Gå til innhold

docgil

Medlem
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Fredrikstad

docgil's Achievements

  1. Hei, Og takk for din henvendelse til BMW Norge. Vi beklager de feilene du har oppdaget på din bil, og kan bekrefte at din lokale forhandler i Fredrikstad har søkt om å få dette dekket på garanti. BMW AG svarer for 2 års nybilgaranti, og for 3 år på lakk, og bilens alder er følgelig utenfor disse tidsrammer, og eventuell reklamasjon kan rettes mot denne bilens importør. Lakkgaranti omfatter dessuten ikke påmonterte lakkerte lister, rails etc. Vi ber om forståelse for avgjørelsen, og benytter anledningen til å ønske deg en god sommer. Vennlig hilsen ------------------------------------------ BMW Group Norge Per Kaare Halvorsen Senior Advisor Warranty and Customer Relations V1-R1-NO-A Martin Lingesvei 17 PB 1 1330 Fornebu http://www.bmw.no ----------------------------------------------------------------------------- BMW Norge AS Registered in: Foretaksregisteret VAT-number 971 130 776 MVA Board location: Martin Linges vei 17, 1367 Snarøya
  2. Fått "spesialtilbud" fra lokal bmw-forhandler... Kr 9200,- for å fikse feilen...det var vist mye jobb for å løsne det skadde området...rails må av og det gjøres fra innsiden og av med taktrekk o.l...
  3. Nei, det har jeg faktisk ikke gjort, men jeg har send en mail i dag til: BMW Group Norge John F. Parrington Hansen Direktør Ettermarked V1-R1-NO-A Martin Lingesvei 17 Postboks 1 1330 Fornebu Tel. +47 67 81 85 08 Fax. +47 67 81 86 08 Mob.+47 99 09 85 08 mailto:john.f.hansen@bmw.no Sier han dette er sånn det er, så lar jeg det rett og slett ligge. Tar for mye tid å krangle om slikt at jeg heller dekker det selv. Kommer da til å bruke TK bil i Fredrikstad og furter litt til på lokalt BMW-verksted...
  4. Det hører jo selvfølgelig med til historien at jeg ble lei min forrige 320d etter at dieselpumpe og turboen røk sammtidig, så jeg ønsket ny bil på dagen. Nabobutikken til BMW, en Suzuki-forhandler, hadde to bmw'er klar for levering på dagen og jeg slo til på denne da 6 mnd gamle e61. Kjøper man av "ikke-BMW" butikk, så er man uten goodwill og rangert nederst på kundelisten.... Ta "rotta" på Suzuki synes jeg bare blir en møkkete krig med enda mer ansvarsoverdragelse. Hva slags etternavn som henger på butikkveggen er for meg totalt likgyldig. Kjøper man Diplomis på Esso eller Smartclub, så er det fortsatt Diplomis som har ansvaret for at det er nok fløte i kremen.
  5. Jeg har en e61 som akkurat har bikket 4 år. Her i våres, så la jeg merke til at det var kommet bobler i lakken i området mellom takrail på høyre side og frem mot frontruta. Ikke skadet lakk, kun bobler. La også merke til at begge sidespeilene hadde rustfarget misfarging i speilene. Tok den til lokal BMW-verksted som tok bilder og skulle "søke BMW". Fikk svar først i dag om at de etter alle kunstens regler hadde forsøkt å få BMW til å dekke dette, men uten hell. Seriøst, skal man finne seg i det på en slik bil!??? Noen andre med slik erfaring??
  6. For å si det sånn, så kommer jeg ikke til å modifisere min nye e61..... verkstedet hevder her også at trimmingen medførte for høyt trykk i dieselpumpa og det etterhvert medførte tilsig av diesel gjennom simringer og andre pakninger, som igjen førte til at elektronikken i pumpa fikk gjennomtregning av diesel og "døde" av den grunn. Høres plausibelt ut det.....ja, ny bmw vil nok gjøre susen...det er faen meg dyrt å ha gammel driiiiiiiiit...... så det å finne gode argumenter for enn selv om å skifte til nybil var jo ikke akkurat vanskelig....
  7. Tja......med chippet, så forstår jeg at man skifter chip fysisk...min var "chipet" i den forstand at originalsoftwaren var modifisert i sin opprinnelige chip....nå er den reprogramert til å være fabrikkinnstilt...
  8. Ja, om noen vil ha den, så går den for høystbydende over 150 000,- Har originalt hengefeste, ellers er det ikke noe ekstra med den..ikke automat...gått 134 000. Har fått tilbud om 150 000 i innbytte....og henter ny bil til helgen...
  9. Bilen står nå på verksted...de har kjørt diagnose og det viser seg at bilen har periodisk feil med turbotrykket. Når de sammenligner turbokurven med slik den skal være, så gir min kun 50% turbotrykk. Verkstedet sier at en turbo enten funker eller funker ikke, men min feil er periodisk og det at han i tillegg gir 1/2 trykk er ikkr typisk for at turboen er gåen. Verkstedet tror det kan være en billig turbotrykk-sensor som er ødelagt...den koster kun 2-300 kroner + 1,5 timers jobb..... Håper på svar i morgen (tok tid å få sensoren nå i jula). Håper det bare er dette og ingenting annet.... er det ikke litt rar feil?? Og den oppstod etter at verkstedet hadde lastet inn ny originalfirmware på styreenheten (det var modifisert (trimmet) firmware på den før de skiftet dieselpumpa og sa de måtte omprogrammere styringsenheten). Akkurat nå er jeg drittlei hele bilen. Har kjøpt 520dta -06 modell som bli levert til fredag
  10. Jeg har ikke automat. Tankte jeg skulle ta en telefon til verkstedet i morgen og høre med dem angående nøkkingen på motoren. For meg virker det som om motoren rett og slett får for lite drivstoff i det aktuelle turtallet....
  11. Ja, det var dieselpumpa som var røket. I tillegg et gløderele, glødeplugger, turtallsensor. Verkstedet var også litt uheldig med å sprekke motorblokka/deksel over registerremma da de skiftet dieselpumpa...ble en uke ekstra på verkstedet, men de tok det på sin kappe...de skiftet samtidig toppakningen, da motoren allerede var demontert og de syntes pakningen var dårlig. Skiftet også viftereima pluss en reim til varmeapparatet. Tror de gjorde en hederlig innsats der for kr 27 400,- En ting stusser jeg dog på.....originalsoftwaren var endret på den, slik atbilen var trimmet, men da de skiftet dieselpumpa, så måtte de også reprogrammere bilen, slik at trimmingen forsvant. Etter dette har jeg nå selvfølgelig en bil som "ikke har krefter". En annen ting er også det at motoren fusker på samtlige gir når jeg holde ca 18-2000 omdreininger. Akkurat som om jeg kjører med en tung henger som rykker og napper i bilen...noen som kan hjelpe meg her?? Har kjøpt noe dyserens-greier, men det nøkker og hakker like mye...gir jeg gass fra o og oppover hakker det ikke i bilen, kun ved konstant hold rundt 1800-2100 omdreinger på motoren....programert feil? Noen råd?
  12. Har en 2000-mod 320d touring som for 10 dager siden bare stoppet. Skulle kjøre ut på motorveien og gav full gass. Plutselig nøkket motoren 1 gang for så å kutte tvert (som om man slo av tenningen). Alle lys og instrumenter fungerer som det skal, ingen varsler. Forsøkte å starte en rekke ganger, men motoren vil ikke tenne. Ble tauet til merkeverksted og de fortalte med følgende: Diagnoseverktøyet indikerer følgende feil: - dieselpumpa har feil i elektronikken (må skiftes) - man fant spor av metall i dieselfilter, men filter ikke tett - hevder så at følgende må gjøres: - Diesel tappes, tank og slanger renses og gjennomspyles - diselpumpe må skiftes - merkeverkstedet hevdet så, i følge BMW Norge, at standard prosedyre var da å skifte samtlige dieseldyser i samme slengen. Man snakket da om deler for 40 000,- pluss jobb... Tok bilen til nytt verksted (annerkjent uoffisielt BMW-verksted) som sier de har funnet feil på dieselpumpen i diagnoseprogrammet, videre har de funnet følgende feil: glødeplugger og gløderele, samt turtallssensoren. De hevder også at det bare er tull å skifte alle dyser pga rusk i dieselfilteret. Har aldri vært noe tull med den og den har gått 130 000 km. Hva skal man gjøre? Jeg synes det var plutselig mange feil på en gang og jeg har lest om mange andre på forumet som har skiftet ut både dieselpumper o.l uten at det har vært feilen. Vil nødig gjøre samme tabbe. Kan gløderele, plugge og turtallsensor være årsaken til min feil, eller skal jeg gå for "skift alt som dere mener"-holdningen? Noen skarpe hoder her?
  13. Hei...Noen som vet om man kan få boks eller flaskeholder til BMW 320 d 2000mod? Vet at det finnes til midtkonsollen, men finnes det også til feks den lille luka under klimaanlegget? Finnes det cd-holder også? Hvor er best å kjøpe slikt?
×
×
  • Opprett ny...