Gå til innhold

Dagfinn

Medlem
  • Innholdsteller

    73
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Aust-Agder (bmw 523i)

Dagfinn's Achievements

  1. Vindusviskerene fungerer helt normalt, men "problemet" er at de tror de er nede når de er oppe, vist du skjønner. E nok sannsynligvis bare å løsne dem, og sette dem på igjen når de står i "nedre" stilling, men d hadde vært kjekt om noen kunne fortalt meg hvorfor d ble sånn i utgangspunktet. Tipset du gav meg er ett litt anna problem enn hva jeg har...
  2. Har litt problemer med vindusviskerene mine. Problemene har kommet nå i vinter, sannsynligvis som følge av tung snø på ruta. Til å begynne med, så stoppa vindusviskerene midt på ruta, men etter gjentatt bruk, kom de seg ned til bunnen igjen. MEN nå stopper vindusviskerene på toppen, og d ser ikke ut til at det vil gå tilbake til normalen. Hvorfor har dette skjedd? og er det bare å løsne på de og sette dem manuelt tilbake i normal stilling? Noen andre som har hatt dette problemet?
  3. vel, gjøre jo det da, hehe, men det virker på det jeg måtte finne utav iallefall. Abs/asc
  4. Jepp, da fikk jeg carsoft til å virke perfekt. Med windows vista og usb til serieport adapter Nesten flaut å si med, men det kan virke som at problemene mine skyldtes at jeg hadde satt tenninga i hakk en, istedet for hakk to. Satte også carsoft til å kjøre med xp kompatibilitet. Hastigheten på porten trengte jeg ikke å endre. Så der håper jeg jeg drepte alle mytene om at det ikke går an å kjøre carsoft med vista og usb adapter
  5. Jeg har endelig fått meg carsoft 6.5 nå. Men har problemer med å få det til å virke. Jeg bruker windows vista, og en usb til serie port adapter. Problemet er at jeg får bare opp en feilmelding om "bad communication" når jeg prøver å kjøre programmet. En annen ting er at ingen av de to diodene, på den bmw boksen som fulgte med, lyser. Burde de ikke dette? Har noen erfaringer med dette? evt hva feilen kan være?
  6. Kan du forklare litt nærmere hva du gjorde??? Prøver du å si at du målte motstand med å sette apparatet på likestrøm? Hvordan fikk du det til? En ting til, 900-1100 hva da, VDC (evt. mVDC) eller ohm?
  7. Etter å ha lest på mange forum og lest mye forskjellig, så tenkte jeg å spør om noen vet hva motstanden på ans sensorene skal være. Noen mener også at den skal være forskjellig dersom man bytter polaritet. Stemmer dette?
  8. En annen viktig ting jeg har unnlatt. Når jeg bytta sensorene, så tok jeg lillefingeren inni hullet der sensoren hadde vært, for å kjenne litt inni. På høyre side, så var det en liten tapp som bevegde seg samtidlig som jeg roterte hjulet. På venstre siden, kunne jeg ikke kjenne noen tapp. Er det kansje sannsynlig at denne tappen er brukket av, og det er derfor sensoren ikke får noen info? Evt mye arbeide å fikse dette?
  9. oki, nå har jeg fulgt kablene fra sensoren, og fram til ecu'n, Kablene er hele. Men nå jeg prøver å ohme kablene med sensorene på, får jeg ikke kontakt i det hele tatt. Noen som vet hva motstanden i sensorene skal ligge på? Målte på en av de gamle, som bavaria mente var gåen, den viste 3 k ohm.
  10. Hadde jeg vært deg, hadde jeg fjerna boksen og sett om du merka noen forskjell. På min e39, var det en kjapp prosess, men mener å ha lest ett sted at det er anderledes på biler som er nyere enn 98 mod, men er ikke sikker på dette. Dersom du ikke får noen forskjell når du fjerner boksen, er det vel nærliggende å tro at boksen enten er fuckt, eller at den ikke får noe strøm. Er noen sikringer gående?
  11. Dersom man fjerner asc boksen, (på min e39, -96 mod ligger den under hanskerommet) Så begynner abs og antispinn lampa og lyse, samt at speedometeret slutter å virke. Fant selv utav dette da jeg feilsøkte på abs sensorene på min bil. Det med bensin måleren vet jeg ingenting om.
  12. Jeg tenkte å måle litt på signalene som går fra sensorene til Ecu'n. altså asc boksen. Noen som vet hvor jeg kan finne ett lednings diagram, som viser hvilken pin som sensorene går inn på?
  13. Det er asc som jeg har i bmw'n min. Men er ikke esp og asc bare to navn på samme ting? (Electronic Stability Program og Automatic Stability Control) Jeg bytta sensorene selv, da dette bare var en "plugg'n'play" jobb. Virker som om feilkodene blir nullstilt hver gang jeg starter opp bilen, i og med at det tar noen minutter før feilene dukker opp men. Men kan jo være du har rett. Noen andre som har erfaringer med dette?
  14. I bilen min (1996 mod, e39) så begynte både lampa for abs og esp å lyse. Jeg tok en diagnoset test på bavaria, og de kunne fortelle meg at abs sensoren forran, venstre forran var gåen. og de anbefalte meg å bytte på både venstre og høyre side, da den på høyre side hadde gående fester.. Jeg bytta begge sensorene. Når jeg starter opp bilen nå, og begynner å kjøre, lysser ingen av lampene, men bilen bremser ned farten av seg selv. Dersom jeg slår av asc'n (automatic stability control) fungerer bilen helt fint, men jeg får selvsagt ikke esp. Etter en liten stund begynner abs lampa også å lyse. Noen som har noen idèer om hva som kan være galt?
  15. Har ikke fått noen indikering på ladelampa, men skal sjekke ladespenninga og batteriet. Hadde vært kjekt om det var så enkelt.
×
×
  • Opprett ny...