Det beløpet stemte veldig godt. Tror neppe det ligger noen skjulte provisjoner i det beløpet. Det skal dekke administrasjon, transport, sjåfør osv. Grunnen til at det litt spenn i det er pga at Tyskland er et forholdsvis stort land. Kjøper man en bil som befinner seg lengst nord i landet sier det seg selv at transporten blir billigere enn en bil som befinner seg lengere sør i landet.
Og desuten er ikke denne provisjonen så dyr når man tenker på utgiftene når en skal hente den selv.
Driver jo ikke reklame for BMW forhandlere i Tyskland, eneste jeg gjør er å forklare hvordan jeg importerte min bil. Tvinger ingen til å gjøre som meg
Dette var den første bilen jeg importerte, forhørte og snakket med mange personer før jeg tok min endelige beslutning og jeg sjekket og ti talls biler før jeg fant den jeg valgte. Ringte og snakket med mange forhandlere der nede og noen virket totalt tilbakstående, andre prøvde å lure meg trill rundt og det var derfor jeg valgte merkeforhandler. Denne forhandleren snakket tilnærmet flytende engelsk, hadde god greie på eksport/import og var serviceinnstilt.
Det som hjalp meg var at transportfirmaet, Ojt, var serviceinnstilte og ga meg utrolig mye god informasjon om levrandører og ikke minst hvordan importeringen skjedde osv. De hadde også mange referanser de stolte på og som de hadde hentet biler fra før som de anså som seriøse, deriblant de jeg kjøpte ifra.
Sier ikke at du bør bruke det på noen som helst måte, men siden jeg ikke så god greie på dette var det en god støtte for meg. Til slutt koker det ned til at du som kjøper skal føle deg trygg på kjøpet og det gjorde jeg kort og greit så da var det ikke noe porblem å sove for min del