Det er 18500;- for begge ja. Mange her som ikke har lært seg å lese enda gitt!
4,8 Kg er vel ikke så veldig lett? Får vel 6-7 kg stoler til en 2-4 tusen.
Mulig at det er kun karbonfiber utenpå og noe annet under? Bare lureri muligens? Så billig ut med de M logoene i hvertfall. Det ville ikke jeg hatt på dem.
Virker ikke som de fleste har lest den testen så veldig nøye.
Ett godt argument for å ha de beste dekkene fremme er at fremdekkene dytter unna vann/snø osv for bakhjulene, derfor er det mest bruk for god mønsterdybde foran.
Men uansett kjører jeg med de beste dekkene bak. Jeg tror det blir annerledes på en bakhjulstrekker, som ikke bare trekker på bakhjulene men også har mer av bilens tynge bak.
Og selvfølgelig vil jeg jevne ut slitasjen på dekkene. Vil helst kjøpe 4 nye dekk og ikke 2 av gangen. Er best med 4 like dekk og jeg tror man får mest forutsigbare og best kjøreegenskaper om dekkene er omtrent like mye slitt.
FEIL! Grunnen til at enkelte biler kommer fram med rumpa under nedbremsing er at bakaksel har best bremsekraft/grep, det som bremser mest -> trekkes fram!!
men for all del, bare kjøre med de beste dekkene bak, sålenge jeg slipper og møte deg på veien
Hæ?
Tror ikke det hjelper egentlig. Med en gang man kommer ut av vaskehallen og på veien igjen så kommer ny saltsøle på bilen. Dessuten kan den underspylinga fjerne rustbeskyttelse.
Har ett spørsmål her som kan oppklare alt om Audi TT er en dårlig eller bra bil!
Tror dere at de prøver å lage biler som er mest mulig strømlinjeformet? Med lavest mulig luftmotstand. Eller at dette kan gi negative bivirkninger som dårlig stabilitet?
Problemet med Audi TT er nettopp designet. Den er for strømlinjeformet. Akkurat som en flyvinge og vil løfte seg selv ved høyere hastighet. I tillegg vil formen gjøre den ustabil. Bilprodusenter lager ikke for strømlinjeformete biler av nettopp denne grunnen.
Hjulopphenget i Audi TT er også alt for dårlig. Det holder bra i Audi A3 og Golf 3 men for en sporstbil er det alt for dårlig.
Vektfordelingen er også dårlig.
Firhjulsdrift systemet er elendig!!
Fredrik: se banetester av TT på Fifthgear så ser du hvor dårlige den er i forhold til andre biler i samme klasse. WWW.finalgear.com
Audi TT er kanskje en kjøremaskin for de som ikke har peiling men ikke for de som har litt. Hadde du satt på skikkelige hjul og fjæring og støtdempere på den E36 323i'en din hadde den blitt mye bedre Fredrik.
Det som er så fint med BMW er at de er laget riktig i grunnkonstruksjon som kjøremaskiner. Det finnes ikke en eneste Audi som er det. Bortsett fra Audi R8 men det er en Lamborghini ikke en Audi. Sett på skikkelig hjul og senkesett på hvilke som helst BMW og man har en bil som oppfører seg som en ordentlig GT bil på veien.
Veldig synd at Oae forsvinner herfra. Han var en av veldig få med litt teknisk kunnskap og erfaring her inne etter min mening.
R32 er heller ikke en bedre bil enn 130i (to biler som egentlig ikke kan sammenlignes) men folk har større forventninger til en BMW. BMW'en er nok mye mykere i understellet og er ikke en så sportslig utgave som R32. Blir bedre å sammenligne med en ekte M utgave av 1-serien som muligens kommer.
Er nok pga at vannpumpa har ryket at topppakningen også har ryket ja.
Men gikk bilen varm når du kjørte den første gang eller kjørte du den ikke langt nok?
Er jo mulig at problemet var der fra før du kjøpte bilen og at hun dama bare fyllte på mer kjølevæske og solgte bilen og håpet på det beste.
Men uansett er det så enkelt å fikse topppakning og vannpumpe på disse motorene. Er knapt noen timers arbeid. Noe man fint kan gjøre selv. Mye enklere og raskere enn å mase med hun du har kjøpt den av.
Hvis du har eid eller eier en Motorsport Escort Cosworth som det står i profilen din burde du klare å fikse dette selv.
Nyere E36 har ikke linselykter nei! Det var kun de første årsmodellene. Min har ikke linselykter.
Var vel på 1995 mod at de skiftet dem ut (sept. 1994).
Så var ikke ett år det ikke var linselykter men fra 1995 og ut.
12 000 går fint med så moderat effektuttak hvis man er tolmodig og leter litt rundt for å finne rimelige deler og bygger datasprut selv.(megasquirt)... ikke nødvending å skifte noe innmat i motoren for 250 HK hvis man ikke kjører den konstant med gassen i bånn.
grenrøret ser veldig bra ut.... men lurer litt på om det får plasse egentlig.. ser litt stort ut.. er ganske trangt på eksossiden.. kanskje derfor han selger det?
har aldri opplevd at biler setter seg etter to uker mer enn de 5 første meterne
som vanlig når man har jekket opp bilen er bilen høyere enn vanlig men skal bare noen meter til før "spennet" i hjulopphenget forsvinner, det kommer pga endret sporvidde når bilen heves
de bilene jeg har senket har holdt seg i akkurat samme høyde etter det.