Gå til innhold

borge.strand

Medlem
  • Innholdsteller

    27
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

borge.strand's Achievements

  1. Rett opp som i midt mellom blå og rød... Børge
  2. Har skrudd litt på en E36 compact 316i i det siste. La merke til at temp-nåla står rett opp selv om bilen er kald. Når tenningen er av, går nålen ned til blått. Noen som har vært borti denne varianten før? Kan det være en sensorfeil? Jeg har nylig hatt termostaten ute og satt den inn igjen. Børge
  3. Min mors 316i compact fusker en del etter at jeg skiftet toppakningen på den. Dette begynte et par uker etter at jeg hadde satt den sammen igjen. Til å begynne med, gikk den helt fint. Det var en del vann i motoren, og vi har hittil skiftet olje bare da vi satte den sammen. Da jeg hadde motoren fra hverandre, så jeg at en sensor foran har en dårlig kabel. Jeg tror sensoren styrer tenningen, for den står litt av senter for kamakselen, der et metallstykke fyker forbi. Kabelen det gjelder går i et 90-graders bend i en plastkanal som er klipset fast på dekselet som dekker reg-kjedet. I overgangen fra kabel til plastkanal, er kabelen ganske dårlig. Er det flere som har hatt tilsvarende sensorproblem? Hvordann oppfører motoren seg da? Hadde vært fint å vite om det er dette som plager bilen hennes. Noen av dere som har kan guide meg i retning av et delenummer på denne sensoren, helst med plastkanal og det hele? Børge
  4. Barnehage-logistikken tar knekken på oss, og vi trenger en pålitelig bil nr.2. Det er ikke plass til skruing i hverdagen. Trenger noe som funker, og jeg må komme opp med et godt forsvar mot konas Civic- og Corolla-ideer. Jeg har dessverre ikke tid til skru-prosjekter om dagen. Så bilen må funke, være rustfri og EU-godkjent så lenge som mulig. Prisklasse 20-40k. Jeg bor i Asker, men kan selvfølgelig reise et lite stykke for å titte. Børge
  5. Hadde vært fint om vekt også sto på Modellguiden. Børge
  6. Hei, vurderer import fra Tyskland. Vet dere om link til spesifikasjoner over vekt, ccm og kw for forskjellige BMW-modeller? Trenger jo det for å beregne toll. Hilsen Børge
  7. Selger fortalte meg at noe skulle byttes ut (inkludert i pris) for heving/senking av cab. Jeg tenkte å stikke ut og ta en titt på bilen i dag, men finn er nede. Noen av dere som husker gateadressen til firmaet? Børge
  8. Hei, noen av dere som kjenner til denne bilen? http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... =19&tot=22 mvh Børge
  9. Jeg leter etter en E46 eller en Z3 under 150' på Østlandet. Vi trenger bil før 1. februar, forslag mottas. Helst E46 sedan/coupe eller Z3. Tregner ikke nødvendigvis masse styling og grier. Bilen er for dagpendling. mvh Børge Strnad mail:borge.strand@gmail.com
  10. Jeg hørte også at det er noen fjerer og greier som må klemmes sammen? Har dere vært borti det? Trenger jeg spesialverktøy? Børge
  11. Er det noen spesielle triks man må tenke på for å ta av bakfangeren på en 87-modell e30? Jeg skal egentlig bare bytte det ene fangerhjørnet. mvh Børge
  12. Takk for tips. Men en sånn bil sender ut litt feil signaler. No offense, men pakistaner-faktoren er litt for høy i svarte og senka BMWer. Så kanskje for meg noe mer ala en lite stylet 3'er coupe eller en Z3. Børge
  13. Kanskje ikke riktig forum å spørre i, men uansett: Hva er beste BMW-kjøp i området 100-120 tusen? Er ute etter en bil som ikke trenger særlig mye skruing, kan godt være litt sporty, men har ikke noe problem med en 318 heller. Hverken touring eller senket, sort cupe med 20" crome-felger, men noe et sted imellom. Børge
  14. Kan denne feilen komme av hull i pakningen mellom forgasser og innsugsmanifoil? Har fått kommentarer på små sprekker i denne før, og etter toppakningsbytte ble det litt mer rugging på den. Leste i Haynes-boken at turtallsøkning uten gasspådrag kan komme av falsk luft. Og det eneste som lar bilen gå er å gi den mindre luft (choke) eller mer bensin etter at choken går av. I begge tilfeller er turtallet høyt. Eller er det bedre forslag? Børge
  15. Har akkurat byttet toppakning på min E30. Etter montering hostet den litt, men kom fint i gang. Men nå har jeg et helt nytt problem: Når jeg starter bilen, går den på høyt turtall i ca. et halvt minutt, så stopper den av seg selv. Når den er i ferd med å stoppe, kan jeg holde den i live med å gi litt gass. Bilen har autochoke. Vanligvis starter den på høyt turtall og stabiliserer seg på vanlig tomgang etter noen få sekunder. Nå går den lenge på høyt turtall, og klarer ikke å stabilisere seg. Så snart choke-spjelet begynner å åpne seg, kutter motoren. Jeg klarer også å starte bilen uten choke-spjelet koblet på. Men da trengs det mye gass for å starte den, og den går ikke særlig pent. Hva kan dette skyldes? (Vakuum, tenningsrekkefølge, gåen gasser???) mvh Børge Strand
×
×
  • Opprett ny...