Rachow Skrevet Tirsdag kl. 11:56 Skrevet Tirsdag kl. 11:56 Hei, har nettopp kjøpt en 320DAT 07. Selger sa at nøkkelen var fri for batteri og at han bodde på en øy så han trengte ikke og låse bilen, så han hadde ikke undersøkt mer om saken. Men jeg har byttet batteri(Duracell CR2032) og nøkkel vil fortsatt ikke funke på sentrallåsen(får startet bilen med den). Må bruke "Valet" nøkkel for og låse og låse opp bilen. Fulgte og bare med en nøkkel. Er det noen som har peiling på hva det kan være? Snakket med reservenøkkel.no og han mente det kunne være senderen som ligger i taket rett innenfor bakluken(prøvde og søke etter det på google men viste ikke hva jeg skulle søke etter)
Eystein Ose Skrevet Tirsdag kl. 12:16 Skrevet Tirsdag kl. 12:16 Om dette er en touring er det nesten garantert ledningsbrudd mellom bakluke og bil. På toppen av bakluken sitter sender/mottaker til sentrallås. Jeg har måttet lappe dette på min. Kan se om jeg finner bilde.
Rachow Skrevet Tirsdag kl. 12:18 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 12:18 Hei @Eystein Ose Ja jeg fant ut når jeg søkte på engelsk at det var noe som heter "Remote Central Locking Diversity Antenna" som ligger under spoileren på bakluka. Noe peiling på om jeg får kjøpt en ny sånn?
Eystein Ose Skrevet Tirsdag kl. 12:20 Skrevet Tirsdag kl. 12:20 (endret) Ja det er denne jeg snakker om. Mest sannsynlig er ikke denne defekt, men at ledningene til den er av. Jeg snitta opp ledningspølsa å inspiserte, og så at flere av disse var av. Lodda de sammen igjen og alt fungerte fint. Tolker det slik at når du bruker den fysiske nøkkelen til å låse opp, så blir alle dører låst opp? Så selve sentrallåsen fungerer, men fjernstyringen funker ikke? Endret Tirsdag kl. 14:44 av Eystein Ose
Rachow Skrevet Tirsdag kl. 12:25 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 12:25 Ja sentrallåsen funker på alle dører og blinker når jeg åpner med den fysiske nøkkelen. men den trådløse ikke funker. ok takk! da skal jeg undersøke litt nermere på ledningene
Rachow Skrevet Tirsdag kl. 12:35 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 12:35 (endret) For jeg kom over denne youtube videoen hvor modulen var defekt, og hvor han sier at det kan og være ledningene som kan være brudd i @Eystein Ose Endret Tirsdag kl. 12:38 av Rachow
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå