
Kapitalisten
Medlem-
Innholdsteller
48 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjønn:
Intetkjønn
-
Bosted:
Kristiansand
-
Kjøretøy
E84 2.0d X-Drive
Kapitalisten's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Har dessverre allerede nytt batteri til lading. 1 mindre ting som kan gå galt senere da. 😅
- 13 svar
-
- electronic
- failure
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Takk for info. Jeg har ikke hengerfeste, men har et liggende som skal på. Håper nytt batteri fikser de fleste feilkodene.
- 13 svar
-
- electronic
- failure
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Hei, tenkte å begynne med det billigste, og det er vel batteriet. Vil tro det er 6år nå ja, står et originalt batteri i bilen nå. Husker du hvor vannet kom inn på din bil? Mvh Sindre
- 13 svar
-
- electronic
- failure
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Ladet batteriet fra i går til i dag med ctek lader som allerede i går sa batteriet var fulladet. Målte først med motor avslått og deretter i gang med lys og varme osv. Fikk da disse tallene. For lave for denne bilen eller er verdiene innafor? Var nede i 12,2v før den steg noe igjen.
- 13 svar
-
- electronic
- failure
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Multimeter sier forøvrig 12,4V når tenning er av. 13,98V når bilen er startet med langlysene på og full varme på. Batteriet var fulladet da jeg startet tråden. Fall på 0,3.V og 100% til 75%?
- 13 svar
-
- electronic
- failure
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Hei, da har jeg kjøpt meg diagnoseutstyr og kjørt det noen ganger og slettet feilkoder. Sitter igjen med noen som dukker opp etter en liten kjøretur likevel. Men vet ikke hva feilkilden til at de kommer tilbake. *ME/DDE (digital motor /diesel electronics) 4BF7 - (range), 49A2 - (outside temp), 4993 - (Instrument cluster) *VTG (transfer case) CF7D - (signal from instrument) *DSC (Dynamic Stability Control) D35C - (Instrument cluster 1B4) 5F49 - (Interface, Instrument cluster) *FLA (High Beam Assist) EOC7 - K-Can: Communication fault *INSTR (Instrument cluster) A3BC (communication fault) E107 (communication fault) *CD (control display) E1C7 (K-can communication fault) *CON (controller) E2D6 - (incorrect message kilometre reading, 330) *IHKA (integrated automatic heating/ air conditioning) E71D - (status PDC, 24A) *SGM/ZGM (safety and gateway module) C907 - (K-can communication fault) *CID - (central Information display) E5C7 - (K-can: communication fault) Listen er jo lang som et elendig år. Rart bilen gidder å gå fremover. jeg har ikke fått kjøpt meg et multimeter (har hjemme) og er på hytta. Så ikke målt volt på batteri. Men vedlagt bilde, viser ikke det lading/spenning på batteri da? Kjørte forøvrig en 10-mils testtur etter første diagnose/sletting av feilkoder uten noe feil. Men så var det tilbake igjen da jeg startet bilen dagen etter. PDC er det faktisk en feil med, men denne er vel neppe hovedproblemet, i og med at sensor har vært gåen siden i fjor høst. Mvh Sindre
- 13 svar
-
- electronic
- failure
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Hei. Nei jeg har ikke noe å måle med foreløpig. Alt var helt fint frem til jeg byttet olje/filter. 😢
- 13 svar
-
- electronic
- failure
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Hei. Jeg har fått opp denne meldingen på min X1. Første gangen kom bare meldingen opp samt bilde av bilen på bukk. Så kjørte jeg hjem og ladet batteriet. I dag kom den igjen. Kjørte med fulladet batteri og etter ca 20km kom feilmld. Denne gang med turteller som hoppet litt og div lamper som lyste. Bilen virker ellers helt fint. Jeg byttet olje og oljefilter for en stund tilbake. Da kom jeg bort i kabelen på toppen av dynamo og det kom en gnist. (Irriterende nærme oljefilterhuset). Mistenker at jeg selv kanskje er kilden til dette selv og det er nesten mer irriterende. Finnes det en sikring som har koblet ut så dynamo ikke virker? Det er veldig trangt bak hanskerommet hvor noen sikringer sitter. Og hva "tegnet" for en dynamo eventuelt er, kunne jeg ikke se. 😅 Finnes det andre plasser jeg kan se? Dynamoen var ikke gratis så jeg, så vil helst vite at den må byttes før jeg kjøper. Mvh Sindre.
- 13 svar
-
- electronic
- failure
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Tror jeg skal be BMW Norge om en kopi av hva de får opp. For å sammenligne. Takk.. Hvis noen andre har noen innspill, vær så god.
-
Sendte deg VIN. Var bare S316a på bakluke.. Men har ikke el seter eller alu fothviler heller.
-
Ja, skrevet inn flere ganger. Alt stemmer ellers. Det står X1 x-drive 20d
-
Hei. Iflg utstyrslista jeg får ut når jeg plotter inn VIN, så skal jeg blant annet ha følgende koder: S322a - comfort access S3aha - backup camera S544a - cruise control w/ breake function Jeg finner hverken noen logo for cruise control (ei heller spake under blinklys), ingen kamera når jeg rygger eller noe lignende (bare et bilde av bilen og fargene grønn, gul, rød for pdc) og jeg kan i alle fall ikke starte bil uten nøkkel, eller adgang til bil med nøkkel i lomme. Står også at bagasjerom er elektrisk åpning. Nærmeste jeg kommer er en type soft close. Har jeg misforstått utstyrskodene helt? Kjenner jeg er litt skuffet.. Er fornøyd ellers med bilen.
-
Samme problemet med følsom alarm i min E39, så låser ikke bilen når jeg har med hunden. Ingen som går inn i en bil med en schäfer i. Leste en gang om at man kunne låse med nøkkel i nøkkelhull, eller var det noe med en knapp på nøkkelen, så ble ikke alarm aktivert. Ikke fått dette til selv, så teori glemt.
-
Gammel kontakt inn i ny type ballast - ballast til xenonpære: http://www.ekstralys.no/products/komplett-d2sr-ballast f.eks Gammel pre-facelift ballast passer ikke facelift-lykt
-
Må bare ha nye overganger fra gammel til ny på blinklys og parklys, ballastene fra http://www.ekstralys.no/products/komplett-d2sr-ballast er plug and play. Kjøp som foreslått over, noen LED-pærer til ringene, og du er i mål. Men ja - hold deg til originale Hella lykter. Jeg synes originale ballaster er litt drøye i pris.