Gå til innhold

venture2076

Medlem
  • Innholdsteller

    402
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo
  • Kjøretøy
    BMX X5 E70

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

venture2076's Achievements

  1. Lukter på en BMW 3l diesel 2005 modell med 135k på tellern. Bilen er rett og slett strøken og bærer overhodet ikke preg av alder eller km.stand. Bilene ligger på 250,000 +/- og det er overflod av utstyr inkl luftfjæring, komfortseter, xenon etc. Blir dette en dyr affære? Noe å passe spesielt på?
  2. takk for alle tilbakemeldinger, hva med km stand? når man ser en bil som har halvert prisen på fire år begynner det å riste i lommeboka... er høy km en trussel og blir det grusomt dyrt bilhold uten garanti på disse?
  3. Ja, som det står i tittelfeltet vurderer jeg å kjøpe X5 E70 med 245hk diesel. Jeg ser at prisene er begynt å komme ganske lavt nå og syns det er attraktivt. Det er klart, med over 150k km på tellern så begynner trolig kostnadene å galoppere også, men... Hvordan er kvaliteten på disse? Vurderer standard farger innvendig/utvendig, 7seter og så lurer jeg OM det er nødvendig med adaptivt understell, cruise, active steering etc, så klart blir prisene deretter... Hører gjerne fra dere med erfaring!
  4. Husk at når man bytter veivhus med jobb så bør man også bytte peilepinnerøret og fordelingen oppe. --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?wz2lf1 Sent from my iPhone using Tapatalk
  5. Ja. Ring Alf Lie motor og spør hvilken olje han bruker. Kan også være andre grunner så klart. Veivhusventilasjonen og dårlige coiler. Nedsotete plugger. Sent from my iPhone using Tapatalk
  6. Solgt 225! --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?1bwxdv Sent from my iPhone using Tapatalk
  7. Var hos Alf Lie i dag og vi tror det er coil nr 3 (som sto på sylinder 2) før vi byttet om og der vi fikk feilkode. --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?dxz30a
  8. Thanks, but no thanks...
  9. Den lille vifta fungerer. Har testet det. Og blåst rent for støv. Fortsatt samme problem. Neste er å prøve et bytte-panel som Alf Lie låner meg. Dette koster 4000 så vil helst vite at det faktisk er den... --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?edpv3l Sent from my iPhone using Tapatalk
  10. Holder en knapp på elektronikken. Skal prøve et bytte-panel som Alf Lie har liggende. Igjen, elimineringsmetoden er best og billigst. --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?5f4o3q Sent from my iPhone using Tapatalk
  11. Men her varer det lenge. Starter jeg og lar motoren svive blir det verre og verre. Alf Lie sier det er fordi coilene produserer for lite strøm ved tomgang på kaldstart. Blir spennende å ta diagnose neste uke. Er det coilene 1 og 3 som vises nå vet vi at det er de to coilene (for de sto på 2 og 4 i forrige uke, elimineringsmetoden). Billigst å sjekke det først iallfall. --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?cleyun Sent from my iPhone using Tapatalk
  12. Men hvis det er ventil løftere skulle vel problemet vært ved tomgang hele tiden og ikke bare kaldstart? Det er et hull i logikken for meg her altså. Og coilene på disse motorene er kjent for å være dårlige. Har jo samme problemet selv så jeg setter opp litt selvforsvar her for å holde kost nede. --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?4nrmdr Sent from my iPhone using Tapatalk
  13. Leste at dine coiler 2 og 4 er byttet før. Disse coilene er kjent for å være dårlige så ikke utenkelig at de må nå byttes igjen. Sent from my iPhone using Tapatalk
  14. Samme feil og sylindre jeg fikk feil på så vi byttet om coil 2 til 1 og coil 4 til 3. Så spennende å få opp diagnose neste gang om jeg nå får feil på coil 1 og 3. Tennplugger er alle byttet i august i fjor så... Sent from my iPhone using Tapatalk
×
×
  • Opprett ny...