Gå til innhold

Riefarn

Medlem
  • Innholdsteller

    1649
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Hadeland

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Riefarn's Achievements

  1. Selger bilen min ettersom den ikke blir kjørt mer enn 100mil i året. Håper den får en ny eier som tar like godt vare på den. Link til autodb annonse: http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... 1324192616
  2. Dårlig kontakt i leding/ledningsbrudd fra ECU? var feilen på min e30 som plutselig ikke startet.
  3. Tror tomgangsproblemet er funnet. Skulle ta ut tomgangsregulator, og når jeg tok i den knakk slangen i underkant som går til innsugsbelg av. Har nå renset regulator og må bestille ny slange så får jeg håpe det gjør jobben. Men lurer fortsatt på hvorfor vannet i ekspansjonstanken blir borte når bilen blir kald. Når motor går og er varm holder nivået seg bra. Fyller selvsagt opp når bilen er kald og nivået lavt, men det samme skjer om og om igjen.
  4. har en E36 320 som det har vært litt kødd med i det siste. Skulle starte den etter vinteren og har byttet vannpumpe, termostat og viskose etter det ikke var noen sirkulasjon i kjølesystemet. Fikk vannet til slutt til å sirkulere, men da begynte bilen å ikke gå på tomgang, den bare døde ut hele tiden og når jeg holdt gassen inne smalt den i innsuget. Hadde en mekaniker som så på dette, og etter ca 1 time med litt rusing og dytting på kontakter og ledninger gikk den bedre. Har fortsatt hatt litt trøbel med kjølingen, dvs at etter jeg har luftet og bilen har blitt kald er vannet i eks.tanken helt i bunn. Prøvde meglitt istad med å kjenne litt mer på kontakter og slanger og nå ville ikke bilen gå på tomgang i det hele tatt. Koblet så fra LMM og bilen jaget fra 4-800rpm. Tok så ut ledningen til tomgangsregulatoren, samt satt i LMM igjen og da gikk bilen plutselig helt fint. Det jeg synes er det merklige er at bilen gikk helt fint frem til vannet sirkulerte. Deretter har den bare tullet. Så er det noen som vet hva tomgangsproblemet kan være? Og evt kjøleproblemet (har luftet lenge)?
  5. fortsatt behov for viskosekobling siden enda en selger ikke svarer lenger....
  6. Du har ikke viskosekoblingen? Den viftebladet sitter montert på?
  7. ingen som har en vifteklutch til e36 320?
  8. Er da ute etter en viskosekobling til M50 igjen ettersom forrige "selger" her inne tok penga og sa takk for seg.. Denne gangen ønsker jeg en i Oslo området så jeg kan møte vedkomne å hente selv. Må ha 4 hulls feste til vifteblad.
  9. Slenger meg på den! Ikke kommet noe viskosekobling selv om pengene er overført. Ikke svarer han lenger heller. Men å mase om pengene som skulle settes inn kunne han!
  10. Trenger en viskosekobling til M50B20. Så har du en liggende, send en PM.
  11. Ettersom jeg overhodet ikke får av min viskosekobling fra vannpumpa (ja jeg veit den er links) håper jeg det er noen her inne som har en liggende de kan selge meg? Må være 4 hull til viftebladet. Og selfølgelig være i bra stand.
  12. hvis slangene er like varme, men vannet fortsatt ikke går rundt, er det pumpa da eller? får sjekke til helga når jeg er hjemme igjen..
  13. da prøver vi termostat først
  14. Har en M50 motor der vannet ikke går rundt. Har latt bilen bli varm, men vannet sirkulerer ikke. I bilen vises bare normal varme, men skjønte bilen ble varmere enn hva den viste. Vannpumpa er ikke altfor gammel, og er av typen med metallskovler, så tror ikke det er den. Kan det være termostaten som ikke åpner?
×
×
  • Opprett ny...