Gå til innhold

jalo

Medlem
  • Innholdsteller

    75
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

jalo's Achievements

  1. Bilen er forresten chippet til teoretisk 170 hk, er det lurt med en sterk er clutch kanskje?? http://en.sachsperformance.com/Sachs-Pe ... _2552.html Tror mange av de hestene er avgått med døden hos den gamle bilen (270k) er det bare tull å koste på noe slikt? (Kjører alene og normalt/rolig, ikke by/henger-kjøring heller)
  2. Er 3-4 år siden, så husker ærlig talt ikke.. Men skal høre med Koed om det er ferdigoppspente clutcher de selger til 320d. Uansett bør jeg sikkert skifte den, for det er vanskelig å komme på noe annet som forårsaker det som skjer.
  3. Kjøpte sachs-clutch hos koed: https://www.koed.no/2.2.asp?billede=456 ... 48532&nr=1 Dette er vel komplett clutch-kit, jeg resatte ihvertfall ikke noe, eller er det noe annet jeg ikke gjorde riktig?
  4. Hei. Min 2000 mod 320d slurer av og til ved belastning rundt 2000rpm. Det er når jeg kjører vanlig og deretter gir full gass. Når dette skjer, øker turtallet, men farten er konstant økende upåvirket av turtallsøkningen. Samtidig vibrerer/brummer det litt. Dette skjer av og til, har kjørt bilen under høy belastning i flere mil uten å fått provosert frem dette, så plutselig kommer det. Har skiftet clutch for 50000km siden. Har også testet cluthen slik; bilen sto stille i 5gir, ruset til litt over 2000 rpm, slapp cluthen og bilen kvalte momentant. Har også kjørt med bilen i 5 gir, trykket inn bremsa samtidig som jeg har gidd full gass uten at clutchen slapp. Noen med synspunkt på dette? Er det noe annet enn slitt clutch som kan gjøre at turtelleren øker rpm raskere enn normalt?
  5. jalo

    320d injektordyse

    -en ting til; hvilken vei skal jeg dra rundt motoren når jeg setter på skralla på veiva/reimhjulet, mot eller med klokka?
  6. jalo

    320d injektordyse

    Var på jobb idag å lagde en skikkelig slagtersj, og da fikk jeg ut dysa ikveld gitt Men det som jeg har dynket irundt dysa har trekt seg nedi og det har sikkert kommet inni sylinderen da den løsnet. Rengjorde så godt som mulig der dysa har stått, men for å få ut evt. væske/rusk i sylinderen tenkte jeg å dra irundt motoren for hånd et par runder, og deretter kinne litt med starteren. Hva tror dere om denne fremgangsmåten?
  7. jalo

    320d injektordyse

    Føkk...! håper jeg slipper unna med cola... -dynka litt rundt dysa igårkveld, skal vei å prøve senere idag. Håper inderlig jeg slipper å styre så mye som de gutta på filmen gjorde.. Men skjønner at det er bare å bruke rå makt uten å holde tilbake noe.
  8. jalo

    320d injektordyse

    Har/har hatt ryggproblemer så har ikke gjort noe mere med bilen på flere uker, men idag var formen bedre, så lagde en slagtersj for å kakke ut dysa. Men den løsner ikke selv om det kakkes hardt flere ganger... Er det "normalt" at det sitter så jæv...? Lurer på å lage/skaffe et svintungt lodd på slagtersjen og prøve igjenn, men synes det er brutalt og bruke så mye kraft på dysa.. Er det andre her som har vært borti samme problem? Er det bare "å pøse" på med slagtersjen til dysa løsner?
  9. jalo

    320d injektordyse

    Da blir det å ordne meg med en slagtersj! Bilen står i verkstedet, "klar for injektor-demontering" så satser på at det går uten at motoren er varm..vet ikke om jeg gidder å skru den sammen igjenn bare for å kjøre den varm, prøver med tersj først iallefall.. -går det an å varme litt med propanbrenner kanskje? -hvis man passer på/dekker til irundt?
  10. Skulle skifte injektordyse nr. 4 på min 2000 320d (dysa med el.kabel på) Alt gikk greit til jeg skulle dra ut selve dysa; den sitter blegg! Er det normalt at disse setter seg? -slik at man må bruke mye makt for å få den ut?? Ga til slutt opp da jeg ikke har egnet utstyr for øyeblikket.. -Jeg tenkte å lage meg er slagtersj som jeg skrur nedpå dysa der hvor dieselrøret er skrudd på (på toppen av dysa) deretter regner jeg med å kakke ganske hardt for å løsne den... (synes det virker litt "skummelt" å bruke så mye makt da men) Fint om noen med erfaring/kunnskap om dette kan gi tilbakemelding!
  11. Var på verksted med bilen; Der sa de at det er nåle-injektordysa som må byttes. Så da er det bekreftet. Noe annet feil fant de ikke på bilen. De sjekket samtidig tilstand på turboen, de mente den var ok og vil holde lenge enda, så de anbefalte å ikke skifte den. Ellers fikk jeg vite at det er vanlige høyregjenger på reimhjulet. -Så nå blir det å bestille dyse og reimhjul, så er vel bilen ok igjen
  12. Skal skifte vibrasjonsdemper-reimhjulet, da det er slitt/forårsaker bankelyd spesielt ved tomgangskjøring. http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=18 Skal bestille nytt, men har et spørsmål her: Er bolten som holder den høyre eller venstregjenget?? -kjekt å vite før jeg begynner! Også hvis noen har tips hvordan løse denne bolten på en grei måte? Tenkte åjeg skulle bruke muttertrekker..?
  13. Takk! Blir sikkert ny turbo. Men en ting som jeg lurer på angående vibrasjonsdemper-reimhjulet: Er bolten som holder den høyre eller venstregjenget?? -kjekt å vite før jeg begynner! Også hvis noen har tips hvordan løse denne bolten på en grei måte? Tenkte åjeg skulle bruke muttertrekker..?
  14. Takk for det. Jeg synes vel egentlig at turboen ikke ser bra ut, men det er jo også den eneste turboen jeg har sett. Kyndige bekjente har sett på den uten å si annet enn at den kjennes bra ut mtp. aksial og radial-slakke. -Ikke vet jeg, så har bedt verkstedet å ta en titt på turboen også når jeg leverer bilen til dem. For to dager siden, kikket jeg inn på turboen igjen (som vist på bildet av turboen tidligere i denne posten) Jeg klarte å kjenne med fingeren mot huset der det blankslitte feltet er (der hvor skovelen subber nedi) og kjente da en kant.. "-ikkje bra" tenkte jeg da, så det er vel kanskje bare tidsspørsmål om og gjøre før det utvikler seg til noe "skummelt" så på sikt vil det vel lønne seg å skifte snart...?? Har også tilsvarende eksos/turbolyd på bilen min: (Mest lik denne) (ikke fult så mye hvining som denne) kommentarer??
  15. Har vel ikke tenkt å stikke hode i jorda.. Planen er å komme meg på verksted der de kan feilsøke mtp feilkodene. Men siden jeg valgte å sjekke litt på bilen selv har jeg luket bort en annen feil iallefall: I senere tid har det vært en markant bankelyd når bilen gikk på tomgang, som forvant ved å øke turtallet. Etter litt kløing i hodet fant jeg ut at det er reimhjulet på veivakselen som lager lyden, såkalt "vibrasjonsdempende" reimhjul. Dette fant jeg ut ved å demontere reima til AC for deretter å kjøre på tomgang. Da ble lyden nesten helt borte. Monterte på AC reima, og lyden var tilbake. Blir bestilt ny reimskive snart, og lurer på om jeg skal bestille ny turbo samtidig siden du(TRF) virker så skråsikker -men venter til bilen har vært på verksted slik at de kanskje finner ut av feilkodene og evt. hva som trengs for å ordne dette..
×
×
  • Opprett ny...