Gå til innhold

rislunsj

Medlem
  • Innholdsteller

    2
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

rislunsj's Achievements

  1. Takk for tips! Det er nok TDS som er mest interessant, men de ligger jo høyere i pris også. Var ved flere anledninger passasjer i en E34 525 TDS touring for noen år tilbake, og mener jeg var imponert over hvor bra den gikk da. Den var chippet til 170-190hk ca, og med automat.
  2. Hei! Skal bytte bil til høsten/vinteren, og en av de to kandidatene er en 97-99 E39 Touring. Krav jeg har satt er: - Automat/steptronic - el. klima - grått eller beige skinn - helst takluke - så mye som mulig snacks ellers Da har jeg vurdert følgende modeller: 520, 523 og 525 TDS. Jeg kjører 30-40kkm pr år, så forbruk er vesentlig. Har kjørt en 520iA touring, og synes vel ikke den var så veldig spenstig mht motor. Noen som har formening om hva som er best av disse motorene? Hvordan er de forskjellige mht slitestyrke? Synes jeg har sett mange TDS som er annonsert med overhalt motor/topp før de har gått 200kkm, og hvis ikke det skyldes dårlig vedlikehold er det jo direkte råttent! Noen kommentarer? Det andre alternativet mitt er MB s210 (e-klasse stv.) fra samme periode. Ser ut som disse ligger noe høyere i pris enn tilsvarende E39. Jeg heller egentlig mot E39 pga det ser ut til å være godt utvalg av fine slike med mye fint utstyr, og til en hyggelig pris. I tillegg er det ikke å forakte med en herlig rekkesekser... Det som jeg setter spørsmålstegn ved ved disse er: - holdbarhet på motor/aut-kasse når de får mange km på nakken? - delepriser? Har hatt en '90 E34 520 24v, og var rimelig godt fornøyd med den, bortsett fra en del småfeil og (sammelignet med MB) høye delepriser. Den hadde gått i underkant av 300kkm når jeg solgte den, og brukte MYE olje. Her ble det visst mange spørsmål, men er glad hvis noen kommer med anbefalinger og innspill!
×
×
  • Opprett ny...