Gå til innhold

caden

Medlem
  • Innholdsteller

    31
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Tønsberg

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

caden's Achievements

  1. Legger inn bud på 800 for venstre bakdør jeg da. Bor i tønsberg
  2. Jeg tar hvert fall venstre bakdør. Mulig jeg er interessert i noen av de andre også hvis de var rustfrie. Men må nesten sjekke når jeg kommer hjem fra jobb
  3. Er på jakt etter en venstre bakdør til E34 sedan i alpine white II. PM eller reply her hvis du vet om noe
  4. caden

    Sliten clutch?

    Har ikke byttet girolje selv så det må jeg spørre tidligere eier om eventuelt. Tenkte samme tanken selv, men i det siste har den vært kranglete selv når bilen har vært varm.
  5. caden

    Sliten clutch?

    Høres bra ut! Skal sjekke bremseveske nivå også men ser ut som det blir bytte av hele clutchen. Takk for tips
  6. caden

    Sliten clutch?

    Har hatt problemer som kommer og går med giring det siste året. Hvis bilen har stått ubrukt et par dager eller mer kan det være utrolig vanskelig å få bilen i gir. Den kan være så hard at jeg må virkelig ta i, og det virker som den blir værre etter hvor lenge den har stått ubrukt. Hvis jeg slår av motoren så går alle girene helt glatt uansett, ingen motstand i det hele tatt. Når den er sånn må jeg kjøre alt fra 2km til et par mil før den blir helt bra igjen. Det kan også virke som den blir fortere dårlig når det er rått/fuktig eller kaldt i luften, men det kan også være tilfeldig. I det siste har det blitt mye værre enn det var før, så det er på tide å få gjort noe med det så snart som mulig. Nå kan den plutselig begynne å lugge selv om jeg har kjørt et stykke. Kjenner at giret ikke går skikkelig i gir, men så kan den være helt fin igjen ved neste girskifte. Jeg kan også høre en svak skrapelyd når jeg ruller bortover med clutchen trykt inn (ligner på lyden man får hvis man feks har is på bremseskiver om vinteren). Når jeg skal starte i førstegir eller rygge rister det også noe fælt i eksosanlegg osv... noe som har blitt værre med tiden. Og i dag når jeg var på vei hjem akselerete jeg bilen opp til 80 på andregiret for å så prøve å sette den i 5 gir... den hogde på giret og ville ikke inn. Prøvde en gang til men samme skjedde. Endte med at jeg måtte kjøre 1 mil og da ble den plutselig helt fin igjen. Jeg er klar for å få byttet hele clutchen, men jeg vil bare prøve å forsikre meg om at jeg ikke da sitter igjen med samme problemet etterpå...Må innrømme at jeg har lite innsikt i hvordan de forskjellige delene av clutchen fungerer så derfor lagde jeg en lang post for å få symptomene forklart best mulig
  7. Idag virket de plutselig helt normalt igjen. Vet ikke hva som var galt men kan jo ikke klage når det fikset seg selv Har regnet her i hele dag så mulig det kan ha løsnet noe som hadde kilt seg fast et sted. Ikke vet jeg.
  8. Har ikke hatt noe problemer med strøm nei, alt det elektriske fungerer som det skal. Får prøve å finne fram til viskermotoren og se om jeg blir noe klokere.
  9. Har fått problemer med at vindusviskerne på E34'en min går utrolig sakte. Starta med at jeg skulle spyle vinduene, spylervesken fungerte som normalt men viskerne gikk utrolig treigt. Hvis jeg skrudde dem opp til maks tempo gikk dem litt saktere enn dem vanligvis gjør på laveste trinnet. Så noen dager senere når jeg skulle ut og handle endte det med at dem gikk i sneilefart halvveis opp på ruta før de stoppa. Endte med at jeg måtte gå ut av bilen for å dytte dem ned manuelt. Når jeg var ferdig med å handle og starta motoren igjen begynte viskerene å gå av seg selv siden intervalet antageligvis ikke var ferdig etter at de hadde stoppa halvveis oppe på ruta. De gikk gikk litt og litt fortere helt til det så ut som de løsna, men de gikk fremdeles ikke noe fortere enn de hadde gjort siden før de hang seg helt opp. Så jeg lurer på hva som kan være galt. Er det vindusviskermotoren eller kan det være noe anna?
  10. Har samme hvit farge som deg på bilen min, og måtte bytte bakfanger etter å ha blitt påkjørt. Så litt forskjell med en gang men det var pga bilen ikke hadde vært polert og rubbet på veldig lang tid, så var mer at man så at den nye lakken var mye mer shiny. Ser ikke noe forskjell nå etter jeg rubbet og polert den.
  11. Ble også påkjørt bakfra i sommer og har samme erfaring som deg i hvordan BMW'en så ut etterpå. Det smalt ganske bra og så masse røyk i bakspeilet, så tenkte at bakenden på bilen min ikke kunne se bra ut. Men ble overrasket når jeg kom ut av bilen og fikk sett den, var nesten ikke synlige skader. Støtsfangeren hadde fått noen riper og hadde selvfølgelig trykket seg litt inn for å dempe, samt at eksospotta hadde fått hard medfart. MB'en derimot så ikke bra ut. Den var senket endel så det var grillen og panseret som hadde tatt hele trøkken fra støtsfangeren min. Den var ikke kjørbar etterpå, mens jeg kunne kjøre derfra uten problemer. Skadene på min kom vel på litt over 20k. Støtsfanger, eksosanlegg, pluss et par små bulker over støtsfangeren.
  12. Ok, så man kan ikke fininstille til partall i det hele tatt? Kan jo være litt dumt men.. Den ligger fra ca 2200,- og oppover på Ebay
  13. Har vurdert å kjøpe den spilleren fra Ebay faktisk. Men hvordan fungerer radioen i norge? Hørte man bl.a. ikke fikk rds. Men jeg hører igrunn veldig lite på radioen.
  14. Siden min gamle Kenwood spiller døde er jeg på utkikk etter en ny spiller til rundt 2000kr. Står melllom Pioneer DEH-5730MP eller Blaupunkt Sevilla MP54 så langt. Er åpen for andre forslag, også brukte spillere hvis noen skulle vite om noe. Med tanke på linje utganger så har jeg bare en forsterker som driver en sub.
  15. Hmm, takk for tipset. Må sjekkes Men det endte med at spilleren døde helt ut. Prøvde å koble den fra og til strømmen bak, og da hendte det jeg fikk så vidt noe lyd fra motoren i 1 sek. Mistet du kun lyset eller ble lyden etterhvert borte hos deg også?
×
×
  • Opprett ny...