Gå til innhold

Bmw323i

Medlem
  • Innholdsteller

    1070
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    t_ertenstein@hotmail.com

Profile Information

  • Interesser:
    Haugesund

Bmw323i's Achievements

  1. Hei Som topicen sier så sliter jeg med dårlig gange på bilen min. Lørdags morgen i begynnelsen av ferien min (tidenes værste karma?) startet jeg opp dyret og skulle kjøre for å handle maling. Bilen startet som normalt, men når jeg skulle akslerere ut fra et kryss drog den dårlig før den omsider stoppet helt opp. Hadde lite diesel på tanken (lyset hadde akkurat slått seg på). Krysset var rett i nærheten av leiligheten så regner med bilen har brukt opp dieselen i filteret og dermed stoppet da dette ble tømt. Klarte å starte bilen etterpå, men den klakket mye og stoppet ved gass pådrag. Kjapt googlesøk viser at kjente feil er dieselpumpen i tanken, fødepumpen og pumpen på registeret. Demonterte baksetet å hørte at pumpen i tanken ikke gikk. Montert ny pumpe, bilen starter normalt, men etter ca 5 sekund begynner klakkingen gradvis. Dette skjer hver gang jeg starter den. Samme om bilen er varm eller kald, og samme hvor mange ganger jeg starter den. Alltid fin de første sekundene før klakkingen gradvis begynner. Når jeg prøver å kjøre så stiger turtallet litt men er ikke nok kraft til å flytte på bilen. Har forøvrig fylt godt med diesel, over halv tank. Har fått lest ut følgende feilkoder: 8 Glow plug system 72 Control timing device 6 Exhaust gas recirculation, control deviation 10 Converter, rear left 20 FL wheel-speed sensor 36 FR wheel-speed sensor 68 Rear right wheel speed sensor faulty 15 ABS control module 14 Internal control module fault 65 key no 5, incorrect password 67 abs control module 64 key no 5 faulty identification 80 ECU internal error, EPROM error 149 Can bus error, wheel speeds 189 ABS control module Ser det er mange som ikke er relevante men listet de opp alikevell itilfelle. Alle kodene utenom 72 ble lest med tenningen på, nr 72 kom mens bilen gikk. Denne må være den kritiske? Automedics Scan 10 som er blitt brukt. Fant ikke noe mer info om kodene på nettet. Får ikke symptomene til å stemme overens med gåen føde eller høytrykkspumpe eller dårlige dyser da den da burde vært mer tungstartet, men synes det høres ut som om motoren ikke får nok diesel? Her er link til video jeg har tatt: https://www.dropbox.com/s/g2yaaeues2ioonf/2013-07-31%2019.52.48.mov Den lekker i eksosen, men forskjellen kommer tydelig frem. Oppdatert: Har fått lest av koder med et annet diagnose verktøy. Får opp følgende koder DTC Beskrivelse 48 - Innsprøytningsmengderegulering 0A - REgulering innsprøytning start 72 - CAN: Kommunikasjon ASR - EGS 5 - Nålbevegelsesføler Har funnet et dokument (link http://www.kneb.net/bmw/E46/E46%20Trouble%20codes.pdf). 48 er oppført til Internal control module, DME HW test memory Noen her som vet hvilken module dette er? Mvh
  2. og koffer i all verden har du ikkje lagt tråd om denna bilen på haugalandbilentusiaster?!? hilsen skuffa haugesundar
  3. Bmw323i

    m20+TURBO

    må nesten ha så lav komp for å kunne mate 2 til 2.4 bar. tommelfingerregelen med turbokonvertering er at man får 107% med 1 bar. 150 * 107% = 310 hk. men dette er vell før kompsenking. mister hk når en kompsenker.
  4. var det skit i sylinderene når du monterte det sammen? kunne se slik ut
  5. og hvis noen trenger rieger gts hekk fanger så selger jeg det! pm!
  6. hmm, litt merkelig at den går fint ei uke, så funker den ikke, så plutselig kan funker den igjen, men ja, det kan være pumpa eller releet som er gåent, eller det kan være dårlig kontakt. når du kinner, hører du lyd fra pompa da?
  7. har en rieger hekk fanger! pm!
  8. topic... facelift, eller kom det i 87?
  9. Bmw323i

    E30 topp

    viktig! Det er best å stille ventilene 0.25 på Kald motor! da holder det lengst!
  10. Bmw323i

    E30 topp

    du åpner ikke toppen for å justere ventilene, du åpner ventildekselet. i haynes boka står d godt forklart hvordan du justerer ventilene. haynes boka finner du her: http://home.no.net/tryert/Haynes%20BMW% ... Manual.pdf
  11. jeg har ikke troa på sånne stoffer som gjør rust om til stål. det jeg tror er best er å slipe/sandblåse til stålet er blankt, så bruke noe rusthindrende stoffer.
  12. kan du forklare den lyden litt bedre? er det en slå lyd? d første jeg ville gjort var å sjekke bensintrykke.kan nesten høres ut som om det er rådebank...
  13. Bmw323i

    2.7 turbo

    skal vell litt til å klare 600 hk med neddreide stempler og råder. alt over 400 hk er risky sier de, men man vet aldri.
  14. på nyere biler kan det være skadelig å bruke startkabler. dette pga når du bruker vanlige startkabler så resetter du hjernen på bilen, og i verste fall kan hjernen bli ødelagt. derfor skal du "koble" startkablene litt anderledes. begge bilene skal være av når du kobler startkablene. de selger også startkabler som er beregnet for dette.
  15. Bmw323i

    Rustgaranti?

    dette er så vidt jeg vet en garantisak pga på e46 modellene var det dårlig metall kvalitet på panseret. Gamlingene hadde akkurat det samme problemet på sin 00 mod, og vi fikk nytt på garantien.
×
×
  • Opprett ny...