Gå til innhold

Oddgeir

Medlem
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Isfjorden

Oddgeir's Achievements

  1. Den er go. Ringer når jeg har fått tak i kontakten jeg. Blir sikker hjemme stort sett hele tiden i helga. Hadde nok kankje passet best i løpet av lørdagen. Du når meg på tlf 92628706 om det skulle være noe.
  2. Det er en 3,4 l. Er det noe forskjell på koblinga om det er 3,2 eller 3,4 kankje. Såg at du skulle selge motoren din også. Ikke bra nok altså? Hvis jeg får demontert ledningene og sent de på bussen på lørdag, hadde det gått greit? Du tar deg bare betalt for det du trenger av rele ol + evt arbeid.
  3. Isfjor`n, Isfjor`n hæmbygda mi.......... Riktig. Ikkje automat i min nei, men den 745´n jeg tok motoren ut av var det. Skal demontere i helga jeg. Er i Ålesund på skole skjønner du.
  4. Var nok kankje Das auto ja...Du fra "rosenes by", trengs virkelig hele ledningnettet som går inn i dashbordet? Drittarbeid å demontere.. Eller trengs bare kontakten med noen ledningsstomper?
  5. Når bilen min ble ombygd til 535, kontaktet vi bmw norge som ikke var eller er behjelpelig med noe som helst. Jeg fikk derimot et tips om at Das motor i Trondheim tok på seg godkjenning av ombygging. Etter at den var fårevist, fikk jeg med meg papirer der det stod at bilen var forsvarlig satt sammen etter fabrikkens spesifikkasjoner. Ble så henvist til biltilsynet som ikke engang så på bilen før de skrev ut nye vognkort. Tøft? Om dette funker med en turbomotor vet jeg ikke, men abs bremser har jeg hørt skal være påkrevd. Spør Das motor du, spørs om de vet mer.
  6. Hadde du koblingsskjema? Hadde vært fint å fått igang maskina snart. Lei no...... Evt. mail adr er 040308@stud.hials.no
  7. Kan ikke forstå at det skal være noe problem. Tror det er bare å koble opp et helt vanlig rele med en bryter. Husk og bruke litt kraftig ledning til batteriet siden varmetråene har et rimelig høyt forbruk.
  8. Når dere snakker om kontakten på girkassa, mener dere da en av de to rundesensorene som går mot svinghjulet eller den kontakten som er i den ene hjernen. Siden jeg spør, har ikke fått start nei. Koblingsskjema er bra. Finner dere, så må dere ikke være redd for å si ifra.
  9. Skulle hatt tak i et baksete i sort skinn til e-28. Er så trist å bare ha skinn foran. Ellers så har jeg motor med girkasse til en 528 og muligens en 535 uten girkasse til salgs. begge fra e-28.
  10. Er det noen som har et baksete til e 28 i svart skinn til salgs? har bare forrhud nå skjønner dere. Ha ha.
  11. Når bilen blir lavere, vil dette gå utover nivå-reguleringen. Det hadde vært det samme om du hadde lastet bilen slik at den ble tilsvarende lav. Tror det skal ligge en lasteavhengighetsbryter på bærebrua som registrerer hvor lav / lastet bilen er (ikke den for bremsene). Hvis den ikke er justerbar, må den omarbeides slik at reguleringen fungerer riktig. Om du setter på org. fjærer, Bør du justere Vinklene på hjula bak om de er justerbar da. Ellers så må lysa justeres litt opp skal du se langt nok.
  12. Oddgeir

    Fukt !!

    Sikker på at fukten kommen under ifra? Hvis det er takluke på bilen, kan dreneringene være tett / frosset igjen. Det er to foran og to bak i taklukekassa. Sjekk de som går bakover med en blåsepistol eller lignende. Ellers er det store propper i dørken som kan ha fallt av eller løsnet. Da får du sørpe injeksjon rett i dørken av baksetet. Festelig!
  13. Det er en 86 mod motor. er vel 3,4l m106 den heter. Giverene på girkassa er målt og forsøkt bytta om, men uten resultat. Jeg tror problemet kan ligge i tilkoblingen av den ene hjernen. Den er utstyrt med to store kontakter der den ene går på motor og den andre er for styring av automatkasse (under tvil). Siden bilen er utstyrt med manuell kasse, kan det kankje by på noen problemer? Kaldstarten kommer vel i tillegg til de dysene som fungerer under normal drift. Det er disse som er problemet. Når det gjelder godkjenning må vel bilen være utstyrt med ABS bremser. Tilsvarende hva 745 er utstyrt med. ellers skal det vel være greit å få godkjent TROR jeg.
  14. Hei du. Registerkjeda er det nok automatisk stramming på hvis jeg ikke tar helt feil. Om det ikke er prod.feil på den, skal en reg.kjede holde godt over 200 tusen.
  15. Halla. Lurer fælt på hva som gjør at jeg ikke får start på min bil. Jeg har gnist og bensintilførsel, men dysene åpner ikke. Har også strøm på dysene ( begge polene), men får ikke minus puls fra hjernen. Hva har jeg glemt!
×
×
  • Opprett ny...