-
Innholdsteller
383 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Interesser:
Ørsta M&R
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Teekay1983's Achievements
-
Er ikke sikkert norske biler har denne sikringen men den er vertfall borte hos meg. 5amp og stor størrelse som vises på bildene under. Kan være at de heter regular også i henhold til tabell over.
-
Hei Noen som vet hvor en kan kjøpe 5 amp sikring av den store flate typen. Finner bare 20 amp og oppover.
-
Var på EU kontroll og fikk mangellapp på at spredningen var alt for stor slik at det vil være sjenerende for møtende trafikk. Er det et kjent problem at led pærer ikke møter kravene til spredning og gjelder det alle led pærer slik at det må byttes til halogen for å få det godkjent?
-
Blir en litt lang post dette, men ser ikke ut som det har vært så mye av dette problemet her på forumet. Det har vært et utbrett problem på i vertfall tidlige E60, E65 og E63 at alt av lyder fra bilens lydanlegg og varsllyder plutselig blir borte. I tillegg så går det ikke an å velge en radiokanal eller cd-aux da hopper velgeren automatisk tilbake til FM på toppen av Idrive skjermen. Dette gir ingen feilmeldinger for diagnoseverktøy som leser ut modulene i bilen og da blir som regel fix'n til et verksted at en må bytte enten controller enheten CCC, forsterker eller bluetooth enheten, alt etter hvilken erfaring merkeversted har med dette problemet. Dette er som regel bare synsing og det er bingo om en bytter rett enhet på førte forsøket noe som medfører at problemet ville kostet 20-30000kr å fikse om en skal bruke nye deler. Ser dette har skjedd med flere personer som har kjøpt ny forsterker uten at det har vært problemet. Det kommer samtidig flere teorier som dere sikkert kjenner til om hva som er problemet: Det kan være tett drenering fra soltaket som medfører at vann kommer inn baggasje rommet og ødelegger elektronikk som ligger i hjulbrønnen. MPM kontrolleren som styrer strømmen til lydelektronikken ligger der og den har i denne sammenhengen smeltet hos mange E6x eiere. I min hjulbrønn er det ingen tegn på at det har vært noe vann, det er tørt og modul og ledninger ser fine ut. Det kan selvølgelig være fuktighet inne i forsterker eller bluetooth enheten også. Skal undersøke det, men det skulle ikke ha noe å si dersom en bruker neste feilsøkingsmetode som isolerer en enhet fra systemet. Det er feilsøkingsmetoden for problemet med MOST bus'n som i veretfall jeg synest er et litt tåpelig påfunn i et media system når noe først feiler. Et fiberoptisk signal linker samen alle enheten i media oppsettet og blir det et brudd en plass i dette signalet så vil det ikke komme noe lyd ut i anlegget og heller ingen varsellyder. I min bil går dette signalet som følger:IDrive kontroll skjermenAudio CD changerAntenna amplifier tunerLogic 7 amplifierTelephone/bluethooth TCU unitM-Ask audio system controllerMOST diagnose pluggInstrument panelet og tilbake til Idrive kontroll skjermen. Etter å lest forskjellige poster og sett på youtube videoer om hvordan en kan feilsøke på dette så trenger en å kjøpe en fiberoptisk loop. Med den kan en bypass en komponent i MOST bus'n ved å ta den fiberoptiske kabelen ut av komponenten og plugge denne inn i den fiberoptiske loop'n. Dette har eg da gjort med forstreker og bluetooth enhet som ofte er synderen når dette problemet oppstår uten at problemet ble borte. En kan ikke ta ut kabelen på M-Ask dvd spillern siden lyssignalet da forsvinner. Det jeg også har gjordt er å ta ut fiber optiske pluggen i fra diagnose pluggen som er en av de site komponentene i loop'n og derr er lys, så da er det logisk at det er lys hele veien. Men det er ikke nødvendigvis så enkelt. Det kan også vøre for svakt lyssignal. I hanskerommet ligger MOST diagnose pluggen som brukes for å feilsøke på dette systemet, dersom det foreksempel er for svakt signal. Med mindre en har endel tusen liggende til å kjøpe et diagnose instrument for dette formålet så må du på et BMW merkeverksted som har dette tilgjengelig. Dersom jeg ikke har litt flaks og finner ut av problemet på egen hånd så er det neste skritt. Men finner ingn poster på nettet der folk med dette problemet har utført en slik diagnose og fått vite akkurat hvor feilen ligger. Radiokanalene blir oppdatert på Idrivn når jeg kjører så antenna amplifier tuner fungerer mest sannsynlig som den skal. Om en kopler forbi forsterkern så skal det fortsatt komme lyd i noen av høytalerene som blir styrt i fra M-Ask enheten. Vet mange har problemer med SOS assistanse tjenesten også når de har dette problemet som kan tyde på at Bluetooth enheten er problemet, men uten at jeg skal si det 100% så fikk ikke jeg det SOS feilmeldingen før jeg koplet fra diverse ledninger på Bluetooth enheten. Fikk litt nytt håp i dag da jeg fant en post med en som hadde akkurat samme problemet som meg. Han gjorde som følger: -with the car off I inserted the key and turned it to position 2 without starting the car-I then turned the headlights on using the manual on setting-after that you must remove the positive battery cable-go into your glove box and remove fuses 15 and 7(look in trunk for exact location)-let the car sit for 5 mins-after sitting hook battery back up and replace fuses.-start vehicle Her hadde jeg litt reservasjoner siden han ikke sier noe om han skrudde av tenningen før han tok av polen på batteriet. Og sikring 7 og 15 på min bil er for ignition og starter mangement. Jeg gjorde omtrent som han bare at jeg slo av tenningen før jeg tok av batteriet uten at problemet ble fikset, men kan jo hende han hadde en annen årsmodell og derfor andre sikringer på 7 og 15 og så hadde han en amerikansk 545i. Var også en annen som fikset problemet på en E60 M5 på youtube på nesten samme måte og han hadde lest det fra en som hadde en E39 M5. Han tok noen andre sikringer før han tok av batteriet, men heller ikke han sa om tenningen stod på når han koplet fra batteriet. Men når noen kan fikse problemet så enkelt så ser jeg for meg at det ikke trenger å være noe feil med noen av enhetene. Får bare fortsette å feilsøke litt på de metodene over og se om det ordner seg, men dersom noen har innspill så tar jeg gjerne imot.
-
Byttet tennplugger idag sjølv om det fortsatt var 90000km igjen i henhold til service intervallet på Idrive'n. 8000km siden eg kjøpte bilen og ville bare være sikker på at det var skikkelige plugger på den. Var kanskje ikke så dumt siden jeg dro ut 3 forskjellige plugger. Vet ikke hvordan forrige eier skiftet plugger, men jeg bytter vertfall alle samtidig med like plugger , selv om alle de gamle pluggene er kompatible med m54 motoren.
-
Skal kode inn nytt batteri og derfor bare gjøre forandringer i Vehicle order og kode inn endringer i CAS og LMA modulene. I alle guider står det at en skal bruke "expertmode" profilen men den er av utdatert 2.0 version. La inn nye 3.0 profiler som dukket opp som "expertenmodus" og "Revtor's NCS expert mode". Er det noen som har brukt noen av desse profilene til forandring av Vehicle Order?
-
Lurer litt på hva som er normalt på e60 med varsling av setebelte. Om en setter tenning til posisjon 2 og ikke sitter i førersete skal det da lyse på setebelte i dashboardet og komme fasten seatbealt melding i idrive`n?
-
Gikk for 10 liter 5w-30 castrol edge på koed til 1 tusenlapp. Bmw i Ålesund skulle ha 2800,- for et oljeskift så da kjøper jeg heller oljen selv og får et lokalt verksted til å skifte og stemple serviceboken. Da har jeg både olje til eventuell etterfylling og er godt på vei til neste oljeskift.
-
Nå er vel mobil1 oljen LL01. Det har vel vært snakket om at mobil1 oljen produserer mer engine noise enn fks Castrol. Castrol sin Edge olje som er anbefalt til min bil er i dag spesifisert som en LL04 olje, som vel kom på markedet i 2005 2 år etter min bil som har LL01 i manualen.
-
Ser det er mobil1 0w-40 som er anbefalt på m54 og videre er 0w-35 anbefalt når n-motorene kom ett par år senere. Har vel etter det jeg har lest ikke noen big deal om jeg velger det ene eller det andre. Hva bruker dere som har m54 motor på vestlandet der det sjeldent er mer enn -10 grader eller +30 i skyggen?
-
Har funne OBD kontakten hvor data kabelen skal inn, i høgde med kneet rett innen for førerdøren. Når jeg opner luken så kommer ikke hullene som data kabelen skal inn til syne. I stedet er det noe som ser ut som en motstand som står i kontakten. Er dette noe som en bare drar rett ut? Legger ved bilde.
-
Selger brunt sportskinn interiør til BMW e28 til rundt 1500,- hentepris, komplett med dørsider for elektriske vindu. Som det fremgår av bildene så er det ikke heilt feilfritt for skader og bruksmerker etter snart 30 år. Står i Ørsta M&R.
-
Selskap: Komplett forsikring samlerab. 15% Bil: 2003 530i Kjørelengde: 8000 km Bonus: 70% 3 året Type: full kasko uten leiebil 8000 egenand Pris: rundt 5500,-