Gå til innhold

Erling

Medlem
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo

Erling's Achievements

  1. Min 320dt 2000 nermer seg 170.000km, og i helgen roeyk dieselpumpa. Det er ihvertfall foreloepig diagnose fra Furubakken. De sier ogsaa at selve pumpa koster 15000, men om man skal ta "full pakke", som de gjoer i garantisaker, saa naermer det seg 40.000 penger! Da er det med bytte av en god del dyser og greier. De sier at det kan vaere lurt i og med at det blir mye spon/metallbiter naar pumpa ryker. Noen som har kommentarer til dette? Hva anbefales? Selv foeler jeg at aa bare bytte pumpa, uten aa ihvertfall rense litt opp i dysene, ikke er forsvarlig, mens full pakke er jaevlig dyrt... Blir lite julegaver i aar tror jeg. Erling
  2. Hmmm... Det virker ikke som at noen (BMW her og der inkludert) vet hva den jævla knirkingen egentlig kommer av. På min E46 320dt så var jeg plaget med dette, fikk beskjed av Autozentrum (Az.) at det var bare å bytte vinduslister. OK, fikk det gjort på Autozentrum Gardermoen siden jeg skulle på reise. Virket bra men det tok ikke mange timer før knirkingen var tilbake. Klaget på dette hos Az. på Økern, en mekaniker tok en titt og fant ut at de hadde byttet feil lister! Det er ikke gummilistene på dørene som er problemet, men den "metallskinna" over døråpningene som gummilista ligger i mot når døra er lukket. OK, fikk byttet disse også (Az. spanderte, tusen takk). Bra i noen dager, så: "knirk, knirk...". Har også fått info om å ikke bruke silikon, samt at det kan være silikon i bilshampoen man bruker (har brukt Autoglym Shampo), sånn at de anbefaler en runde med silikonfjerner. Det eneste som er helt knirkefritt er om man vasker listene og de fremdeles er fuktige. Straks det tørker så begynner konserten. Lurer på om det kan være forskjell på krommede og lakkerte lister (de som står på karosseriet altså). Min har svartlakkerte. Har ikke prøvd med vaselin ennå, noen spesiell type? syrefri, etc? Dette er en sak vi bør komme til bunns i, da det ser ut til å plage vettet av mange her. Erling
  3. Erling

    Webasto

    Vet ikke den som solgte bilen det da? Ring evt. Webasto for å høre hvilken operatør de bruker. Det er sannsynligvis Telenor. Sjekk så om operatøren har nummeret. Lykke til, Erling
  4. Er det noen som har erfaring med dette? Jeg har sjekket litt rundt hos 2-3 forhandlere og får ulike svar og priser. Noen mener at jeg må fjerne eksisterende forvarmer siden den er elektrisk og erstatte med fult Webastoanlegg så det koster 20000 ferdig montert. Andre sier at det er snakk om å sette på litt webastodeler for 5-6000 ferdig montert med klokke (fjernkontroll/mobilstyring koster 5-6000 i tillegg!) Importøren (Kolberg Caspary) har ikke detaljer om hver bilmodell, så har var det ikke hjelp å få. Heller ikke hos BMW-forhandler. Mvh, Erling
  5. Har du for mye Nm?
  6. Erling

    Webasto

    Hei, Det er ikke sikkert at det har vært noen fjernkontroll. Har sjekket litt med tanke på å få det installert. Standard leveres det med klokke i bilen. Fjernkontroll og mobilstyring er tilleggsutsyr til ca. 5-6 tusen . Svinedyrt spør du meg! Mvh, Erling
  7. Jeg har bruk for hengerfeste, og vil selvfølgelig ha et som er avtagbart. Har sjekket priser hos BMW og det ligger på ca. 12000!!. Er man medlem i BMWccn, så får man litt rabatt på deler, verksted eller både og. Best ut kommer Tronrud bil (Østlandet) med 15% på både deler og verksted (Med andre ord sparer man inn medlemskont. på en vanlig service). Det var litt forskjell også hos Tronrud: Drammen ca. 10000, Hønefoss 9.300! Da begynner det å bli aktuelt... MEN, grunnen til at det er så helsikes dyrt i utgangspunktet er at det ikke er lagt opp noen kabler om ikke det er bestilt når bilen ble levert ny. Dermed må man koble helt fra lysbrytern og bakover. Spørsmålet er da: Er det noen som har erfaringer med å få dette installert av noen som ikke er BMW verksted/forhandler? Hva kostet det og funker det? Hos Autozentrum sa de at de hadde vært borti 2-3 branner der årsaken var uorginalt montert hengerfeste. Litt skummelt om det er fakta. Erling
  8. Hei Sonder/Rune Takk for bra innlegg. (Ref. svar fra ///M): Det blir selvfølgelig opp til hver enkelt leser å tolke om innleggene er oppriktige meninger fra "vanlige" folk, eller om det er snikreklame fra forhandler evt. forsøk på sverting. Kan du si litt mer om hvilke QMI-produkter/behandliger du har brukt? Du skriver f.eks. "...påfylling av QMI". Er spesielt interessert i hva du har fylt på BMWen(e), og hvilke hva de enkelte produktene har gjort. Har du f.eks. brukt girbehandlingen? Erling
  9. Hei, Bra valg av bil! For økt kjøreopplevelse bør du koste på deg litt chipping på denne. Selv kan jeg anbefale ESS her på østlandet (Se i meny til høyre). Mine 136 hk ble justert til ca. 170, mye bedre respons hele veien. Og minst like viktig: Jevnere effekt/DM-kurve, originalt er det en "dip" rundt 2000 omdr. denne er nå helt borte, og motoren drar jevnt og bra fra ca. 1500. Mulig at forbruket har blitt en tanke lavere også, men jeg har ikke forsket noe på det (Har kjørt på 0,40 fra Geilo til Oslo med ski på taket og det er jo OK...) Erling
  10. Hei Thor, I og med at det er du som distribuerer QMI i Norge så regner jeg deg som partisk i dette Temaet Jeg har forsåvidt ikke hørt noe negativt om QMI, men om det er så bra som reklamen sier, hvorfor er det ikke mer utbredt? Er det for dyrt? E.
  11. Hei, Noen som har erfaringer med QMI's produkter? (http://www.qmi.no) De bruker PTFE (Teflon) i de fleste av sine tryllemixturer. Det skal da gi renere motor og avgasser, lavere friksjon og dermed økt effekt/dr.moment samt lavere drivstofforbruk. Vil dette ha noe å si for en motor som ikke har gått nihundreogfjørti mil? Erling
  12. Hal(l)o! Er det noen som har testet disse? Bare lurer på om det er hold i deres påstander... http://www.ontop.nu/norge/norgeindex.htm Skryteliste: Uttalelse av TUV -tysk biltesting; Et bytte lønner seg for alle kjøretøy. Trolig den eneste bildelen som blir inntjent på de fleste kjøretøy innen den trenger å byttes HALO tennplugg- Ny teknikk fra ny produsent. Gnisten har fri vei till brensel/luftblandingen gjennom den verdenspatenterte Halopluggen. Dette gir en raskere og mer effektiv forbrenning. -------------------------------------------------------------------------------- · Minskede utslipp TÜV - 22% DEKRA - 37% · Lavere forbruk TÜV 7-8 % DEKRA - 6% · Lengre levetid 5 år / 15. 000 mil · Mer effekt Mer effekt forbrenning Erling
  13. Kan du sende meg et bilde av felgene? Hva med innpress og dekkdimensjon? E.
  14. Kan du sende meg et bilde av felgene? Hva med innpress og dekkdimensjon? E.
  15. Hei, Noen som vet hvor jeg kan få tak i denne på norsk eller engelsk? E.
×
×
  • Opprett ny...