Har et problem med at den ikke girer når den er kald, og når den er varm "hogger" den når girer opp og ingen problem ved nedgiring. kassa er nyoverhalt....går i første og revers når den er kald. kan dette ha noe med oljenivå? når er rette tidspunkt å måle nivå? hvilket temp ved måling?
nei helt identisk er det ikke men noen forskjeller blir det, men du kan også finne ut dimensjonen på de forskjellige. noen er jo 2,5 og noen er 1,5. det halp for meg når jeg monterte en 3,2 M30 i en 87 318.... leit litt rundt på e30.de og spør de på forumet der. jeg fikk tilsendt ett skjema som funka....
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f00105.htm
dette funket for meg. men det kan være litt farge forskjell fra år til år.
http://truemer.cfmx.de/rubrik.cfm?cid=11
Og jobber alle disse i BT eller nede på den lokale knoksen?
øyvind L:
Så det du sier er at BT har sakt at E30 325i bremsene er godkjente for 220hk? Hvis du kan dokumenter det så skal jeg gi meg og si at du hadde rett og vi andre hadde feil.
Når det er sakt så er min E30M3 med S50B30 godkjent med den motoren og originale bremser forann og bak.
det har jeg ikke sagt, du må lese hva jeg har skrevet, spurte deg jo bare om sitatene du la fram var fra folk som jobbet på BT eller ikke.
nevnte ingenting om 220 hk på de bremsene...
Sitat ifra BMWCCN:
1. Når det er sagt, er 325i-bremsene helt marginale, selv for en 318iS. For biler med 200+ hk er de meget underdimensjonerte.
2. Jeg tror det er veldig få som har problemer med fading på bakbremsene på E30 325i, så helt originale bremseskiver og klosser burde fungere bra. Foran er det derimot nokså underdimensjonerte bremser på 325i.
3. Det ville ikke jeg godkjent. 325i har faktisk relativt dårlige bremser i utgangspunktet.
De er både dårlige (mangler moderne ABS-teknologi) og underdimensjonerte. Til gjengjeld er de lette, pålitelige og enkle å skru på.
Skal jeg finne flere eksempler så bare si ifra..
Og jobber alle disse i BT eller nede på den lokale knoksen?
sant nok..
jeg driter jo egentlig hva folk tror og mener, jeg vil vite hva de vet.
om folk på bmwncc mener sånn og sånn så betyr jo ikke det at sånn er det i det virkelige liv
men uansett, bremsene må oppgraderes pga BILTILSYNET sier det og TÜV sier det.
blir nok større bremser uansett. men problemet er hvor stort og hva salgs bremser som er lov for å godkjenne bilen med ca 300-400 hk.
Men vet om en som fikk godkjent en m5 3,6 i en 316 med m3 understell og bremser. Han fikk vel også beskjed at 315 hk var opp mot maks av det de godkjente på dette understell og bremser.
Skal det godkjennes må bremsene ha tüv papirer og oppfylle eventuelle andre krav norge har.
Men det er vel noe jeg må finne ut av etterhvert... Snakket med en på BT og han sa jeg måtte søke før jeg begynnte å bygge og at jeg måtte ha papirene fra tyskland på eventuellt hvor mye hk karrosseri og bremser tåler osv osv osv... blir nok en lang papirmølle. Men ser ikke ut at de som har godkjente biler har særlig lyst til å fortelle hvordan og hva slags papirer enn trenger...... Men takk for alle inspill uansett:)
nei dette er snakk om m5 3,6... seff skal jeg ha større bremser enn org. men det jeg lurte på var selve karrosseri og understell, hvor mye tåler det før en må forsterke. vet ikke om disse bremsene er godkjente men http://www.300mm.de/new/312mm/312mm.html
Er på utkikk etter en grei e30,helst eu ok og skilter men alt av interesse ca 15-20 tusen. helst Stavanger området.
Ring 93228264 eller mail: kjetilholte@hotmail.com
Bunnpanne fra e34 passer(fra stor sekser altså) olje røret må byttes siden sumpen på bunnpanna blir flyttet noen cm lengre frem. koster ca 5-600 på bavaria. Mellom akslingen må nok byttes eller kortes inn litt. Er det vakuum operert bremsekraft forsterker i E30`n? for tror ikke det er uttak for det på m30 motoren du skal putte i. Var ihvertfall ikke det når jeg puttet samme motor i e30...