Gå til innhold

Arimanni

Medlem
  • Innholdsteller

    2744
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    60,39° N
  • Kjøretøy
    Si det...

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Arimanni's Achievements

  1. Hei, Etter nesten 20 års innaktivitet, 2 "voksne" barn, et par studiegjeld lån klokere, huslån og billån er tiden inne for å begynne å surre med BMW igjen. Sent 90 og tidlig 2000 styrte jeg mye med E34 og E30 (nå skal vi ikke gå inn på E30 M3 med matching numbers som ble kjøpt og solgt til under 200k), men ville nå gå for en annen "ungdomshelt" som var E21. Jeg har lenge vært usikker på om jeg skal gå for M52B28 motor i eller om jeg skal bygge på M10 har endelig valget falt ned på at jeg liker lyd bedre. Elbilen er uansett raskere fra 0-100 så lyd og vekt er fokus. Valget falt på en E21 316 som var noe lunde solid i karosseriet, men hadde mye av de delene jeg var på jakt etter. Mens bilen nå blir sveist i "haue og reva", var tanken å starte på motoren. Her har jeg litt forskjellige valg i både M10B18 og M10B20. Jeg falt ned på 2.0 av åpenbare grunner. Jeg forsøker å lese meg opp, men skal innrømme at jeg synes det er vanskelig å få oversikt over hva som er hva og hva gjør jeg nå. Dette har jeg: - 2.0 liter blokk fra 1975 2002 - piano stempel? - E21 2.0 topp - får problem med piano stempel? - 292 kamaksel - Weber 45 dobbel forgassere Dette er oppsummert i korte trekk, utover det har jeg kjeder osv. Akkurat der jeg er nå så forstår jeg at jeg må ha nye stempler pga at disse stemplene vil ta oppi toppen på en "dårlig måte" og "flate stempel" er veien å gå. Jeg finner disse på IE https://www.iemotorsport.com/product/forged-pistons-m10/ - er det alternativt noen andre jeg kan bruke? Tenker ikke å kjøre med turbo. Budsjettmessig så har jeg ingen problem med å bruke ytterligere 30 - 40 000 kr i deler, men ser ikke poenget for å hente ut noen par hestekrefter til. Sånn sett kunne jeg tenkt meg å få tak i noen stempler som fungerer og bare skru det sammen og holde kostnader nede. Hva bør jeg gjøre her for å få en ok motor? Noen som har en god oppskrift? Til alle som lurer, har ingen planer om å bygge den opp selv - men har en som kan hjelpe, men som heller ikke kjenner BMW motorer inn og ut Takk for alle svar!
  2. Nå skal det sies at eg solgte en E34 525 ia med nye dekk, ny moter (var kviteringer på 45k fra tidl. eier kun i deler på motor, og ca 30k i understellsedler siden 2008) som var gått 30 000 etter overhaling (totalt 270k) for 10 000 kr. Denne var akkurat EU ok og alt. Den lagg vel på finn i ca 3 mnd til rundt 17 000 kr uten å få noe napp. Den var ikke fin i lakken, men var noe lunde fri for rust. Så 20 til 25k hadde eg aldri gitt for en 520, iallefall ikke en 1994 modell.
  3. Det kommer ann på årstall, tilstand, tilbehør etc
  4. Info om pris er aldri feil
  5. Det går vel kanskje mer på det at du kan ikke gå ut av bilen for å pisse uten at et eller annet elektronisk skal registrere det. Kompis av meg har en 2009 Audi A8 som har så mye periodiske elektroniske feil at han ikke vet om han kommer seg på jobb neste dag Selv har eg dårlig erfaringer med "den nye generasjons mekanikere", det finnes ikke mekanikere lengre - kun deleskiftere.
  6. Hvilken barnevogn skal dere ha? Unge nr 2 her, så vi er vel på den 4 eller 5 vogna nå. Mistet tellingen, og eg TRUR det er en BRIO GO som er tingen nå Hvilken bilstol? Begge ungene bruker BRIO stol, blant annet på grunn av pris og funksjonalitet. Den ene er med base, den andre er uten Barnas Hus og NAF har ofte gode tilbud på bil stoler - hva de forskjellige testene vektlegger når det gjelder sikkerhet til barnet er hipp som happ. Har veldig liten tru på det ettersom det meste kommer ann på sikkerheten på bilen. Er det kanskje like greit med en fast base? Har ingen erfaring med isofix - men base funker fett. Pass på at du får et bilsete som går overens med vognen - veldig greit når du skal inn og ut på butikken. Blir det endringer i bilparken? Uff ja, måtte kvitte meg med BMW'en i høst ettersom eg kjører nærme 25 000 km i året i bytrafikk - så har en gammel god Polo fra 1996 med ny moter og gearkasse, samt en VW Passat STV 1996 modell for lang turer. Faktisk så får eg plass til trille + den jevla barnevogna inni bagasjerommet på Poloen. Når det gjelder valg av bil, er det økonomien som styrer dette. Dessverre er det studentøkonomi - og vist eg kunne velge selv hadde det nok blitt en nyere Audi eller VW. BMW kunne vært aktuelt, men da får de lære seg design
  7. Loven er ganske klar på dette området, og det er det også en grunn til. Det ville vært urimelig å krevd en småbarnsfamilie for 150 000 kr for noe poden på 7 år har funnet på. De skjønner heller ikke alvoret i det, og uavhengig av hvordan foreldrene er - så kan de ikke stenge ungene inne. Men de fleste har også forsikringer som også dekker dette. Problemet kommer i mange tilfeller inn når det er flere barn om saken og en av foreldrene er "nei dette har ikke mitt barn vert med på". Vist andre barn kan, kan ditt barn også. Urettferdig? Flytt til sub-Sahara Afrika så får du nok et annet syn på hva som er urettferdig.
  8. Gikk denne i Høyanger ei stund? Er uansett det råeste eg har har kjørt innenfor e34! Lykke til med salget!
  9. Venter på bilder eg
  10. Har du noen bilder av bilen i dagens tilstand?
  11. Sleng ut bilder av e28
  12. Desverre. Men en E28/E34 kan vere av interesse.
  13. Bilder seie meir enn 1000 ord
×
×
  • Opprett ny...