Gå til innhold

Thomas_

Medlem
  • Innholdsteller

    120
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Thomas_'s Achievements

  1. Bilen er kommet til rette nå, var et idiotfirma som hadde tauet den vekk på et helt håpløst grunnlag. Anyways, takk for tips
  2. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20543838 Denne ble nettopp stjålet på trosterud, DJ98277. Tidsrom mellom 21.00 og 22.00. Alle opplysninger mottas med takk, ny eier har kun hatt bilen et par dager. Hold øynene åpne og si i fra hvis dere ser noe! Ta kontakt med Thomas på 90044415 eller Jesper (eier) på 93473497.
  3. Det går nok fint. De fleste verksteder bruker en tommelfinger regel, 50 km/t i 50 km
  4. Er det ikke en sånn multikontakt på girkassa? Ville sjekket den først.
  5. Svinghjulet skal det mye til å få skjeivt. Mest sannsynlig var clutchen din litt ute av senter bare.
  6. Thomas_

    Går i

    Hvis lmm står på sugesiden og du har en lekkasje fra kompressoren så vil den gi feil signaler til motorstyreenheten i forhold til luft inn og luft som blir brukt. Da går den i nød. Motorstyreenhten overser verdiene lambdaen gir frem til motoren er varm og du kjører nogenlunde jevnt. Forøvrig en jævlig heftig bil, har en e39 selv. Monterte du kompressoren selv? Edit: Beklager, så ikke at du hadde funnet problemet.
  7. Det kan godt hende, men begge hattehyllehøyttalerene spiller. Og de er to-veis høyttalere så ikke noe bass i de. Er selve basselementet som ikke spiller.. Kan det være pluss/minus feil på høyttalerene som lager faen?
  8. Hei. Har nettopp kjøpt meg ny basser og har en 4-kanals audio forsterker. Koblet opp to høyttalere og basseren på forsterkeren, men basseren spiller ikke hvis ikke balansen er stilt til høyre eller venstre. Om jeg setter balansen til en av sidene så spiller basseren så både den og forsterkeren virker. Har prøvd alle justeringer, men tror det ligger en feilkobling en plass. Skjønner bare ikke hvor. Det skal også sies at jeg har brukt en interface/høy-lavnivå konverter. Bilen er en E39. Noen tips? (kopiert tråd fra bilforumet)
  9. Er bilen solgt?
  10. Bytt radiator. Har hatt akkurat samme problem nå nylig, og er det et lite hull der så vil den suge inn luft hele tiden. Jeg kjøpte fabrikkny radiator til 2300 kroner hos radiatorservice, og den er av akkurat samme kvalitet som orginal. Den var med ekspansjonstank.
  11. Hei. Har et lite problem med bilen min. Er en E39 520i 98 modell, som har gått litt i overkant av 217' km. For et par uker tilbake så jeg at temperaturnåla gikk oppover og stoppet derfor bilen. Bilen kokte og det lakk litt kjøleveske fra et hull i radiator. Så kjente jeg på ene slangen på radiatoren, og kjente at vannet ikke sirkulerte, og byttet derfor termostat og tettet hullet i radiatoren. Jeg luftet deretter systemet, og prøvekjørte en god tur. Da ble alt tilsynelatende bra. Så for ca 5 dager siden så jeg at tempnåla var på rød (!) igjen, og stoppet bilen i en veiskulder. Forstor ikke med en gang hvor problemet lå, med tanke på at vannet sirkulerte og det var trykk i slangene. Tenkte da å slå til med ny vannpumpe, termostat og viskosekobling til vifta. Når jeg fikk byttet dette, luftet jeg nok en gang skikkelig, og bilen virket fint frem til i dag. Var i sverige i går til og med. Uhellet er at bilen min ligger til salgs, og kjøper har allerede overført penger og skulle hente bilen i dag. Alt var bra, frem til jeg startet å kjøre. Da begynte faenskapet og koke på nytt. Jeg skrudde av bilen, og fikk parkert på en parkplass for å undersøke litt mer. Da er mitt spørsmål, har noen vært borti det samme? Jeg vet at den første tanken som kommer er topp pakning, men er det ikke noe annet det kan være før jeg går løs på en så stor jobb? Og om det skulle vært topp pakning, er det noen her som gjør det svart? Mvh frustrert selger.
  12. Skal nå selge min E39. Prisen er 100 000,- men kan diskuteres ved hurtig avgjørelse. Bud mottas. Ikke innbytte. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... ;username=
  13. Er det er "snikoppsett" du kjører på?
  14. Ja, må få prøvd på det Er bare 18 år og lærling, så er litt begrenset med penger foreløpig. Skal også sies at forsikring og alt som har med bilen å gjøre står på meg, så har litt store utgifter i mnd. Huff.. Men ordner litt små detaljer i dag, som hvite angle eyes, xenon i tåke- og fjernlys, rubbing og polering, osv. Har sett litt på Eisenmann eksos, men er litt stiv pris. Svendsen ville ikke prøve seg fordi de mente det var vrient å få til bra lyd. Ellers merker jeg at jeg gjerne kunne tenkt meg bitte litt mer effekt, fungerer ikke så bra under 3-4 tusen, spesielt med felgene som er på nå. Er det noen her som har bygd anlegg i E39 før? Hvordan er det man gjør det med forsterker osv? Kan jeg bare koble til en cd-veksler, og koble forsterker til den? Vil gjerne beholde det orginale opplegget, vil ikke bryte for mye i "linjene". Skal prøve å få tatt bilder etter rubbingen og sånn.
  15. Nå har jeg endelig kjøpt meg en Bmw, en 520 E39, og er kjempe fornøyd. Har kjørt rundt i en 740 et halvt års tid så er en god overgang. Bilen har gått rett over 200 000 km, hatt to eiere før meg, og er teknisk helt strøken. Er noe kosmetisk, men blir nok bra etter rubbing Har Hartge Classic felger på nå, går veldig bra til bilen. Den går ikke fult så bra da, litt lite motor. Har skinninteriør, regnsensor, facelift lamper forran og bak, cruisecontroll, multifunksjonsratt, osv osv.. Veldig god bil å kjøre.
×
×
  • Opprett ny...