Gå til innhold

iSmannen

Medlem
  • Innholdsteller

    308
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Bergen

iSmannen's Achievements

  1. Så snart de kvitter seg med Chris Bangle Jeg får vedlikeholde BMWCCN-medlemskapet i tilfelle jeg ombestemmer meg. Skulle så gjerne sett BMW lage en PEN bil med plass til MYE ting i bagasjen. E61 blir dessverre for dyr/liten samt mangler mye på designet i forhold til andre merker, dessverre. KUN om det er i teknisk kontroll med "sakkyndig" fra en Trafikkstasjon (Biltrangsynet). Politiet har INGEN teknisk kompetanse og kan kun pålegge deg en kontroll på en Trafikkstasjon. Bøter er bare tull og oppspinn.
  2. Har du lyktespylere så kommer Hella sine sett med aut. justering og TÜV-papirer så de skal være 0-problem å få godkjent. FK sine lykter med ett (evt. to) sett HID-pærer fra Dybvik Trading gjør samme nytten, koster en brøkdel og er MYE penere å se til. HID-pærene nappes ut på 3 minutter ved EØS-kontroll. Det kan anbefales på det sterkeste da E36 ikke akkurat har verdens beste lys fra før.
  3. Mener du wolfram-tråden? Jeg mener wolfram-tråden ja
  4. Såkalte "Xenon"-pærer med glødetråd er lurium i på høyeste nivå. Å fylle en vanlig pære med forskjellige gasser gir ingenting ettersom det er osram-tråden i pæren som gir lys-effekten. Det vi populært kaller xenon-lykter eller pærer i Norge har egentlig ingenting med Xenon å gjøre i det hele tatt. Teknologien består av at man lager en lysbue som oppstår i et gass-medium f.eks xenon-holdig gass. Denne tennes av en spenning på oppmot 25000V og gir et intenst lys. I utgangspunktet ble dette benyttet til veibelysning og stadiumlys siden det tar ganske lang tid for å oppnå fullstendig lysemisjon. Moderne teknologi har derimot gitt oss lykter som kan tenne og oppnå full lysstyrke på rundt 5-10 sekunder på de nyeste billyktene. Utrykket Xenon kommer fra at det ble benyttet gass inneholdende nettop Xenon i starten (for billykter sin del). Bruken av denne gassen ble derimot forbudt av EU slik at benevnelsen Xenon-lykter er vel arkaisk. En riktigere benevnelse er HID(High Intesity Discharge) eller gassutladings-pærer/lykter.
  5. Hubba hubba, Ronny! De felgene var rå. Håper du fortsatt er fornøyd med bilen. Savner den på tunet mitt Det er puttet en del penger i den ja, og det ser ikke ut som det stopper helt ennå Til de som lurer på understellet er det komplett Eibach Sport System fjører og dempere. Senker som nevnt 50/30. Listepris er vel rundt 9K. Lyktene er FK sine med sort innsats og angeleyes. 2890 hos GS på sommerkampanje.
  6. Jeg har hatt lys i bryteren på mine E36'er med takluke. Pærene har det med å ryke over tiden.
  7. Her finner du fullstendig anvisning på hvordan du monterer HID i alle lysene. Det er god plass til to ballaster under hovedlyktene dersom du tar de ut. Les anvisningen på linken over så skjønner du at det er griseenkelt å montere. Tok meg 30min på min gamle iSbil. HID er vel verdt pengene!
  8. Selger en cosmossort 2000 mod 320iA gått 107.000km Bilen har følgende utstyr: Elektrisk glass-soltak Crom Line M-tech 1 Aeropakke 18 toms M3 replika-felger i sort krom med Goodyear Eagle F1 GSD3 dekk i 225/40-18 som holder ut både i år og neste år 205/60-15 Michelin X-ice vinterdekk på Alufelg nye denne vinteren Park Distance Control PDC Xenon nærlys Multifunksjonsratt Hvite blinklys rundt LED facelift-bremselys BMW Sound System CD skifter for 6 CD'er Nakkestøtter bak Automatisk blendbare speil Elekrisk innfellbare speil Elektrisk rollo Sony Ericsson Handsfree koblet opp mot org anlegg og rattkontroll Lyspakke Klimaautomatikk med automatisk omluftskontroll 6 airbagger Nøttetre dekorlister Varmereflekterende ruter Elektriske vinduer foran Skisekk Nedfellbart baksete med 60/40 splitt Org BMW bagasjeromsmatte i PVC Velour samt gummimatter for sommer og vinterbruk Oppvarmede speil, spylerdyser og dørlåser Elektrisk justerbar korsryggstøtte Antispinn ASC+T Bilen er velholdt og har alle servicer på merkeverksted. Har tenkt som utgangspunkt en pris på 225.000kr men er åpen for realistiske bud. Ta kontakt på tlf 90100994 eller e-post ovl@haugnett.no
  9. Ja, vi må ha litt mer plass enn produktene fra Bayern kan levere. Så får heller man kompromitere på sport-/gøyfaktoren noen år.
  10. Det har med at de forskjellige produsentene har forskjellig oppfatning til hvor mye 50 kontra 80 millimeter er. Jeg har selv erfaring med at Eibach sitt 50/30 er lavere enn H&R sitt 60/40. Apex og AP sine 40/40 er ikke lavere enn M-tech som senker 15mm. Dessuten vil de fleste billige senkefjørene sige sammen over tid, slik at bilen blir ytterlige 5-10mm lavere hvert år. Kjøp justerbart understell slik at du kan heve og senke etter humør og årstid
  11. Det er jo bare en bil... Det ska nok godt gjøres å finne en E36 med bedre utstyr og mer velholdt enn denne, så det er med et visst vemod den går ut porten. Det stemmer at listene på fangerene er lakkert i bilens farge. Dette ble meget bra da jeg kjøpte nye lister som ikke hade blitt utsatt for silikon. Det er selvfølgelig et lakkeringsverksted som har gjort jobben. Meningen var å ta sidelistene også, men siden det er å foretrekke å kjøpe nye, silikonfrie lister har jeg bare lagt det på is en stund.
  12. iSmannen

    Varmeseter

    Her er delelisten (fra retrofit settet) komplett:
  13. iSmannen

    Varmeseter

    Du må ha 2 stk av det følgende: 61129401349 Wiring Seat Heated 880,22 61311387917 Switch Heatable Seat 551,04 61311378297 Relay Ingen pris hos GS 3600 er for et fult ettermonteringsett inkl instruksjoner og koblingsskjema. Du sparer deg for mye baluba med å kjøpe det ettersom det inneholder endel mer enn det som jeg har listet opp over. BMW regner 5 timer på jobben så regn med rundt 5000kr for det
×
×
  • Opprett ny...