Gå til innhold

Nandor

Medlem
  • Innholdsteller

    36
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nandor's Achievements

  1. Er det noen som kan gi meg koblingsskjema eller fortelle meg hvor jeg skal koble ringantenne, og ews-boks inn på ledningsnettet etter motorbytte. Bil: 91mod e36 316i sedan Motor: 95mod 318i fra samme modell. Veldig takknemlig for hjelp
  2. Snakket med en som jobbet på bmw, som mente at jeg kunne bytte en chip fra den gamle hjernen til den nye ????
  3. Opplegget er at jeg ikke har noen boks som skal være under hanskerommet. Vil det da si at jeg må få tak i boks og tenningslås m/ nøkkel for å få start på bilen?
  4. Har byttet motor i min e36 316i 1991. Har byttet til en 318i motor fra 1995. Fikk problemstilling når startmotor startet, men ingen gnist eller bensin. Har byttet ledningsnett og styreenhet (hjerne), men tror problemstillingen ligger i startsperra på den nye motoren. Er det noen som kan komme med en konkret løsning?
  5. Hva går pin 81 til?
  6. Byttet motor på min 91 e36 316. Fra M40 til en 318 M42. Lukter litt når jeg har den gamle styreenheten i, men vil ikke tenne med den nye. Er bensin og gnist. Kan det være startsperre, kan den kobles bort?
  7. Etter en tid med hyling i cupe-vifta, ble det plutselig full stans og røykutvikling . Motoren har sikkert brennt seg, så må vel skiftes... Er vifta lett å skifte, og hva ligger den på i pris Bil 91 e36 316i
  8. Kan jeg feste staget i bærearmen? Hva må jeg i såfall bytte? Håper på å slippe å skru på de gamle demperne? Funker vel å kjøre uten staget også i noen dager
  9. Var å kjøpte meg nye dempere til 91 e36 316i sedan. Alt ok til nye demper var montert på bil... da kom problemstillingen: Ingen feste til stabstag. Er vel feile dempere, men spørsmålet er om det finnes andre løsninger for å feste staget Eller må jeg skru av dempere for så å montere gamle... må ha bilen til mandag!!
  10. Begynn med skruene under pakningen som ligger mot panser, så jobber du deg rundt. Veldig grei jobb. Eneste er at du må av med festet til panseret mot frontrute, så ofte ok å ha en til å holde.
  11. Men har ikke den luftfilterboksen... Da er spørsmålet om den skal før filteret, eller i filteret? At denne oljedampen skal rett inn i luftmengdemåler og videre, eller om dampen skal stoppes av luftfilter?
  12. Så den skal ikke være i forbindelse med filteret? Suger den luft slik at det kan komme støv og sand inn i motoren? Hva skjer hvis den blir lagt inn i selve filteret?
  13. Har erstattet uftfilterhuset med et KN-filter, og har dermed en silikonslange som er "til overs". Den var koblet på selve huset... Spørsmålet da er om slangen skal ligge løst, om den skal ligge nært filteret, eller om den på en eller annen måte skal inn i selve filteret? Lukter bensin og drypper litt olje av slangen En på et verksted mente at jeg måtte lage hull i filteret til slangen. Håper at noen kan gi meg en god forklaring på hvor denne slangen skal være Bil: 91 E36 316i m40
  14. Nja, så lenge du ikke blir plaget med at bolter knekker, så er det en grei jobb. Jeg måtte borre opp nye hull i toppen pga en avknekt bolt samt en bolt som var totalt fast rustet/brennt. Vil anbefale å bytte bolter også ved skifte.
  15. Den startet!!! \:D/ Samtlige av pluggene var våte! Tok ut alle og varmet og pusset dem. Da startet bilen uten problem. Årsaken er mest sannsynilg at tennpluggene ikke har vært skudd ordentlig fast og olje var kommet helt ut! Kunne skru to av pluggene ut for hånd. Hadde en inspeksjon 2 for en mnd siden der verkstedet også skiftet olje og plugger. Dårlig jobb Takker for svar!
×
×
  • Opprett ny...