Gå til innhold

jan325ix

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Bryne

jan325ix's Achievements

  1. Hvorfor akkurat "korrekt" innpress ?? Har 7x15" ET 13 på felgene som fulgte med bilen. Det ser OK ut bak, men jeg hører skrapelyder når svigermor ligger i bagasjerommet. Framme stikker hjulene på utsiden av Tupperware'n, men har ikke ulyder framme, kun fra passasjersetet.... Framme :
  2. Har du den i ryggen så er det varmt med en gang. Skal du jobbe litt mer "rundt forbi" så er det god lunk i garasjen etter 30 min. Klipp fra RPT: Terrassevarmeren gir infrarød strålevarme. Det betyr at strålene varmer på samme måte som sola. Når strålene treffer kroppen eller andre faste gjenstander, omdannes strålene til varme
  3. Endelig ble det levelig i garasjen igjen... 1200.- for brenner (RPT gass / Fritz*ingebrigtzen-Sandnes) Gassflaske (full) 680.-, Ventil 270.-, (Fylling (skifte av flaske) 220.-) Stativet kommer fra 500W arbeidslampe, ca. 200.- Flaske er på ca 10kg, forbruk er 0,6 kg pr time med full guffe OBS, viktig med litt "luftig" garasje....
  4. Biltema Fjærspenner art.nr: 19-256 Koster 119.- for et par. Det var ikke plass for å sette på fjærspennerne mens fjærene stod på bilen. Løsnet støtdemper nederst, fikk kona til å stå på hjuloppheng og da datt mest de brukne fjørene ut av seg selv..... Brukte luftdreven muttertrekker til å spenne opp fjærene, bandt så 2,5 kvadrat ledning (2 tørn pr side) stramt fast. La for all del fjæren ligge vannrett mens en holder på med denne operasjonen....Det er en del energi i den oppspente fjæren!! Satte i den nye fjæren, jekket opp opphenget for å ta opp "slakken", og samtidig skrudde fast støtdemperen igjen. Klippet av ledningene, satte på hjulene, Tut og kjøyr.. Brukte 19 minutter på den siste fjæren fra jeg satte jekken under bilen til bilen var nede igjen.
  5. Etter at EU kontrollen avslørte noe som jeg har vist om en stund, var det bare å skride til verket...... Noen observerte at denne datt av i en sving på Reve... http://www.bimmers.no/albums/jan325ix/I ... .thumb.jpg Here we go: http://www.bimmers.no/albums/jan325ix/IMG_0432.jpg Gammal og ny: http://www.bimmers.no/albums/jan325ix/IMG_0437.jpg Basted og bundet... http://www.bimmers.no/albums/jan325ix/IMG_0438.jpg På plass http://www.bimmers.no/albums/jan325ix/IMG_0440.jpg Klar for snorklipping.. http://www.bimmers.no/albums/jan325ix/IMG_0441.jpg Enegga tvillinger.. http://www.bimmers.no/albums/jan325ix/IMG_0444.jpg Ferdig! http://www.bimmers.no/albums/jan325ix/IMG_0445.jpg
  6. Etter litt søking så fant jeg følgende i en artikkel: So the center visco should be *very* stiff. If not someone has cooked it by using different diameter front and rear wheels, or swapped the rear diff ratio or something equally stupid........... For spesielt interreserte: http://www.garlington.biz/Ray/BMW/xfercase.htm
  7. Er det skadelig for fordelingskassen å kjøre med forskjellig hjuldiametre på fram og bakaksling? Kom på denne tanken i går da jeg skiftet over til ett annet hjulpar framme på iX'en, da de "originale" skulle inn til avbalansering. Her var det ca. 10mm i forskjell i diameter. Regner ikke med at det utgjør det større problemet med en kjøretur på 20km tur-retur, men kjøre med denne forskjellen i lengre tid er vel ikke heldig ???? Fordelingskasse:
  8. Har serienummer 0 261 200 073 på boksen. Hvilken version av Motronic har denne? Fant i en tabell på www at bilen min skal ha ver. Bosch ML 3.3, men når jeg søker på dette, kommer Alfa 75 1,8 88mod. opp !!! Så dette stemmer vel ikke?? I tillegg hvis noen har skjema over innholdet i boksen, skrik ut, slik at jeg lettere kan finne veien med loddebolten.....
×
×
  • Opprett ny...