Gå til innhold

gboe

Medlem
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo

gboe's Achievements

  1. Sliter med mye vann under teppe foran førersete. Er ikke sikker på om dette skjer i fart eller når bilen står parkert. Noen som har vært borte i noe lignende? Det virker ikke som det kommer fra torpedovegg. Teppe er vått fra pedaler og mot sete. Har aldri vært borte i dette før. Har hatt bilen siden den var ny. Kan plugger/propper være fjernet ved inspeksjon II. For det er etter denne servicen at problemet dukket opp. Merkeverkstedet kan jo selvfølgelig ikke forstå at de har noe med det å gjøre. Mvh Geir
  2. Hei, Har fått en slags klunkelyd foran ett eller annet sted. Bare når bilen står stille, og når jeg vrir rattet helt fra venstre til høyre og omvendt. Lyden kommer ikke hver gang. Har akkurat lagt om til 235x45x17. Noen som har peiling på hva det kan være? Kan ikke si at jeg har hørt den lyden før. Mvh Geir
  3. Høres meget fornuftig ut spør du meg. Takk for mange gode tips.
  4. Skal jeg ha likt trykk foran og bak? Eller forskjellig som det står i instruksjonsboken bare høyere? Mvh Geir
  5. Hei, Har satt på 235x45x17 på en E39 Touring 99 modell. Har orginal dimensjonen 205x65x15 på vinterhjulene. Det står i instruksjonsboken at man skal ha samme lufttrykk 2,0 bar foran og 2,4 bar bak ved normal kjøring, er dette riktig? Synes det virker som lufttrykket er for lavt nå med lavprofil. Dekkleverandøren mente at trykket burde justeres til 2,4 bar foran og 2,8 bar bak. Noen som har peiling på hva som er riktig eller hva det skal/bør være for riktig slitasje av dekk? Mvh Geir
  6. Hvorfor? Det ser teit ut. Man blir mer obs på mellomrommet mellom hjulbue og dekk med store felger og lav profil enn omvendt. Helt enig. Det vil se ut som bilen er hevet. Ser helt epa ut. Mvh Geir
  7. Silverback, du må nok regne med å påkoste det selv. En kompis av meg gjorde det i fjor høst. Jeg tror han måtte ut med 6000,- for å få gjort det bra. De sandblåste bakluke å det hele. NB! Som nevnt tidligere her, så tror jeg at jeg også skal stikke innom NAF å få de til å sjekke resten av bilen. Før garantien min forsvinner i juni. Mvh Geir
  8. Rustgarantien er 6 år. En kompis av meg fikk skiftet panser på E46, importert fra tyskland. Han forhørte seg med forbrukerådet, og de sa at garantien gjelder også importerte biler. Merkeverkstedet var litt vanskelige til å begynne med, men ga seg til slutt. Mvh Geir
  9. Kjøpte i september i fjor en 523ia Touring 1999 modell. Den hadde valserust i bakluke, som jeg fikk godkjent av merkeverksted. Garantisak, fikk ny luke. Men fortvilelsen ble total her om dagen, ved at jeg tilfeldig så luftbobler ved og i valseskjøtene i alle dørene. opp til merkeverksted igjen. Joda, 4 nye dører på garanti p.g.a. valserust. Bilen fyller 6 år i juni, så rustgarantien er i ferd med å gå ut. Lurer på, er det andre steder på bilen som bør undersøkes? Jeg vet at bakluken har vært et svakt punkt på E39'n, men nå dørene. Hva med valseskjøter på karosseriet? Har ikke lyst til å ende opp med en Flint Stone bil. Synes dette er for "Jævli", er livredd nå for å få fargeforskjell fra dører til skjermer. Bør jeg deale meg til å få lakket skjermer og panser også? Lakkverkstedet mente at min farge "Orient Blau (317)" er lett å få lik, mot gammel farge. Jeg kjøper ikke helt den, eller? Deler gjerne erfaringer med andre som er eller har vært opp i samme situasjon. OBS! Og jeg som endelig trodde jeg nå hadde fått meg drømmebilen. Mvh Geir
  10. Noen som har erfaring med CCFL "Angel Eyes" på orginalglasset på en E39 1999 modell m/ zenon? Er det enkelt å montere? Er det lovlig? Hvordan tilkobles de elektrisk? Proff tilkoblingsmåte eller amatørmessig? Bilder og erfaringer taes imot med takk. Mvh Geir
  11. Bor i Oslo. Da blir det litt langt å kjøre. Det skal jeg undersøke i morgen. får sikkert bakover sveis. Mvh Geir
  12. Jeg er klar over det, men jeg vil gjerne se felgene før jeg eventuelt kjøper. Mvh Geir
  13. Hei, Vurderer å anskaffe meg en eller annen form for M5 kopi. Men det er så mange som prøver ,men ikke får det til. Den til GS Bildeler ser ut som den ligner orginalen forholdsvis bra. Men bildet sier ikke så mye om fargen. Vet at orginal M5 felg er midnigt crome. Det er bare det at de fleste kopiene er fordømt mørke. Derfor kunne jeg godt tenke meg å komme i kontakt med noen som nylig har kjøpt GS sine, gjerne i 17x8. Ønsker å forsikre meg at fargen er riktig. Jeg vet ikke om GS sin M5 felg forhandles i Oslo område? Hvis noen har nærbilder av GS felgen i forskjellige vinkler, eller kunne tenke seg å ta noen bilder, hadde jeg vært veldig takknemlig. På forhånd takk. Mvh Geir
  14. Hei, Noen som vet hva orginal impressen er på E39 1999 modell? Og hva er navdiameter'n? Har sett på felger med impress ET 20 og 74,1mm nav. passer dette på min? Mvh Geir
  15. Det er mange M5 felg produsenter, men denne er litt spesiell fordi spilene står annen hver ut & inn. Man får litt følelse av å ha kant på felgen. De fleste jeg har sett, så står spilene mer eller mindre likt rund i felgen. Kan det være Martin's felg? mvh Geir
×
×
  • Opprett ny...