Gå til innhold

KjetilO

Medlem
  • Innholdsteller

    185
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Stange

KjetilO's Achievements

  1. E-30 big har jo bygget et OK innsug til sin 12'er: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/142822-e-30-big-bmw-e34-v12-turbo-film-bremsing-1095hk-1489nm-66.html
  2. Heisann… Er en god plan du har – får bare håpe at objektet er så bra at det blir en deal Jeg har dessverre ikke mulighet til å bli med deg å se på bilen, bor for langt unna, men jeg kan jo tipse deg om et par småting… Siden man sluttet å lage 535 i 1992 så begynner de å bli gamle, og karosserimessig er de som andre e34’er. Jeg ville vært nøye med å sjekke etter rust. Kanaler/jekkfester er utsatt, det samme er undersiden av dørene samt rundt tanklokket… M30b35 motoren er en bra motor, men siden den har alutopp så er den følsom for varmkjøring – da kan den slå seg eller sprekke. Sjekk etter vann i olja og olje i kjølevannet. Sjekk eksos den skal ikke være hvit eller blå. Topppakningsbytte med plansliping kommer fort på en 15-20 tusen hvis du ikke gjør jobben selv… Ellers bruker å være litt ustyr på disse bilene, og du bør du sjekke at det fungerer slik det skal. Mer info her: http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E34/ og her: http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.php?page=What+will+break Ta deg god tid når du ser på bilen, spør selger om alt du lurer på, historikk osv - ring gjerne biltilsynet ev forsikringsselskapet ditt, og få de til å oppgi tidligere eiere og kontakt disse. Sjekk KM og om bilen har hatt skader... Sjekk også med BT om bilen er original eller ombygd og om det ev er godkjent. Er du usikker få tatt en NAF test av bilen. Ikke la deg stresse av at selger sier han har andre kjøpere. Er du fortsatt usikker - la det være, og vent heller til det dukker opp et bedre eksemplar... Lykke til
  3. Har en ’91 535 (M30B35), og denne jager litt på tomgang – når jeg gir på litt så kommer den ”hakk for hakk” oppover i turtallet. Den går også og nykker når jeg kjører jevnt, for eksempel i 80 km/t i 5 gir så går den og nykker litt, men dette er likt i alle gir – det avtar kanskje litt ved høyere turtall. Den har jeg også en vibrasjon når jeg slipper kløtsjen – akkurat i den den tar tak. Kan det være Hardykoblingen? Kjenner ikke noe av denne vibrasjonen ellers… Noen som har noen ideer på hva dette kan være - denne nykkingen er litt anoying...
  4. OK - takk for tilbakemeldinger Det blir litt detektiv jobb å finne ut av dette siden det er forlige eier som har satt på senkesettet... Gikk igjennom papirene som fulgte med bilen i sta for å se om jeg kunne finne noen TUV papirer, og der ser jeg at bilen har gått igjennom to! EU-kontroller etter at senkesettet ble montert – har faktisk papirene fra forstillingskontrollen som ble tatt da. Irriterendes at han ikke sørget for å få dette inn i vognkortet med det samme
  5. Er det noen her som har opplevd å få 2'er feil på EU-kontroll fordi senkesettet ikke står oppgitt i vognkortet??? Skal de i det hele tatt bry seg om slike ting - trodde det bare var funksjonen som telte... Bare fordi dette nå er oppgitt til BT så må jeg vel hoste opp TUV papirer, ha bilen på lys og forstillings kontroll samt vise den på BT. Fikk også en 2'er feil på en liten olje lekkasje.. Syns dette var veldig pirkete... Noen som har likende erfaringer??
  6. Det var på tide - jeg er med jeg...
  7. Her har dere det dere trenger til å fikse ugreie forstillinger til e34 + litt til http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E34-525i-525-535i-M5-540i-540-i-Control-Arms-Kit_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1713Q2em153Q2el1262QQcategoryZ33583QQihZ018QQitemZ280210011736QQtcZphoto Super billig med dagens $ kurs
  8. Fikk det til nå - løsningen var enda mer oppoverbakke og smekkfullt med kjøleveske. Fikk i gang sirkulasjonen og da gikk det greit
  9. Har i den senere tid hatt litt problemer med utett radiator/ekspansjonstank – byttet derfor radiator i dag, og nå sliter jeg med å få luftet den. Satte i den nye radiatoren, og skrudde på alle slanger osv, fylte på forstveske, skrudde opp lufteskruen, satte på varmeapparatet på fult og startet bilen. Det er akkurat som det ikke er noen sirkulasjon der nå – og etter en stund kommer det bare damp ut av lufteskruen og det blir ganske høyt trykk der, kjølevæsken nivået i ekspansjonstanken syker ikke. Det blir ikke varmt varmeapparatet. Stoppet bilen da det begynte å nærme seg rødt på temperatur måleren, og lot den kjøle seg ned en times tid. Forsøkte så en gang til, men denne gangen med bilen i oppoverbakke – resultatet ble det samme. Skrudde opp den nederste tykke slangen og der rant det masse kjølevæske, så radiatoren er ikke tett.. Tror heller ikke det er vannpumpe eller termostat, da dette fungerte fint da jeg luftet den i går – eneste forskjellen jeg ser er at nå er systemet ikke er lekk lenger. Kan det være at bilen har vært for varm når jeg forsøkte så termostat har vært åpen/lukket?? Lot bilen stå over natten, forsøkte igjen nå med samme resultat – jeg skjønner bare ikke hva som er feil. La merke til at kjøleveske nivået når ikke lokket på ekspansjonstanken er av, og at det kommer bobler fra bunnen av den. Mistenker radiatoren, noen som kan forklare hvordan den fungerer?? Kan det være feil med lokket/korken??og forsøke igjen i morgen tidlig, men nå begynner det å haste litt da jeg absolutt skulle brukt bilen på langtur i ettermiddag… Bilen er en 88 mod 525 e34 - radiatoren er en uoriginal Hella sak som var det eneste jeg fikk tak i på kort varsel. Noen som har noen tips?? Er takknemlig for alle svar..
  10. Regner med at det er toppen som er skjev. Han som hadde bilen før meg har laget nytt grenrør og ny eksos – det er jo selvfølelig sveiset hele veien, tviler på at toppen har godt av å få mye av tyngden og vibrasjonene fra eksosen. Jeg kunne jo selvfølgelig ha prøvd å planslipe toppen… Men jeg vet ikke om noen som gjør det i området her jeg bor – hvis noen vet om noe i Hamar området er jeg takknemlig for tips…
  11. I følge min info (Haynes og GS) skal de ikke etterstrammes. Sliter med akkurat samme problem som deg - klarer ikke å få det tett på eksos siden... Blir nok ny topp på meg Torx-boltene dras igjen slik: 1: 30 Nm 2: 90 Grader 3: 90 Grader Rekkefølgen er: 12 - 10 - 04 - 02 - 06 - 08 - 14 13 - 07 - 05 - 01 - 03 - 09 - 11 -> Front
  12. Trenger en ny topp til en 89 525 - alt av interesse, send en PM
  13. Har du (eller noen andre) bilder av spoileren på en e34??
  14. Mellom Oslo og Hamar er det 6 fotobokser: For å komme fra E6 til vikingskipet følger du bare kartet: Du ser hallen godt når du kommer ut på de to "øyene"
  15. BMWCCN Hedmark & Oppland arrangerer kjørekurs på Våler fredag 19. mai - mer info på http://bmwccn-hedopp.com/
×
×
  • Opprett ny...