Gå til innhold

up

Medlem
  • Innholdsteller

    57
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Haugesund

up's Achievements

  1. Takk skal du ha ! Det finnes jo også en kabel som jeg tror går til setekontakt for kollisjonsputen ? Da finnes det vel en skjøtekontakt under der ?
  2. Jeg har kjøpt nytt setestoff til min BMW 525 mod. 97, da det er helt utslitt. For å få skiftet stolstoffet må jeg demontere sete for å komme til på undersiden. Ønsker kommentarer. Jeg ser 4 kraftige bolter i skinnen mot gulvet. Er det nok å løsne dem ?
  3. Var da svært så påståelig du var da, har selv hatt så å si tett veivhusventilasjon, men merket ikke så mye annet til det enn at jeg blåste toppdeksel pakningen, å bytte selve veivhusventilasjonen tar ikke mer enn 20-30 min om du tar bort luftfilterboksen er det god plass. Enig! Enkelte buser ut med noe uten og egentlig ha peiling. Tett veivhusventilasjon gir ikke slike symptomer som TS har. Få tatt diagnose, det kan være flere ting, f.eks kamsensor(er). Det var deffekt kamsensor, ja !
  4. Det virker som om motoren har mistet kraft. Kjører jeg f.eks i 60 km/t og trykker gasseen i bunn går det vinter å vår før den kommer opp i 80-90. Viss jeg setter automatgiret i S og provoserer, kommer akselerasjonen etter vært , men veldig beskjedent. Motoren er som før lett å starte og går jevnt og fint på alle turtall. Hva kan dette være ? Kan det være katalysatoren som er tett ? Er ny katalysator dyr ?
  5. Ønsker å kjøpe cd-spiller til min E39 523 1997 mod. Skampris blir ikke akseptert.
  6. Jeg har fått min mekanikker til å kople over til nødkrets til putene og lampen slukket. Det ble regisrert problemer med registeringsbryteren i høyre forsete. Ved denne koplingen alle putene i fronten vil blåse ut selv om jeg er alene ved en kollisjon. Men, neste dag begynte lampen å lyse igjen. Virker ikke kollisjonsputene uansett når lampen lyser ? Er omkoplingen til nødkrets uten verdi når lampen er begynte å lyse igjen ?
  7. Jeg har ved flere anledninger skrevet og spurt om råd og erfaringer angående dekktyper og dekkdimensjoner til min E39, som sporer betydelig med 225 av merkene Continental, Goodyear og Nokian, men har aldri fått entydig svar, annet at dekkene selvsagt bør ha runde skuldre. De fleste mener at deres bil ikke sporer i det hele tatt uansett ?? Sannheten er at føreren må "dra" i rattet hele tiden med slike dekk. Finnes det vegslitasje i asfalten dvs. hjul-spor, må en holde fast i rattet for ikke bilen skal ta seg en tur ut i geografien. Jeg har nå investert i nye KUHMO KU31 215/50-17 og bilen var ikke til å kjenne igjen. Sporingen forsvant og støyen ( i forhold til Goodyear F1 225/45-17 ) er betydelig lavere. Det som undrer meg og mange dekkselgere er at så mange på dette forumet ikke har registrert at denne bilen er meget følsom for både ballansering og valg av dekkmerke/dekkdimmensjon. At mange kjører rundt med 235, 245 eller enda bredere på forhjulene prioriterer "tøft utseende" framfor kjøreegenskaper og komfort. Hvor er kvalitetssansen folkens ? Det samme gjelder radioen( RDS ) i E39. De fleste eksemplarene jeg har testet har en svært dårlige. Den er normalt følsom nok men forvrenger lyden ved at s,ene blir til ssshhhh. Høres best ved tale. Jeg har kjøpt to brukte radioenheter, men det samme kunne høres her. Feilen ligger kanskje i antenneforsterkeren ? Jeg har iallefall testet 20 stk. E39, men alle låter på samme måte ??? Feilen ligger ikke i forsterkeren da kasett/cd låter som det skal.
  8. Lampen for kollisjonsputene er begynt å lyse konstant- Hva betyr det ? Er en eller flere av putene deffekte ? Hva kan feilen være ? Er det dyrt å reparere ?
  9. Gikk over av seg selv. Antagelig "frostkuler" i bremseservo-systemet grunnet frosten.
  10. Det er 3-4 år siden jeg skiftet bremsevæske tror jeg. Så det er vel på tide å skifte. Men, denn forandringen kom plutselig. Kan dårlig bremsevæske likevel være årsaken ? Og hva var den rare lyden ? up
  11. I kveld når jeg skulle kjøre ut en tur hørte jeg en lite pipetone fra dasjbordet på min 523 mod 97( som forsvant etter hvert ) og bremsene var blitt tregere å presse ned enn vanlig. Jeg merker ikke at bremsene er noe dårligere av den grunn. Hva kan dette være ?? up
  12. Hei Dørhåndtaket til venstre bakdør i min 523 E39 mod. brak av. Jeg vet ikke hvorfor men en vakker dag stod jeg med håndtaket i hånda. Jeg har nå kjøpt nytt og tenker å montere det selv. Men hvordan i h.... åpner jeg dørveggen innenfra ????
  13. Takk skal du ha !!
  14. Ehm...for et nyttig svar da... Jeg ville tatt en forhjulskontroll på bilen for å utelukke ev problemer der. For å motvirke sporing er det ofte en fordel med dekk som har relativt runde kanter. Tror en del av Toyo sine dekk har dette. I 15" har jeg fått anbefalt michelin foran f.eks continental(husker ikke navn).. Jeg har 17" Porsche Cup med 215/40-17 Michelin Pilot Sport. Disse virker ganske "runde" i kanten, men har ikke fått testet dem ennå.. Jeg har ikke tatt noe forhjulskontroll, men dekkene slites nokså jevnt og jeg dessuten kjørt 3 like biler med samme resultat. Skal skjekke dette med Toyo- dekk, Takk skal du ha !
  15. Jeg må ha nye sommer dekk til våren, men jeg er lei av tildels kraftig sporing. Jeg benyttet 225/45-17 Continental Contact og Goodyear F1 men begge dekktypene sporer på min E39 525. Det er svært ubehagelig å kjøre med og kan i enkelte tilfeller være farlig. Det er befrielse når jeg får på mine piggfrie vinterdekk 205/65-15. Kan dere anbefale en dekktype som ikke sporer i 225/45-17 evnt. 225/55-17. PS ! kom ikke å fortell at denne bilen sporer på mange av de vanligste dekktypene i denne dimmensjonen og bredere. Jeg har prøvd dette på flere biler av min type !!
×
×
  • Opprett ny...