Gå til innhold

Psyfoon

Medlem
  • Innholdsteller

    523
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Psyfoon

  • Bursdag 04/12/1982

Contact Methods

  • MSN
    aholmli@hotmail.com
  • Website URL
    http://freewebs.com/bmw1602

Profile Information

  • Interesser:
    Trondheim

Psyfoon's Achievements

  1. Ganske sikker på at det er 6, skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb. 188 har vel 8 skruer på lokket?
  2. Vet ikke hvilket tall diffen har men er som sagt originalt fra en 94-96 316i Compact som har samme bakstilling som E30, derfor diffen passer på disse bilene også. Utvekslingen er dermed standard E36 316i som jeg tror er 3.38.
  3. Selger ei brukt servopumpe jeg kjøpte fra koed, den er ikke pakket ut av eska derfra engang. Passer alle M43 (316i, 318i) og M44 (318iS). Originalt delenummer: 32411092954 Selges kr.500/bud.
  4. Selger en komplett original sperrediff som kommer fra en E36 316i Compact. Denne passer også rett på E30 med E30 stikkakslinger. KM-stand er ca.170.000. Sperren fungerer utmerket. Simringer til drivaksler er byttet. Har ligget ubrukt et par år nå. Syns å huske det var noe "uling" i den men det var det i den originale diffen min også som var rullet kun 120.000km. Diffen er alltid brukt med orginal Castrol sperrediff-olje. Følger også med en polyuretan-fôring til diffopphenget som kan monteres istedefon det originale opphenget om ønskelig. Diffen ligger i Trondheim. Prisforslag: 2.500kr eller fornuftige bud. Mail: aholmli@gmail.com Tlf.: 932 62 551
  5. Nei jeg sendte bare mail til statens vegvesen kjøretøyregisteret. Men jeg har jo heller ikke fått vite hvem som kjøpte bilen ny pga at dette ikke er elektronisk registrert. De fant heller ikke noe hos Steinkjer trafikkstasjon hvor bilen angivelig skal ha vært registrert. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
  6. Han er i live Men jeg har ikke tatt kontakt enda. Hadde håpet å få litt overblikk over hva som må gjøres, og om det er mulig å få den på veien innenfor et rimelig budsjett først. Ellers gir jeg han kanskje falske forhåpninger om at den kommer i bruk igjen Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
  7. Ja godt fornøyd med at jeg fikk taki de Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
  8. Nei, fint lite. Står på vinterlagring nå. Har planer om å begynne så smått til våren hvis ting går som planlagt Legger selvfølgelig ut alt som skjer i denne tråden Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
  9. Var griseheldig og kom over originale strøkne alu. felger til E3 i dag. Fikk de omtrent gratis på tross av at dette er sjeldne saker å få taki. Så da er det i boks Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
  10. Jeg har også fått opplysninger fra Autosys som viser regnr og eier fra 1984 til den ble avskiltet i november 1994. Har fjernet navn på eier siden jeg ikke har samtykke til å publisere dette. Men mangler fortsatt opplysninger om bilen fra ny til 84, har purret på vegvesenet om dette. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk now Free
  11. Da har jeg fått info fra BMW på VIN-nummer så jeg har funnet ut når den er produsert Sent from my GT-I9100 using Tapatalk now Free
  12. Tror jeg blir å beholde den selv, og tar det som et langtidsprosjekt Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
  13. Artig update følger, har begynt å nøste opp historien til bilen Har kommet i kontakt med han som bodde på gården og fikk taki bilen i sin tid. Han kan fortelle følgende: "Bilen har en noe merkelig historie..Den gikk på Steinkjer (husker ikke navn) frem til tidlig 90. Bilen var i meget god stand men motor problemer medførte at eieren tok med bilen til Tyskland og fikk satt inn en ny motor "refurbished". På tur tilbake kjørte han på en elg i østerdalen og bilen fikk omfattende skader.(frontrute/tak)Eieren jobbet på Steinkjersannan, og bilen ble stående en god stund nede på "transporten" på Sannan. Der ble jeg, som også jobbet der, oppmerksom på bilen. Jeg hadde en Chevrolet jeg skulle ha utført lakkering på.. En kamerat skulle ordne dette mot ny motor til sin 3-serie BMW. Motoren i denne bilen hadde ikke gått langt og skulle passe i den nyere 3-eren hans. Dette gikk imidlertid skeis. Ikke lenge etter jeg hentet 2500en reiste "lakkereren" ut av landet og jeg satt igjen med bilen. Da mine brødre hadde flere andre BMW prosjekter fikk den stå dersom behovet for deler/motor eller evt. stor arbeidslyst skulle dukke opp. Motoren gikk som ei klokke sist jeg sjekket den( 5-7 år siden). fantastisk lite vibrasjon i selve motoren. Mener å huske at dette ikke er 2.5 literen men 2.8 selv om bilen forøvrig er en 2500. Rykter sier også at han lakkereren skal ha vært innom å "hentet" startmotoren (eller var det laderen..) Husker ikke om jeg har sjekket dette, men dersom startmotor/lader mangler er nok det forklaringen.Ellers er vel bilen preget av årene på loven og lukten av kyllingfor sitter nok godt i .. Tror også noen unger fant ut at å tømme et pulveraparat i bilen var lurt ..:)" Så dette var veldig moro lesning! Dette betyr jo sannsynligvis at det er en 2.8l med 170hk! Som i tillegg var i veldig god stand da den ble satt bort. Startmotoren er iallefall på plass, men jeg husker retr og slett ikle om dynamoen er borte eller ikke, husker kun at viftereima lå på luftfilterboksen så det er nok mulig. Men det bør gå greit å skaffe ny Jeg har nok noe karosseriarbeid som må gjøres i forkant tak/vindusramme da men håper dette er mulig å få til. Bortsett fra det synes jeg dette ser lysere ut enn før! Moro! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
  14. Stesvigerfar sin chevy, han kjøpte den faktisk dagen før vi slepte så han var ikke tung å be morsom bil ja, V8 bensin 300hk flytter seg greit tross høy vekt. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
×
×
  • Opprett ny...