Takker for respons, syns selv det hørtest merkelig dyrt ut.
Bilen det gjelder er en E39 Touring 1999 modell, M52B20TU.
Avtale (muntlig) var skifte av viftereim (oppgitt tid 1 time), + sjekk av kjølesystem og topp pakning. Om flere feil ble oppdaget skulle det meldes videre til meg før noe ble gjort.
Fikk i neste omgang beskjed om at løpehjul og et vannrør måtte skiftet, samt at topp pakning var defekt.
Ga da grønt lys for skifte av løpehjul og vannrør, og takket nei til reperasjon av topp pakning (24 000). Oppga at topp pakning ble for dyrt for mitt budsjett, og at jeg ønsket å gjøre dette selv.
Ble litt overasket når jeg da i neste omgang får forespeilet en pris på 8000 kr, syns dette var vel mye etter hva som i utgangspunkt var avtale. Begynte å ane "ugler i mosen" etter jeg avslo topp pakning bytte, følte tonen plutselig ble en helt annen.
Hva er forresten normal prosedyre for å sjekke om topp pakning er defekt? Fikk beskjed om at de hadde demontert innsuget, og at de ikke hadde foretatt noe kompresjonstest. Er dette normal prosedyre?