Kjøpte i september i fjor en 523ia Touring 1999 modell.
Den hadde valserust i bakluke, som jeg fikk godkjent av merkeverksted. Garantisak, fikk ny luke. Men fortvilelsen ble total her om dagen, ved at jeg tilfeldig så luftbobler ved og i valseskjøtene i alle dørene. opp til merkeverksted igjen. Joda, 4 nye dører på garanti p.g.a. valserust. Bilen fyller 6 år i juni, så rustgarantien er i ferd med å gå ut.
Lurer på, er det andre steder på bilen som bør undersøkes?
Jeg vet at bakluken har vært et svakt punkt på E39'n, men nå dørene. Hva med valseskjøter på karosseriet?
Har ikke lyst til å ende opp med en Flint Stone bil. Synes dette er for "Jævli", er livredd nå for å få fargeforskjell fra dører til skjermer.
Bør jeg deale meg til å få lakket skjermer og panser også? Lakkverkstedet mente at min farge "Orient Blau (317)" er lett å få lik, mot gammel farge. Jeg kjøper ikke helt den, eller?
Deler gjerne erfaringer med andre som er eller har vært opp i samme situasjon.
OBS!
Og jeg som endelig trodde jeg nå hadde fått meg drømmebilen.
Mvh
Geir