Gå til innhold

Divine

Medlem
  • Innholdsteller

    984
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    tbb_19@msn.com

Profile Information

  • Interesser:
    Halden

Divine's Achievements

  1. Det er sant, heldigvis blir alt gjort på verksted fra min side. Har kvitteringer på alt. Har hatt flere BMW'er nå og KM stand har ikke hatt noen betydning alt i alt. Feil har det vært i fluss på alle sammen. Jeg er kjempe glad i merke, og det finnes ingen penere biler og se på. Men jeg er ikke like galdi og betale 6000 kr i rep en gang vær 4 måned. Det er jo andre ting jeg kan bruke de pengene på vet jeg. Iriterende og gå uten bil er det også vær gang den må på verksted. For andre kansje det virker som små feil hva jeg har opplevd på et år. "Selvsagt slites Abs delene de er jo av plast ! " Og tenker anderledes på det, men for min del blir det bare: når ryker neste ting? Eller hva er den lyden her? Nei, kvailtet er det ikke. Du betaler dyrt for bilen, enten staten har gjort det slik eller BMW selv.. De er jo dyrer en feks Mazda, Toyota, og Nissan i andre land også. Nå skal blien på sikkelig service der jeg betaler ut alt av rusk de ikke fant på EU kontrollen ( den gikk bilen igjenom med glans faktisk) Så jeg føler at jeg har gjort det jeg kan for at neste eier skal oppleve en problem fri start med bilen.
  2. Uff.. kjenner meg igjen her. Min blir lagt ut til salg så fort jeg har litt mer ork i kroppen. Akkurat nå greier jeg ikke selge bilen siden jeg føler den ikke er verdt noe som helst. Dette er feil jeg har opplevd med min e39 1998 som har rullet 135 000 km. -Dørhåndtak løsnett -Utløser til bagasjelokk gikk i stykker. -Abs sensor venstre bak -Abs sensor høyre bak -ABs sensor høyre framme -Abs sensor venstre framme -Bremserør bak (rust) -Airbag sensor i sete røk -Ute temp måler røk -Hjul-lager høyre fremme røk - Dogg i lyktehus - Vann i dørene bak -lakk som løsnet på dørsidene. Alt dette er selvsagt fikkset nå på TK bilservice. I tilegg sliter jeg med økt bensinforbruk som ingen finner godt svar på. knirking i interiør,hatthylle, dører- Svigers har en 01 mod 520 ia rullet 110 0000 Feil han har hatt: -ABS-sensor høyre framme -ABS-sensor venstre framme -Hjulager høyre og venstre framme. -Ryggesensor tatt kvelden -Regnsensor defekt -Girkasse problemer , fikk ikke blien i "R" måtte bytte kasse -Bilen regulerer ikke hastighetsnivå på klima. Alt eller ingen ting. -Klunke lyd fra dør fører side ( infeste av plast, løste seg med litt teip rundt) Begge bilene er kjøpt med god serviceshistorikk og godt voksene eiere. Feil er oppgit på 1 år. Så er spørsmålset, er dette kvalitet ? Svaret er NEI. Absolutt ikke! En så dyr bil som skal bære et prestisje navn? Sikkert konge bil for første eier opp til 100 000 km, men at bilene kan bli så dyre, med alt av plast og slurv er for meg et mysterium. Dørhandtak er ikke vanskelig og lage rett likksom. Og hvor var hode på personen som fant ut at man bruker plastik som en del av dørhengslen på en bil? Eller plastik feste på ABS føler mot metall ? Det sier jo seg selv at ryker i kulden. Eller hva med skovle hjul av plast i vannpumpen ?
  3. Vel, det er ikke motoren som går først for og si det sånn, det nytter ikke med ny motor så lenge resten av bilen har rullet 180 k Oppheng, stabstag, interiør osv er slitt.. Let etter en ny dør du Rust repp vil bare funke for 1 -2 år max.
  4. Har du funnet feilen?
  5. Det skjer dessverre på den biltypen der, samme gjelder fører dører og bagasjelokk. Sjekk nøye på de andre dørene også, er som regel flere steder stålmakren har kost seg. Jeg har vært meget heldig når det gjelder min og rust. Sviger's 520 som er 3 år nyere har rust i døra nede. Vurder annen bil dersom du er fornøyd så lenge bilen går og den er sånn passe ok og se på. Det er tydeligvis en del feil på disse E39 også. Min har godt 134 000 Km nå og har kostet 6000 i ABS føler feil, 7000 i div motorfix samt at den nå plutselig har begynt og bruke mer bensin- Dessverre har jeg aldri hatt suksess på BMW fronten. OM bilen har vært kjørt 260 000 Km eller 112 000 når man kjøpte den. De koster ca 12 laken i året i drift.
  6. Hei, Før har bilen brukt rundt 0,93 pr.mil ca 30 liter bensin på 32 mil. Nå ligger den på 10.09 og 30 liter bensin holder 25 mil! Det virker som problemt gjelder når bilen er kald, da ligger vakumnåla godt over 2 L bare på og holde bilen i 50 Kmt på rett vei. Når bilen er varm, ligger vakumnåla på 0,7 samme strekkning. Det føles også som hele bilen er tregere, nesten som og kjøre med chocken på med en gamel moped om dere skjønner.. Er dette et kjent problem/ easy fix på bilen? kaldstarter eller annet tull som ikke gidder og oppføre seg?
  7. Ja, du har nok rett, snakket med TK-bilserivce nå som skal ta en titt samt diagnose test til Fredagen. Har målt alle følere, men ser ut som det er flere problemer som ligger her. Poster svar på nytt etter jeg har vært der om ikke annet.
  8. Hei ! Som topic beskriver, har problemer med girskifte fra 3 til 4 og 4 til 5. Noen ganger blir den bare stående i 3 gir samme åssen turtall, jeg må da sette giret i manuelt modus og over i 4 eller 5. Fra 4 til 5 bytter den ikke virker det som. Noen som har oppleved det samme ? Feilen oppstod i dag/kveld og har problemer med ABS/ACS (ligger i egen tråd)
  9. Ahh.. Skjønner, da kan det virke som begge følerene forran er gått. Det rare er at det virker helt fint til tider. Derfor stiller jeg spørsmål til linken over. Siden spedo ikke fusker og føler bak ga 0 Ohm motstand, kan det tenkes feil ligger forran, men i begge ? og plutselig virker det som normalt igjen ? Selv med høymotstand ? Tror jeg ringer TK-bil etter på Poster svar her..
  10. Er det noen som kan verifisere måling i linken over, skal det være 0 kOhm på alle følere? Har målt høyre/venstre forran og begge ga 3 kohm, venstre bak ga 0 Hva menes med omvendt polarisation ?
  11. Ok? trodde ikke dette hadde noe med ABS/ASC og gjøre men.. Er det enhet 1 det er snakk om da?
  12. Ja, det skal jeg gjøre Det virket som normalt når jeg hentett bilen nå, så kansje det blir litt mer stress en jeg ønsker. Skulle gjerne hatt et bilde så jeg hvet hva jeg må lete etter ...
  13. For igjen bilen fra lakk i dag (flaset av nede ved dørene) så for kansje tid til og se på dette i kveld. Kan du ta med link på delen fra GS ?
  14. Så du mener det er på venstre forhjul eller på høyre bakhjul det er feil da ? Er det ikke mer en to følere på bilen ? Går ledningene mot bremsen, ser man selve følere eller er den veldig liten ?
  15. Ja det er mulig, men ikke fult så normalt regner jeg med for BMW's del ! Nå er jeg interessert i og teste løsning nevnt over. Så hvor sitter denne føleren så jeg har et sted og begynne ? Nedre del av demperen? Noen som har bilde ?
×
×
  • Opprett ny...