Gå til innhold

DaySleeper

Medlem
  • Innholdsteller

    31
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Troms

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

DaySleeper's Achievements

  1. Ja burde jo være mulig og få en grei pris for disse og handle seg noen nye:) Understell blir ikke prioritert denne sesongen, for uten litt gradvis overgang til polyforinger og noen ekstra forsterkninger under motoren. Veiene vi har her oppe er ikke så snill med oljepanner og tannstenger
  2. Lagt om til sommerdekk. For hvorfor ikke De har logget på ett dekkhotell og ventet på at jeg skulle komme. (Så å si nye 16", helt uten skader) (Selvfølgelig skitne de også. Tidligere eier trudde vist ikke på vasking) (Kler bilen helt ok) Greit med nye uskadet felger med på kjøpet. Men jeg er litt mer av den som liker 17" med innpress. BBS kanskje?
  3. Da er kanskje et viftebytte ikke så dumt samtidig som jeg bytter innsuget løpet av sommeren:) Lyden var lik en billig bordvifte på full guffe. Grusomt. Men på lavere en 50% hastighet var alt helt ok.
  4. La bare alt inn på nytt under riktig emne. Så første reparasjon: Fikset vifte i kupen. Tok litt tid og finne slutt-trinnet, men den som ikke leter finner neppe. (Fjerning av deksel i stor stil) Men så fant jeg han. Bak luftekanalen inn mot girkassebroen fra førersisden. Målte motstanden først gjennom vifta og fant ut at den er helt grei. (Elektronisk sak som regulere ned viftehastigheten) Da jeg ikke klarte og finne noen erstatning i farten var det bare og hive seg til. (Bare og grave opp innmaten) Det skulle vise seg at komponentene på kretskortet hadde løsnet, antakeligvis pga. varmen over tid. Bare dytte transistoren på plass igjen og testkjør vifte. (Koplet til igjen) Funke som faen (Regulering tilbake) Men skal viften på de her klimaautomaten høres ut som et småfly når du har hastigheten på over halv opp mot maks?
  5. Hei. Jeg vil begynne med og si at jeg er en E30 mann og dette er min første E36. Så derfor er jeg helt åpen for tips og hint av alle slag. Så over til det alle er her for, nemlig bilen. Det er en 323i 97 mod. med M52b25 enkel vanos motor, bruktimportert fra Tyskland i 2001. Tilsynelatende rustfri for uten noen småflekker. Skinninteriør, ac klimaautomat, antispinn og ca 250k på telleren. Bilen har tidligere tilhørt en god venn av meg, så jeg kjenner til bilen godt fra før, frem til den ble solgt høsten 2011. (Bilder fra jeg var å tittet på den) (Bilde fra dagen jeg hentet den) Jeg kjøpte bilen som et rep. objekt da girkassa var "havarert". Etter en kjapp test kunne jeg fastslå at det antakelig er utløserlageret som er gåent. Men på turen hjem, ca 3 km ble det klart at dette antakelig også ville komme til og bli et lite prosjekt. Ingen liv fra vifte. Ingen varme fra varmeapparatet og bilen kokte straks jeg lot han stå på tomgang hjemme. -------------------------------------------------------------------------------------------- Så her er det som blir og gjøres med bilen løpet av en mnd tid. Fikse utløserlager: Få liv i vifte: Kjøling av motor: Varme i kupen: Fikse skadet eller kjøpe ny frontfanger: Fikse skade på bakdør og skjerm: Ny list på bakdør: Fjerne en liten rustflekk bak under bagasjerom: Ta EU kontroll: Så en liste over ting som jeg ønsker og gjøre løpet av sommeren. Bygge om til OBD1 innsug (M50): Dobbel eksos hele veien, org eller perf: Nytt eksosdeksel bak: Fjerne "Clutch Delay Valve": Se om det er mulig og lage et bedre luftinntak?: Lettere svinghjul?: M3 speil og bakrutesenker?: Få liv i ac: Lakkrens og polering: Tectylbehandling: Interiørrens og skinnbehandling: Motorromvask: Øyelokk, type?: Lykter?: Montere Xenon: Nye 17" sommerfelger: -------------------------------------------------------------------------------------------- Flere bilder. (Skade på front) (Skade på høyre side) (Rust bak) (Kan ikke kjøre rundt med sånn her eksos, tørr ikke vise meg fram ) (Motoren virker god, men renholdet var ikke helt på topp her heller ) Det var det jeg hadde for nå, bare å gå ut og begynne Har du tips til hva jeg bør gjøre i tillegg og meninger om endinger av utseendet er du hjertelig og komme med forslag. Og har du ting du skal selge som passer til mitt prosjekt må du bare sifra
  6. Problemet med pumpa er ganske enkel, den virker ikke fordi jordingen gjennom hjernen ikke legger seg til jord. Så da blir det ingen timing. Vi jordet bare direkte for starten sin del sist gang:) Men det fikser vi lett på torsdag:) kristofferolsen: Jeg rakk ikke å få den løs sist helg, men skal overtale han neste helg:)
  7. Ja det var artig og være innom og se på prosjektet:) Og bedre vart det jo av at den startet ganske så lett etter noen løse jordinger var festet;) Kan kanskje komme innom igjen på torsdag om det passer, så kan vi se på den hjernen. Fant pinnenr så burde være veldig lett og måle hvor jorden slutter;) Alex
  8. Har du fortsatt bremsekraftforsterkeren?
  9. Bremsekraftforsterker også solg?
  10. okai, synd for meg. Jeg trenger egentlig en 85-87 front, men er vanskelig å finne brukt no om dagen. Stenplate og fanger.
  11. Hei. Har du fortsatt facelift fronten? Hvordan front spoiler er det som er på bilde? Er det den typiske 325i/325ix spoileren, og følger den med?
  12. Hei. Jeg er intresert i å finne en motorkontakt. Det vil si den kontakten som sitter ut fra sikringsboksen og til motoren. Den typen jeg leter etter er en firkantet avlang kontakt, (ikke den runde). Denne finnes på BMW E30 83-85 mod. Den bør ha 10 stikk i pluggen. Ønskelig at den klippes med et godt stykke ledning slik at man lett kan koble den på igjen. Håper dere kan hjelpe meg:)
  13. Kan være så billig som bremseklosser som straks er helt ferdig. Bremsan vil bli bittelitt bedre når dem blir varm helt til du har slitt dem helt bort. Hvis du har bremseklosser er det lett og se om belegge er borte hvis du tar av hjule.
  14. Castrol er jo bmw sin olje som anbeales. Seff er jo ikke det alfa omega, men jeg ville hold meg unna billig olje. Men obs, noen oljer holder bedre på vann enn andre og det er ikke noe man ønsker. Eks, shell sin olje tidligere kunne det skje. Ikke så farlig før du tar en kaldstard og olja er frossen. Men tvile på at slikt er et problem i dag. Men over til spørsmåle. Hvis motoren din er 100% olje tett bruker du alti helsynt. sia det smører bedre hele veien. Om du miste litt olje, prøv delsynt. Men det er ikke lurt og bruke tykkere olje for og fjerne tikking vil jeg tro, sia tykk olje sliter ut motoren raskere. BMW anbealer for de som kjøre ekstremt hart og bruke olje som tåler mer, men hvis du kun kjører langs norske veien hoper jeg no ikke at noen kjører så hart til normalt. (Type banekjøring). No har jeg aldri hadd M40, men er det ikke hydraulisk ventil styring på disse? I så fall vil jeg tru at om det tikker er det pga slitene løftere. Trur jeg har hørt at hydrolikken og blir slitt omkring 200k. Men som sagt, jeg vet ikke. Så du må ikke ta det som et godt ord om ikke noen kan støtte meg på den teorien her inne? Uansett, jeg kjører kun Castrol hel synt. på min m20 og m30 motor.
  15. Jeg har ikke vært så mye borti automat, men har du bytta hjerne modull oppi det hele til en uten automat? Regne med at det var nudvendig uansett, så det var sikkert bare dumt og nevne det. Men hvis det bare er et passivt signal som ikke går via styreenheten er det jo bare og koble bort ledningen. Da har den uansett ikke noen virkning på motor programme, eller ta ut pæra som nevnt;). Om signale kommer fra styreenheten, da vet jeg ikke.
×
×
  • Opprett ny...