatt behov for hurtiglading et par ganger i sommer, der jeg brukte BMW Charging-kortet begge gangene - veldig enkelt! Nå i helga skulle jeg hurtiglade to ganger. Begge gangene på samme stasjoner som i sommer, der det tidligere fungerte med ladekortet. Begge gangene fikk jeg 'autentisering mislyktes'. Jaja, enten noe galt med kortet, eller stasjonene og integrasjonen deres mot BMW Charging (samme kjede benyttet på begge stasjoner). Så jeg tenkte jeg skulle bruke My BMW-appen til å angi ladepunkt, det virker jo nesten like enkelt. Forsøkte meg på dette, men neida! Alle ladepunktene på ladestasjonene i appen har jo bare serienummer av noe slag (f.eks NO*UNO*E3270348 og NO*UNO*E3270341), mens på selve fysiske ladepunktene er de merket A, B, C, D osv. Hvordan i H kan jeg vite hvilket ladepunkt i appen tilsvarer f.eks lader B når jeg først står der? Fant ikke noe serienummer av noe slag inne på menyen heller på laderen. Måtte bare gjette i appen, og overraskende nok traff jeg riktig begge gangene, men vil jo gjerne treffe riktig slik jeg slipper flytte bilen om jeg ikke har like flaks neste gang. På forhånd takk for svar som får meg opplyst:) God jul! Edit: Det ser ut som det kun er UNO X som ikke har merket laderne sine med navnene som vises i apper. Har sjekket litt andre ladere nå, og der står ladenavnene i appene, og ikke bare A, B, C, D osv som Uno X har. Endret Desember 30, 2024 av phobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå