Gå til innhold

Bmwray

Medlem
  • Innholdsteller

    589
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Bmwray's Achievements

  1. Det var if jeg ringte, og forikringen varer til 200000km men ho sa at den utløper når bilen fyller 8år. Samme gjelder på gjensidige.
  2. Ja sjekket opp at man kan forsikre motor å gir til bilen fyller 8år. Men hadde jo tenkt til å eie den lengre enn det. Har søkt en del og det ser ut som bilene fikk et kraftigere kjede i 2015.
  3. 1999 modell 520ia sedan bil. 219000km med servicehefte. Ny i Norge med 2 tidligere eiere, vi har eid bilen i 8år og er eier nr 3. Bilen er svart med gult skinn interiør. Bilder kommer. Skinn, xenon, kald aircondition, automat,multiratt Ligger kvitteringer helt tilbake fra forrige eier, dem siste årene er det skiftet ut til 2 nye vinterhjul, topp deksel pakning, oljefilterhus pakning, nye slange klemmer på servo olje system, fjærer bak, tennplugger, coupe filtere, arm på visker motor (kjent at leddet blir svakt) Nytt lager i clutchen på kjøle viften. Hjul lager bak. Komplette slanger fra innsug og til luftfilterboksen. Bakstykke i tenningslåsen. Ny xenon pære i år og det følger med en ny, ny bensin pumpe som nettopp er montert. Feil som jeg vet må utbedres innen EU kontroll august 2019: Eksos lekkasje rundt manifoil, enten en sprekk som kan sveises eller så er det eksos pakningen, høres mest når bilen er kald.Sveise inn nye plater rundt jekke festene bak i kanalen. Ulyd foran i en vis hastighet, mest sannsynlig begynner hjul lagerene foran å bli gåene. Selges derfor til redusert pris. Karosseri messig ser den hel å pen ut. Er noe små rust nederst rundt bilen men har brukt rust middel å lakk på det meste så den ser fin ut. Ikke mye rust i forhold til alder. Bilen har vært i daglig drift frem til nå som vi fikk behov for stasjonsvogn. Veldig god bil med kald aircondition skinn og automatgir. Selges for 19000kr.
  4. Hei. Lurer på om det er noe register kjede å bekymre seg for hvis man kjøper 3 serie fra 2012? F30 karosseriet. Begge diesel eller bensin. Kanskje det blir for nytt for å vite om disse også kan ha feilen? Takker for svar.
  5. Sender deg pm
  6. Jeg skjønner. Da er det ikke store saken å fikse da. Er vel likegreit å få verkstedet til å fikse dette når dem feilsøker på dataen, men med dagens timepris pluss deler og demontering kan vel dette fort komme på 5000? Saken er den at den trenger nytt hjul lager foran snart da det har begynt å lage ulyder i høyere hastighet , og det lekker eksos på manifoilen, kanalen må sveises bak rundt jekke punktet. Så det begynner å bli en gammel bil til å betale flere tusen for verksted arbeid. Skal vurdere å selge den slik den står til en som kan skru selv. Evnt få den til å gå og selge den for selvkost av dem nye sensorene pluss litt til.. Spørsmålet blir litt hvor mye jeg kan legge den ut til. Velholdt 99 modell 220000km, skinn automat, iskald aircondition. Ikke mye rust med tanke på den er 19 år. Hva kan man selge noe sånt for slik den står i dag ? EU ok frem til august 2019. Ser ikke for meg så mye, men det er mye bil igjen for en som gjør dette selv mot en som må betale høy timespris for det meste.
  7. Ja, tok en liten tur med den nå og den virket helt fint, så da spørs det vel om dem får opp noe på dataen på verkstedet? Er veldig typisk det at når man bestiller time er alt fint 😁 Er det mye jobb for å komme til på kam/veiv sensoren?
  8. Hei. Våres e39 stoppet plutselig en dag etter jeg skulle starte den opp. Ville ikke holde turtall. Starter opp går til ca 1000rpm for og så slå seg av. Samme skjer gang på gang at om jeg gir gass eller lar den stå så vil den ikke opp i turtall mere enn litt også *drukner* den og slår seg av. Men plutselig starter den som normalt å går som normalt noen km også plutselig faller turtallet ned i 1000 også stopper den etterhvert. Jeg tenker coil, men hadde problemer med coil på en annen e39 og da gikk bilen bare veldig surt og det røyk en del av eksosen. Den var kjørbar ihvertfall. Så aner ikke hva som kan være feil denne gangen? Var på vei til å selge bilen, så skjedde dette rett før annonsen ble lagt ut. Motoren har aldri hatt noe problemer tidligere og alle Coiler, sensorer har ihvertfall ikke vært byttet i våres eie over 8år. Evnt betale et verksted for å kjøre diagnose verktøy, men ikke alltid det er så enkelt heller. Takker for alle tips og råd.
  9. Ja skjønner, så i værstefall kan vi ha mere flaks med en 318d.. Vi har veldig lyst på en 3 serie stasjonsvogn facelift fra 08 eller nyere. Finner ingen 5 serie stasjonsvogn med bensin motor til den prisklassen vi er på jakt etter.. Ville vært fælt å kjøpt feks en VW eller en Toyota også, bare pga bmw har produsert dårlige motorer i den årgangen av biler fra 2005-2014 hvis jeg har lest riktig. Kan se ut som mercedes har akkurat samme problemet med register kjedene sine, det var jo litt rart at dem og skal slite med det samme på biler fra samme årstall. Skjønner det er et sjanse spill å ta, det kan gå greit og det kan gå skikkelig galt. Får egentlig ikke bestemt oss. Er jo flere bmwer på veien daglig selvsagt, der eierene ikke aner at dette kan bli et problem. Gjelder det absolutt alle motorene, eller er noen mere heldige enn andre?
  10. Takk for alle råd og tips. Føles galt å skifte ut en god gammel 6er som fremdeles fungerer bra mot noe nyere som bare kan skape trøbbel, tenkte det hjalp å få en utbedret type men ser da at det ikke hjelper. Ser det er fult mulig å få en fin sedan 520 bensin 08 facelift til rundt 100 men vi må ha stasjonsvogn denne gangen, noe som ligger noe høyere i pris. Så da blir jo spørsmålet om man bare skal gå for 5 serie igjen å heller takle litt høyere km stand for samme pris. Etter å ha søkt opp ang e60 så ser det ut som det gjelder alle diesel bilene der også, ingen unntak på 520-525d heller?
  11. Takk for gode tips. Skal lese litt mere om dem. Hadde en 318d 2005 modell i 2007 så jeg vet det er kjempefine biler. Prøvde en for et år siden og ble like overrasket. Men som sagt når det er risiko for motor havari eller å kjøpe en bensin modell med høyt oljeforbruk så blir jeg svært skeptisk, dem fleste oppgir nok ikke hvor mye olje dem fyller ved salg, bilene jeg har sett meg ut ligger også i den km standen for å trenge ny turbo skjønner jeg, hvis det blir diesel. Har for det meste hatt m52 motorer på våres bmwer helt tilbake til e36en, og aldri hatt noe tull. Den m52 520 vi har nå har gått 220k, fikk ny vannpumpe for 100k km siden og en ny gummi pakning på topp dekselet for et år siden. Så har bare godt å si om den motoren, hadde føltes tryggere å fått igjen en slik type motor men det blir en annen prisklasse. Kun dette motor ryktet som gjør meg så usikker. For bilen i seg selv må være markedets fineste for 100000kr. Hvis det ikke er noe dokumentert om utbedret garanti på verken bensin eller diesel bilen så er det best å lete videre som jeg forstår. Ville jo vært kjipt å måtte koste på den en motor overhaling, for det høres dyrt ut slik som alt koster på verkstedet i dag Endret: har lest en del nå og tror ikke jeg tør å kjøpe en med diesel motor, med mindre det er dokumentert at det er utbedret. Jeg er noe forvirret, fordi noen sier problemet er også på bensin modellen og andre sier det kun gjelder diesel motoren? Hvis jeg går for en 316-320 bensin. Har den register kjede svakheten? Og hva bør jeg bekymre meg om på Bensin modellen fra 08-10 modellene? 😁
  12. Ja, da bør det jo sjekkes opp på alle diesel biler. Gjelder disse feilene alle bensin modeller eller bare dem første modellene?
  13. Hei. Vurderer å kjøpe enten 316-318 bensin 2008-2010 modell. Evnt en 316-318 diesel fra samme året. Mener å huske at enkelte diesel motorer hadde svakhet på en del som kunne gjøre så motoren havarerer på diesel motorene? Husker ikke helt hvilken del det var snakk om, men var i kontakt med bmw for noen år siden ang en bil som ble sjekket om den hadde svakheten eller ikke.. Mener motoren ristet eller tikket høyt. Lurer på hvilken årsmodell dette ble utbedret på. Og når det gjelder bensin motorer så leser jeg at flere sliter med høyt oljeforbruk i finn annonsene... Skjønner at dette ikke gjelder alle E90 bilene, men greit å vite litt hvem type som kan ha evnt en slik feil
  14. Ja, har ikke fått sjekket opp priser enda, vurderer å selge bilen og opplyse om at ny eier må få sveiset litt, men kom gjerne med opplysninger du også hvis du har hentet inn noen priser. Kan tippe rundt 6-8000 for å sveise inn to nye plater på jekke festene bak?
×
×
  • Opprett ny...