Gå til innhold

BJ

Medlem
  • Innholdsteller

    160
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    dujavadet@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

BJ's Achievements

  1. Har et problem jeg lurte på om noen har kjennskap til: Ved mye regn renner det vann inn i kanalene langs dørene (på ene sida), disse fylles gradvis opp, noe som gjør at det begynner å lekke store mengder vann inn i bilen. I den forbindelse har jeg to spørsmål: 1. Er det meningen at vann skal komme inn i kanalene? (dvs, kanalene er en del av dreneringssystemet..?) 2. Skal det være dreneringshull i kanalene? (eventuelt hvor er disse lokalisert?) På forhånd takk!
  2. Turbo m47d20 øk, 136hk, ikke tu versjon
  3. Spørsmål: Ved eventuell defekt topp-pakning: Burde det da ikke forsvinne en jevn mengde i takt med antall kjørte kilometer? Som nevnt forsvinner det like mye om jeg kjører 5 eller 500 km... Har for øvrig ingen vann vann i olja, den er helt fin og klar. Bilen går også meget effektivt, og snittet 0.7l/mil på en 300km helgetur med litt variert terreng. (ikke motorveier, og motoren er for øvrig en 2.0 rekkesekser)
  4. Hei Har en litt merkelig problem med kjølevæska på e39 min (520i, 99mod) Hver gang jeg kjører en liten eller lang tur så synker nivået i ekspansjonstanken, og jeg må etterfylle et par desiliter. Det som er litt merkelig er at ca samme mengde forsvinner uansett, samme om bilen blir kjørt 5km eller 500km. Har heller enda ikke opplevd at nåla på temperaturmåleren har gått over middels varme. Noen som har vært borti lignende og/eller kan tenke seg hvor kjølevæska tar veien/lekkasjen kan være hen? Takker for alle innspill!
  5. Takker for innspill. Ut fra hva jeg kan se er det bolt nr. 11 på dette bildet: http://gsbildeler.no/bilder/8985, dette da bolten jeg har liggende er en M8x105mm som denne også skal være. For meg ser det ikke ut som den holder dynamo eller løpehjul, men at den går imellom disse? Noen som har formening for hva funksjonene til denne bolten er?
  6. Det hørtes ut til å kunne være sannsynlig. Kjenner du/dere til om ny bolt pleier medfølge når løpehjul blir skiftet?
  7. Hva som ble gjort på verkstedet er noe ukjent... Skulle i utgangspunktet skifte viftereim + strammere, men etter bilen ble tilbakelevert hadde den mange merkelig symptomer. Misstenker at det har blitt skrudd i motoren, da dekslet over motoren ikke lenger passe i skruehull samt det manglet 3 muttrer på innsuget... Det ble påstått defekt toppaking, og ut fra oppførsel til verksted kan det virke som de ha påbegynt arbeid før avklaring med kunde. At deksel og mutrer mangler, samt at løse skruer finnes her og der kan tyde på hastverk i sammenskruingen... Symptomer som dukket opp etter verkstedbesøk: - Ujavn gange på tomgang - Ulyd (klunkelyd) fra motor når rpm dropper fra 200-1000rpm på tomgang Mistenker derfor at bolten hører til en eller an plass i motorrommet.
  8. Hei Har vært så heldig å finne en ukjent bolt liggende løst i motorrommet etter et lite tilfredsstillende verkstedbesøk. Noen som kan hjelpe meg å i identifisere hvor denne bolten hører hjemme? Har lagt ved bilde som illustrerer størrelse. I tillegg står det: VERBUS 8.8 på hodet på bolten. Bilen er en e39 med M52B20TU motor. På forhånd takk!
  9. Har for øvrig tatt diagnose på bilen, får da opp at det er "misfire" på flere sylindre. Mistenker at der en en som skaper problemet, og at dette forplanter seg når den "jokker" opp å ned ved kald tomgang. Noen som kjenner til symptomene viss en COIL er defekt? vil motoren funke bedre når den er varm da?
  10. Heisann Det har dukket opp et merkelig problem med E39en min, som har en M52TU motor (99mod) Når motoren er kald sviver det veldig ujevnt, og turtallet faller ned mot 0 før det bykser opp igjen. Noen ganger når dette skjer kommer det en bankelyd/klunkelyd fra motoren, akkurat som noe slår i et eller annet, kan minne om tenningsbank. Noen som kjenner til hva som kan forårsake dette? Skjer for øvrig KUN når motoren er kald, når bil blir driftsvarm fungerer alt utmerket og ingen ulyder eller dårlig tomgang. Tar gjerne imot tips / synsing fra folk som har greie på dette, og/eller har vært borti lignede. På forhånd takk!
  11. Etter endel googling har jeg fått bekreftet at denne er en slags strømfordeler. Noe som har kjennskap til om de svarte boksene som er på hver strømforsyning er en slags for form sikring? Som dere ser har fuktigheten gjort at det har kommet endel rust ol, men lurer på om noen har kjennskap til om fuktighet generelt kan "ødelegge" noe av funksjonen i denne delen?
  12. Regner med det er noe med strømforsyning/fordeling å gjøre?
  13. Hei Håper noen kan hjelpe å klare opp hvilken funksjon i det elektriske systemet denne boksen har? Har oppdaget store mengder vann i bilen, etter at den har stått stille utendørs siden i høst. Hele gulvet på passasjersiden har vær fullt i vann, og da har nødvendigvis denne boksen vasset i vann. Noen som kjenner til hvilke funksjoner den er tilknyttet, og hva som er hovedhensikten med boksen? Bilen det gjelder er forøvrig en e39 stasjonsvogn, 99modell. På forhånd takk!
  14. BJ

    Arbeidstid reperasjon

    Takker for respons, syns selv det hørtest merkelig dyrt ut. Bilen det gjelder er en E39 Touring 1999 modell, M52B20TU. Avtale (muntlig) var skifte av viftereim (oppgitt tid 1 time), + sjekk av kjølesystem og topp pakning. Om flere feil ble oppdaget skulle det meldes videre til meg før noe ble gjort. Fikk i neste omgang beskjed om at løpehjul og et vannrør måtte skiftet, samt at topp pakning var defekt. Ga da grønt lys for skifte av løpehjul og vannrør, og takket nei til reperasjon av topp pakning (24 000). Oppga at topp pakning ble for dyrt for mitt budsjett, og at jeg ønsket å gjøre dette selv. Ble litt overasket når jeg da i neste omgang får forespeilet en pris på 8000 kr, syns dette var vel mye etter hva som i utgangspunkt var avtale. Begynte å ane "ugler i mosen" etter jeg avslo topp pakning bytte, følte tonen plutselig ble en helt annen. Hva er forresten normal prosedyre for å sjekke om topp pakning er defekt? Fikk beskjed om at de hadde demontert innsuget, og at de ikke hadde foretatt noe kompresjonstest. Er dette normal prosedyre?
  15. BJ

    Arbeidstid reperasjon

    Takker. Får sjekke opp litt mer når spesifisert deleliste og timeforbruk foreligger. Har fått forespeilet en pris på 8000,- Syns dette var noe dyrt om delepriser er ca 2000-2500,-
×
×
  • Opprett ny...