Gå til innhold

Haldor

Medlem
  • Innholdsteller

    376
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.halair.com/foto

Profile Information

  • Interesser:
    Ålgård

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Haldor's Achievements

  1. Åff kårrs Taperester nede til venstre.
  2. Etter litt sjauing så fikk jeg tatt strøm fra bil2 og motoren startet uten videre problemer. Virket normal på turtall/respons. Kjapp testrunde lokalt, ok. Merknad til varsellys, bremser - Etter bytte av bremseklosser begge sider foran og bremseføler har varsellyset ikke resatt seg. Litt flere bilder:
  3. Oppdatering : Motoren er startet og sviver tilsynelatende som normalt. Bilen tatt på en liten lokal testrunde som var tilfredstillende
  4. Hei Tommy. Interiør er svart delskinn, sportseter fremme begge sider. Har stått i 2år så får å få denne på veien må den ha ny EU-godkjenning samt innbetalt gyldig årsavgift. Ingen heftelser utover det.
  5. --- Solgt 7/4/2011 --- Original M-Tech 320i Touring 1997 modell Sportsunderstell / Styling / Sportsseter, komplett svart delskinninteriør. Km.stand 251.700 Motor M50B20 VANOS Oppussingsprosjekt / delebil. Mye bil for pengene for den som kan skru litt. Selges i den stand den står. Min 320i Touring har nå stått to år i egen garasje i påvente av at jeg skulle fikse den opp - for dette er rett og slett en herlig kjøremaskin... I stedet har ikke tiden strukket til og bilen selges nå pga flytting. Den står uten skilt og er følgelig ikke EU-godkjent. Veiavgift selvfølgelig heller ikke betalt. Denne har vært i mitt eie siden 2004. Bilen har følgende mangler: Mindre kollisjonskade på 1 venstre forskjerm/hjulbue Fremre støtdempere slitt, må sannsynelig skiftes. Motorfusk på en sylinder, toppakning? Def. vindusheis passasjerside Def. 2-sone A/C (trenger ny AC-pumpe samt trolig elektronisk feil i betjeningspanel) Def. innerspeil (knust speilflate pga ungene... dette er speilet med regnsensor, automatikk) Takluke står skjevt i rammen (her har mek. hoppet over en tann en vinterdag) Gassløfterene til panser/bakluke må skiftes. Batteri er defekt (stått for lenge...) Resten av bilen er i vanlig/god stand. Interiør - Svart delskinn, sportsseter fremme. ASC Godkjent for 225/55/16 i vognkort Nye spiralfjærer bak er montert (original M-Tec, nypris 2800kr) Lettmetallfelger sommer (16") og vinter (15") - begge sett originale BMW-felger Dekk på begge sett er utslitt og må byttes.
  6. Vurderes kjøpt, brukt eller nytt: * Gassdempere til bakluke 2stk * Klimatronik styringsenhet (Digital 2-sone Klima) * Innvendig speil frontrute (0431), m/ IR/Auto. nedblending * M-Tech (0704) støtdempere/fjærer, alle hjørner * A/C klimapumpe Send meg en epost hvis du har noe slikt liggende...
  7. Har kikket litt videre men tror jeg kan avskrive Airbag som mulighet. Det går et eget sett med kabel/plugg ut forbi døråpner som sannsynelig er til airbag. De to gule jeg opprinnelig nevnte er mye lenger fremme, rett under sidespeilplasseringen.
  8. Takk for tipset, det skal jeg søke videre på. Jeg mangler ikke noe funskjonalitet i døren så stusset litt på de to.
  9. E36 / 320i / 1997 Touring: Holder på å fikse vinduet på førerdør som har løsnet fra festene sine. Etter at sidepanel var fjernet så jeg to tynne gule ledninger som stakk ut av ledningsbunten som går til sidespeilkonsollen. Disse var ikke koblet til noenting og stoppet i "løse luften". Har søkt litt men ikke funnet noe informasjon, noen som vet hvilken funksjon de er tiltenkt?
  10. Lufting av systemet, gjennomfør dette før du går til angrep med verktøy Link: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=105814
  11. Sjekk følgende link : http://www.bmwe36blog.com/2008/01/17/fi ... speed-diy/ På styrke 1-3 går viften på redusert styrke (justert via elektrisk motstand) mens på styrke 4 får viften strøm direkte utenom denne motstanden. Angående kald luft selv om du har varm motor: Sjekk først at du har nok kjølevæske, luftlommer i systemet kan hindre sirkulasjon. Metoden er som følger: * Kald motor * Skru av radiatorkorken * Skru av en liten plastplugg (14-16mm i diam, stjernejern) som er plassert noen få cm til venstre fra radiatorkorken. Dette er en ventilasjonsskrue. * Sett nøkkel i tenning, posisjon 2 * Vifte på full styrke * Fyll radiator med kjølevæske. Litt om gangen. * Etterhvert vil det komme væske ut av ventilasjonsskruehuller samt luftbobler. Etterfyll litt og litt inntil det ikke kommer luftbobler lenger. * Skru så til radiatorkorken. * Skru på plass ventilasjonsskruen, ikke dra til spesielt hardt da den kan brekke. * Kjør en liten tur med full styrke på viften. Motoren skal nå vise normal arbeidstemperatur og varmen skal være tilbake i kupeviften. * Sjekk / etterfyll kjølevæske neste dag, ekspansjonstanken skal være ca halvfull.
  12. Holder også på med fly++ utenom andre interesser. Har flydd RC fly siste 20år samt har seilflylappen og en 1/3andel i et LS6a seilfly. Flyr primært fra Notodden.
  13. Og hvor mye er tiden din verdt?
  14. 3 uker med bil til Italia. Legoland mm underveis.
  15. De fleste i Politietaten er skikkelige folk men det er alltid utskuddene (og de finnes overalt, i alle lag) folk forteller om. Mye mer spennende det enn en solskinnshistorie Slik det blir beskrevet her så traff du på en tjenestemann med dårlig innstilte antenner... Først stempler du ham som en idiot deretter bruker du ham som et sannhetsvitne? Politiet vet ikke alt de, og noen vil aldri innrømme det. Beste er bare å spille med så er det minst sjangs for unødig bråk.
×
×
  • Opprett ny...