Gå til innhold

Haku

Medlem
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Takk for tips er der mulig å rense ventilen eller må den byttes om den er tett? Ukjent med EGR da jeg fikk den blindet sekundet den gikk tett på den eneste "moderne" bilen jeg har hatt. Ellers kun eid eldre biler før dette, der det meste kunne fikses med en skiftenøkkel å slange klemmer.
  2. Skal sjekke veivhusventilasjon i morgen takk for tips
  3. Får bilen inn i garasje i morgen å skal prøve å koble opp ISTA. Er veldig uerafen med programmed men ser der er en del info på youtube / google om hvordan man bruker det. Takk for tips
  4. Skal få bestilt MAF rens da Fant ikke når jeg var "i byen" sist på butikker så, hadde noe CNC Elektrisk kontakt rens liggende. Skal se på Wastegate å, usikker på om den er elektronisk da. Tenker å få tatt bildet av ISTA diagnosen å se om noen har litt bedre peiling om de ser den, men sterk kuling å regn her nå så venter til i morgen tror jeg 😅
  5. Bilen skal være helt "Stock", kjenner forrige eier som var en veldig nyktern man, brukte den som pendler bil og er en veldig lite bil interessert kar. Han gjorde ingenting med bilen bortsett fra å ha den på service. Men takk for innspill
  6. Hei! Nylig startet BMW drømmen å anskaffet meg en veldig fin F34 2015 som går som en drøm. Min aller første BMW etter å ha eid å skrudd på alt fra VW til Mitsubitshi og Peugeot. Er sålangt veldig imponert over BMW entusiaster og hvor villig de er til hjelp og alt mulig. Bare på hente turen min i Oslo til Finnmark fikk jeg 5 ganger folk som kom bort for å si at det var en fin bil og slå ann en prat. På tur til butikken fikk jeg opp advarsel på drivverk, kan kjøre videre ved redusert trekk kraft. Bestilte meg kabel på bimmerdeler og koblet opp ISTA+ Får koder på Turbo og leak bank 1. Turbo ser ut til å få for mye luft etter kodene å dømme. *OBS* Legger ved bilder av en Biltema leser jeg fikk med. Men har koblet opp ISTA+ og får nogenlunde samme beskjeder der. (Må enda sette meg inn å lære programmet. Så er litt forsiktig når jeg bruker det. Men fant fram til feilkode visning) Bilen går fint ellers, men om jeg "gir gass" begynner den å hakke å miste kraft. Motor i nødmodus og verksted er veldig langt unna med fergetur å greier, så det er siste utvei. Prøvd å høre etter lekkasjer å slik men finner ingenting. Strammet de rørene som er, klarer ikke finne et greit "kart" over luftsystem å følge, så usikker på hvor jeg skal leite, for tenker det kan være en av trykk slangene som lekker? Bilen har en aktiv tilbakekalling på EGR som ikke er fikset enda, har vurdert om det kan ha noe med saken å gjøre, men utelukker det for nå.(grunnet at jeg ikke kommer meg på verksted) Ikke så lett å skru på disse som de bilene jeg er vant med fra før. Mye deksel og slik som må bort for å få sett på alt. *Edit* Glemte å legge til, noen som vet om man kan bruke CNC sin Elektronisk komponent rens på MAS? Noen med lignende erfaring eller har noen gode tips?
×
×
  • Opprett ny...