Gå til innhold

Kenzuke

Medlem
  • Innholdsteller

    491
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    ALTA

Kenzuke's Achievements

  1. Hei! Ny pris er 270.000 + omreg. Se annonse for mer info
  2. 09' BMW 520DA M LCI 177hk (Diesel Automat M-Sport + Life Cycle Impulse "Facelift"). Særdeles lekker og tight kjøremaskin med full M-Sportspakke vurderes solgt. Bilen fremstår som meget velholdt og har den "rette" farge- og utstyrskombinasjon. Eid av BMW-entusiast - kun håndvasket og er forøvrig ellers behandlet som en bortskjemt unge. Alt av servicer er utført i henhold til krav og er stemplet i serviceheftet. Vesker + filtere (olje, brems, coupe, luft, diesel, smørenipler, inspeksjon etc.) er tatt allerede halvveis i anbefalt intervall når den har vært i mitt eie. Ingen heftelser. Ingen skader, ulyder, bulker eller rust. Strøkent interiør. Ubetydelig steinsprang i front som kun sees når man sitter på huk foran bilen når den er nyvasket. Bilen har den største DEFA-pakken med motor- & kupévarmer, noe som gjør selv de kaldeste vintermorgener til en fornøyelse for både sjåfør og bil! Viktig utstyr som er verdt å få med seg: * Full M-sport, både innvendig og utvendig. * Cruise med bremsefunksjon (Cruisecontrollen bruker bilens bremser for å bremse i bakker i tillegg til at du slipper å bruke pedalene på langtur. Fungerer meget bra.) * Full PDC med skjermvisning. Parkeringssensorer rundt hele bilen. Langt bedre enn ryggekamera. Reagerer selv på brøytestikker. * Full M-sport styling, M-Sport understell, M-Tech hjul og M-Sport interiør med bl.a. sportsratt og seter samt andre detaljer som listeverk, dørmatter, emblemer, sort tak, spotlys +++. * M-Tech ekslusiv farge: carbonschwarz metallic. En sortfarve med et innslag av mørkeblått i solskinn. * LCI: Denne bilen er en facelift-utgave med den oppgraderte girkassen og motoren i tillegg til en rekke oppgraderinger fra tidligere E60-er som bl.a. LED-lys, penere interiør +++. * BMW sitt HiFi-system med en subwoofer under hvert forsete og ekstra forsterkere + høyttalere. * Navigasjon med bluetooth for tlf. * 18" M-tech hjul med runflat på sommer. 16" BMW alu med piggdekk på vinter. Gode dekk. Bilen har forøvrig også punkteringssensorer. Ettermontert: * Største DEFA pakken for nordnorsk klima m/ fjernkontroll, timer og motorvarmer-funksjon. * Sorte nyrer (grill). * Mørk-tonet bakrute (lovlig). Profesjonelt utført hos Glasservice i Alta. * Hvite LED skiltlys, bak. Kilometerstand -> 97.500 km Pris -> Kr. 270.000,- eks.omreg Se full annonse på finn.no
  3. Takk for det! Gikk et par runder med meg selv før jeg bestilte de sorte. Har ikke angret etter at jeg monterte dem. Jeg personlig, synes det løfter utseendet betydelig på en carbonsort bil. På alle andre farger så liker jeg de originale best.
  4. Jeg har vært sløv med å besøke bimmers i det siste, men plutselig glimter jeg til! Fikk endelig lånt et skikkelig kamera etter at bilen var nyvaska. Synes resultatet ble bra! - Sorte nyrer. - Sort bakrute. - LED hvite skiltlys. - Original M-Tech styling. - Originalt M-Sport understell. - Originale M-Tech 18" Alu. - Carbonschwarz M-exclusive farge. Bildene ble for store for forumet, så de ligger på min FTP. De er rimelig store, så de kan ta noe tid å laste
  5. Takk folkens, da vet jeg hva som er det neste som skal byttes på bilen
  6. Hei folkens - long time no see! Har vært borte fra foumet lenge, da jeg solgte E34'ern og syndet med en Audi A6 i et par år. Heldigvis har jeg tatt til vett igjen og skaffet meg en julegave fra Tyskland nå i Desember; 09' BMW E60 520D 177hk M-tech. I dag fikk jeg slengt på de nye, sorte nyrene jeg kjøpte på eBay i tillegg til de originale 18-mtech hjulene som fulgte med bilen ny. Problemet er bare at disse run-flat Dunlop-dekkene bråker som f*%! Merket er Dunlop Sport 01 Run-on-Flat med dim 245/40-18. Jeg har også Dunlop pigg på vinter som jeg synes bråker noe forferdelig, men når jeg slengte på disse i dag og det bare ble mye værre, så ble jeg ganske sjokkert. Noen som kan si meg litt om generelt støynivå på disse bilene, eller som har kjennskap til akkurat denne dekktypen? Jeg kjørte før med 18" på E34'ern og den var mer stille. edit: Slenger med et bilde av gliset som jeg tok i dag
  7. min 520i hadde også slike problemer. Jaget voldsomt på tomgang. Jeg koblet vekk lambasonden, og den slutta. (Når man kobler denne vekk, skal hjernen gå på et nødprogram hvor den bruker rik blanding uansett). Kobler du den vekk, og opplever at den slutter å jage, så er det bare å bytte lamb.
  8. Ja, jeg kjører RC-bil, men holder mest på med fly. Skal bestille meg en LS-bil, og i den sammenheng smekka jeg opp et lite forum, da det egentlig ikke finnes noen norske, dedikerte Large Scale Forum. LS-Norge.net. Ganske tomt der nu, så om noen registrerer seg, gjør det ikke noe Edit: Noen som har prøvd MCD monster?
  9. Hei igjen, nei denne bilen har vært helt suveren. Kjøpte den i 2005 (200 000km), nå har den gått over 300 000km, og bortsett fra dette problemet, sviver og går den som bare det. Problemet har altså oppstått lenge etter at jeg kjøpte den. Hadde en mekanikerkompis på besøk i går, å jeg er ganske sikker på at vi fant feilen. Vi fylte kjøleveske (måtte inn med nesten 1L), så stod bilen å bakka til normaltemp, men slangene ut fra radiatoren ble ikke varm. Dvs, vannet ble ikke sirkulert rundt. Når han ba meg gasse opp til 2000rpm, så kjente han med en gang at det ble trykk i slangen ut av raddisen, og den ble varm i løpet av kort tid (det ble det inni kupeen også). - Tydeligvis er det noe galt med vannpumpa, den vil i hvert fall ikke svive på tomgang. Bestiller ny i dag, så håper jeg at det går bedre med vogna når den har blitt skifta. Jeg kan skrive her når det har blitt gjort, til alle dere som lurer
  10. Hei, jada jeg har skifta thermostat en gang i 07 trur jeg. Det hjalp ikke. Som jeg nevnte over, så var heller ikke thermostaten som jeg skifta ut defekt, så det ble naturligvis ingen endring på problemet. Lufte har jeg også gjort. Har vel lufta 5-6 ganger på de siste 2 åra. Alt fra å stå i motbakke/nedoverbakke samtidig som jeg fyller og kjører motoren opp på turtall til å bare skru opp når motoren er kald. Det har alltid kommet masse luft å bobler ut da...
  11. Lekasje er også en mulighet, men at noen av slangene skal være feilkoblet tviler jeg på. Har egentlig ikke vært å koblet så mye der. Når termisen ble skifta, var det en mekaniker som gjorde dette, og jeg tviler på at han har koblet av to slanger samtidig å kobla dem sammen på feil plass elns.
  12. Hehe Ja det er mye mulig at vannpumpa er dårlig. Er frista til å levere den inn på et verksted med ei ny vannpumpe å bare få dem til å bytte. Vet ikke om det hjelper noen, men kan legge til at den "varmlufta" som kommer inn i kupeen lukter helt jævlig. Skikkelig svidd støv-lukt, å alt bare dugger som faen.
  13. Hei, stroker. Jeg hadde et lignende problem i vinter 06, da kjøpte jeg en ny thermostat - dette hjalp ikke. Forresten, så fungerte den gamle thermostaten jeg også bytta ut - mener at jeg testet dette i varmtvann...
  14. Hei! Jeg har en lignende tråd fra 2006 - denne tråden gjelder samme bil, men muligens et annet problem. Jeg har -lenge- vært plagd med at bilen ikke klarer å få varmluft inni kupeen når den står på tomgang. Hvis jeg f.eks har bilen i ro og ruser den til ca 2500rpm, så kommer det litt lunken luft, men hvis bilen bare står og bakker, så blir kupeen fylt med luft som har samme temperatur som utelufta. Det som også er ille, er at temp.måleren viser at motoren er overopphetet etter ca. 15min på tomgang. Ingen varmluft i kupe, men nålen viser rødt! Den eneste måten jeg nå får varme på, er at jeg må kjøre i et lavt gir på ca 3000 rpm hele veien for at det blir varme. Må jeg stå i et kryss lenge, så må jeg bare ruse den til 2500rpm for at den ikke skal begynne å servere kaldluft. Dette er IRRITERENDE da jeg ikke gidder å kjøre den høyt på turtall når den er kald - dvs. at jeg kjører rundt i en fryseboks mesteparten av tiden. Noen tips til hva dette kan være? Jeg har luftet kjølesystemet utallige ganger tidligere, og etterfylt kjøleveske osv. Skal kontrollere veskenivået etter jobb og etterfylle / lufte om nødvendig. Men jeg begynner å lure på om det kan være vannpumpe eller toppakning nå.. any suggestions? Edit: Vet ikke om det hjelper noen, men kan legge til at den "varmlufta" som kommer inn i kupeen lukter helt jævlig. Skikkelig svidd støv-lukt, å alt bare dugger som faen.
×
×
  • Opprett ny...