Gå til innhold

hansa

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.customcowboys.no

hansa's Achievements

  1. Vårmønstring på Steinkjer 14.mai Custom Cowboys arrangerer vårmønstring for Am-car, veteran-biler og mc. 14.mai ved fylkets-hus. Mer info på http://www.customcowboys.no
  2. Er "enkelt" å sjekke om det er den.. Bare å måle om det er 12v på pluggen uansett om motorn er varme eller kald. Går kanskje an at den har hengt seg også!? Er muligens en temp/tids-føler som styrer start-dysa.
  3. Kløtsjpedalen på 525n har blutselig blitt stein-hard. Umulig å trykke den inn (står der den bruker å stå). Ble trolig slik etter at biln blei prøvd trillstarta.. Tips?
  4. Hvis kaldstartdysa er på, når motoren er varm, blir det vanskelig å starte den. Må kjøre starter lang tid for å få "pøst avgåre" all bensinen..
  5. Update: Brukte tenningslampe på alle sylindrene for å sjekke at alle tente. OK Var av med alle dysene og sjekket. Kun 2 som funket. Slo litt på dem, så funka alle etterhvert. Lik sprut på alle... Monterte sammen igjen og fant ut at når jeg måler mellom de 2polene i kontaktene til dysene, så ligger det 12v der så lenge tenninga er på... *(på alle, uten at motor går) Slik skal det vel ikke være. Bare tenninga sto på så ble jo sylindrene fylt med bensin. Tok ut pluggene og tørka dem, samt tømte sylindrene for bensin, monterte sammen og prøvde igjen. Kobla ut bensinpumpa denne gangen, å kobla den ikke til før motoren harka til, når vi prøvde å starte. Fikk start!!! Men... når vi stopper og skal starte igjen, så må samme prosedyre gjøres for å få start.. Koble ut bensinpumpe å koble inn med det samme den starter. Hjernen som er loco?! Bilen er forøvrig til salgs... (84 525 i ok stand. Litt rust i skjermbuer. Årsavg. bet.)
  6. Fikk motorn til å gå litt i dag.. Kjørte starter og ga full gass så putret den på 7-800rpm i ca 30sek før den døde. Høres ut som den går på2-3syl... Har gnist på alle pluggene. Følerne på cløstjkåpa skal ha 800-1200ohm fant jeg i Haynes-boka. Det stemte, men de skulle og ha ca 100.000ohm fra signalene til jord. Det hadde de ikke. (ikke noe kontakt) Lurer på om det kan være no dyser som ikke vil... (pga feil med hjerne) Noen som har en hjerne liggende til salgs eller utlån?! (for å sjekke om de ER hjernen som har feil...)
  7. Vi har ikke byttet svinghjul. Hvordan ser de sensorene ut? (går utifra at det er tapper, som sensorene på cløtsjkåpa føler) Borra hull på kassa som sto på 2,5n ja. Godset til følerne var der, men var ikke laga no hull. Fikk det til ganske nøyaktig...
  8. Skifta fra 195/50-15 til 215/40-17 på en cosworth jeg hadde, og det var STOOR forskjell på aks'n.. Mindre hjul/rulleomkrets gir bedre aks!
  9. Takk for svar! Målte med motstanden og fant ut at på den ene så gikk den ca mellom 800-1200ohm når jeg kjører starter. Andre tror jeg lå jevnt på 900ohm hele tiden. Noen som vet hvilken av dem som er hva? Er merka med B og D på kløtsjkåpa som orginalt sto på motorn. Hva heter denne motoren? M..? Andre navn jeg kan søke på for å finne no mer om motoren?
  10. Ny på forumet! Driver å hjelper bruttern å få i gang motorn sin. Case'n er følgende: Har en '84 525i som vi har satt inn en 3.2i fra "noen og 80" 732i. Får ikke start. Den henger etter med "puff-puff-puff" når jeg kjører starter, men starter ikke. Har vært borti lignende på motorer hvor tenninga er HELT feil! Skal sjekke hvordan tenninga er med lampe i morgen. Men man kan jo ikke justere tenninga på denne motoren. Står en DIGER rotor direkte på kamakslingen og et fordeler-lokk skrudd utenpå. Går utifra at tenninga justeres av hjernen, etter signal fra to følere på cløtsjkåpen. (Måtte borre ut hull til disse i girkassa/kløtsjkåpa) Er en "engine speed sensor" og en "refrance point sensor" (nr 13 og 14 på skjema). Hvordan kan jeg måle at disse 2 følerne funker som de skal? Utfra skjema ser det ut som der er spoler inni de følerne. Vet ikke om de er koblet rett! Er mulig å bytte om disse2. Slik de står nå, så henger motoren etter med litt "puffing", men bytter jeg om, så er det 0 liv. Kan man flytte over fordeleren fra 2.5'n, å bruke vanlig tenningsmodul istedet? Link til koblings-skjema: http://i2.photobucket.com/albums/y8/bildela/bmw732i.jpg Noen som har likedan skjema for 2,5'n?
×
×
  • Opprett ny...