Gå til innhold

E-Evjen

Medlem
  • Innholdsteller

    315
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Stavern

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

E-Evjen's Achievements

  1. Innbytte kan vurderes.
  2. Solgt!
  3. 5x120, har stått på en E46, men passer flere modeller.
  4. Jeg kan bekrefte at det er en nydelig bil. Hvis valget står mellom 318i og 320d ville jeg definitivt valgt 318i. Diesel blir feil i cab i mine ører. Har selv 320Ci med herlig sekserlyd som jeg personlig synes er helt riktig for en cab. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33912378
  5. Ikke strøkene, men hele og runde felger selges rimelig. ET35 Dekkene som står på er sommerdekk i 235/40R18. To av dekkene tror jeg er ok, mens de andre to tror jeg må skiftes. Pris: 3500 kr
  6. Pen og velholdt bil som har stått i egen garasje med siste service på 132 000 km. Voksene eiere som har behandlet bilen bra, noe som gjenspeiler seg i bilens tilstand. Nedenfor er orginal utstyrsliste: 0502 Lyktespylere 0521 Regnsensor 0522 Xenonlykter 0494 Setevarmer for fører og passasjer 0508 Ryggesensor 0662 Radio BMW Business CD 0676 HiFi høyttalersystem 0205 Automatgir 0261 Sideairbag for baksetepassasjerer 0473 Armlene fremme 0387 Vindskydd 0388 Kalesje svart 0399 Cabrolet, hel-elektrisk 0380 Forberedelse for hardtop 0439 Interiørlister sølv 0550 Kjørecomputer 0520 Tåkelys 0785 Hvite blinklys 0832 Batteri i bagasjerom 0441 Røykpakke (NB! bilen er røykfri) Utover dette er bilen utstyrt med el. skinnseter, aircondition, 3 lags isolasjon av den elektriske caben som forøvrig fungerer utmerket og bakrute i glass med varmetråder. Ellers har bilen 16" orginale BMW felger til vinter og 17" orginale Alpina felger (disse har nypris i UK på 25 000 kr u/dekk, sansynligvis enda mer i Norge). Både sommer og vinterdekk er forholdsvis nye med mye mønster igjen. Merk at årsavgift for 2012 er betalt og at det heller ikke foreligger heftelser. Pris: 158 000 kr Finn: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33912378
  7. Takk til Bellen og Fliid. Dette har også vært mitt poeng. Men som også nevnt tidligere. Dersom det er defekt sensor vil ikke lampa da lyse i et minutts tid etter oppstart for så å slukke? Det skjedde med den gamle sensoren og slik jeg har forstått det er det typisk for defekt sensor. Ikke at den begynner å lyse etter en stunds kjøring for så å fortsette å lyse når man skrur av tenninga (noe som ifølge instruksjonsboka indikerer lavt oljenivå). En annen ting, kan det være at den nye sensoren har fått seg en bøy eller ikke står helt rett (lekker ikke olje fra sensor) slik at den ikke vil måle helt korrekt?
  8. Takk! Det kan være en plausibel forklaring. Husker ikke nøyaktig hva oljen het, annet enn at det var Castrol fullsyntetisk 5w-40. Som tilleggsopplysning blir den brukt på merkeverskted av Honda og Citroen til deres bensinmotorer og den har et grønnskjær i fargen. Hørte med en BMW mekaniker som mente at det ikke ville være noen problemer med å bruke den, men han kan jo selvsagt ta feil? Ang. sensoren så har jeg forstått det slik at dersom den er defekt så vil den kun lyse 1 minutts tid etter oppstart for så å slukke (slik den gamle sensoren min gjorde).
  9. Du regner med at det er tett, og likevell starter du bilen og kjører, og er forundret over at varsellampene lyser ??!? Si meg, hva tror du egentlig varsellampene er til ? Juledekorasjon ? Det er tett rundt "boksen" og det kommer ikke olje i motorrommet eller andre steder. Slik jeg forstod spørsmålet er om selve innsatsfiltret sitter ordentlig og fungerer, men ved nærmere ettertanke er det korrekt montert. Ellers får du ha en god kveld.
  10. Det er klart, men den viser max på peilepinnen, hverken mer eller mindre. Det er jo også lampa for oljenivå som lyser, ikke oljetrykk.
  11. Regner med det er tett. Uorginalt, ja. Noen måte å sjekke det på uten å bytte filter eller ødlegge o-ringer/pakkninga? Nei, tenninga var selvsagt ikke på. Byttet samtidig en parksensor og den fungerer helt fint.
  12. Ved for dårlig trykk så skal oljelampa lyse rødt, ikke gult. Grunnen til at sensoren ble byttet var at den lyste i ca. 1 min etter oppstart, noe som skal indikere at sensoren er gåen. Nå ligger den ca. akkurat på maks merket, hverken for mye eller for lite. Tror heller ikke lampa lyser dersom det er for mye (rett meg gjerne om jeg tar feil).
  13. Byttet olje, oljefilter og oljenivåsensor på min 320CiA med M54B22 i går. Etter 7-15 minutters kjøring begynner (gul) oljelampe å lyse og lyser også etter motoren er skrudd av, noe som skal indikere lavt oljenivå. Ved oppstart skjer det samme igjen, kjører i 7-15 minutter og oljelampen begynner å lyse. Det skal være 6,5 liter olje på den, men jeg fyllte på 7 liter (mao nok i massevis) og etter flere peilinger ligger oljenivået på maks merket av peilepinnen. Oljen er forøvrig Castrol fullsyntetisk 5W-40. Noen som vet hvorfor oljelampa da lyser?
  14. Har noen 18" Zito felger om du skulle være interessert. Litt kantkjørt og ikke veldig gode dekk, men ellers hele og pene.
×
×
  • Opprett ny...