Gå til innhold

sh0rty^

Medlem
  • Innholdsteller

    818
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    lars_olafsen@yahoo.com

sh0rty^'s Achievements

  1. Heisann! Min kjære samboer har brukt denne plassen foran skjermen til navigasjonen på bmwn til lagringsplass, så kjekt a gitt!? Eneste problemer er at når hun har lagret nøkler der så har dette skrapet opp glasset til navigasjonen, utrolig irriterende iogmed at jeg ser det hver gang jeg sitter i bilen når det er dagslys. Er det mulig å bare bytte dette glasset? Eller må jeg handle noe slikt? http://www.ebay.com/itm/BMW-E60-E61-E63 ... 2575d9843d på forhånd takk!
  2. "Bilen er ikke gokjent, men er ingen problem å få den gokjent, har papirer på motor/donorbil ++ Men må vente til januar 2013" Leser dette i omtrent annonser hvor bilen er ombygd, er det virkelig ikke noe problem å reise til biltilsynet å få dette godkjent? Hva må til evt.? Altså, etter 2013.
  3. Hei! Altså, korriger meg visst jeg tar feil, men er den m43 motoren den typen som kommer med variable ventiltider? Jeg byttet motor på samme bil som den du har i utgangspunktet en gang, og var inne på sammen tanken, men har hørt om, og hadde også en kompis av meg som slet med den mer avanserte typen motor du tenker å sette inn, mener han slet med disse variable tidene, og det kostet han ganske mye bare i deler å få skikk på dette. Kan være jeg tar helt feil altså, dette er med forbehold, lenge siden, for å ikke snakke om mange år siden jeg har hatt olje på lankene, men tror ikke du har så mye å hente på å bytte til den andre typen motor, behold den du har, mer stabil, og enda lettere å bytte da alt passer over Forbehold taes!
  4. Kun motorfestene og collektoren igjen!
  5. Hei Selger disse custom motorfestene for å få m50 / s50 motorene til å passe i e30. De er laget i syrefast materiale og er bunn solide. Festene er laget etter kopi av en modell som er brukt profesjonelt i baneracing i Tyskland. Flensen passer også m50 / s50 Denne kollektoren er handlet fra 666fabrication.com Kan selges separat eller alt samlet Motorfester 1800,- Flens 400,- Collector 1500,- Motorputer 1500,- Alt kan selges sammen for 4500,- Visst du syntes prisene er ukurante kan du istedetfor å klage, komme med et bud du syntes er fornuftig. mvh Lars Olafsen 93203098
  6. Hei! Sliter litt med å få tak i denne delen: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35 Del nummer "2" på bildet. Noen som har en slik en, eventuelt vet hvor jeg kan skaffe den? mvh Lars Olafsen Haster 93203098
  7. LMM sitter mellom lufilterboksen og spjellhuset på motoren din. Et tykt sort rør med en kontakt midt på
  8. Heisann Får prøve å gjøre dette så kort og informativt som mulig Bilen: BMW e46 316 2000 modell. ( m43 8 ventiler 105hk ) Forhistorien: Varmkjørte bilen, motor kokte, toppen sprakk, vanskelig å finne brukte topper til denne motoren, fant ut at det var lettere å bytte motor. Kjøpte en "ny" motor hos en lokal hugger, denne motoren var fra en 2002 modell bmw e46 316. Altså nøyaktig samme motor. Heiv ut den gamle motoren, og dytta inn den nye. Den ble da satt inn med den nye motorens ledningsnett, som var helt likt ( så iallefall sånn ut ). Eneste forskjellen var at der man kobler motor ledningsnettet til bilen ( svart boks ) så er det en firkantet hovedkabel og en separat kabel med to ledninger ( grønn/hvit og svart ) Fargene på ledningene var det samme som det orginale, men kontakten var annerledes utformet så den passet ikke, klipte bare fra det gamle og loddet den orginale kontakten slik at det "nye" passet. Skal bare starte opp bilen, motoren går rundt, men ingenting skjer. Den tenner ikke, og gir ikke bensin. Går over alle kontakter og dobbeltsjekker jordinger. Og alt ser bra ut. Kobler på diagnoseutstyr, og etter å ha slettet lagrede feilmeldinger får jeg opp 5 stykker jeg ikke blir kvitt, det er disse: TPS, Lufttemp, LMM, Vanntemp og en "tank venting valve fault". Har prøvd å bytte alle disse sensorene fra den gamle motoren over på den nye, akkurat det samme skjer. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre, så derfor jeg prøver her. Eneste jeg kan prøve på er å sette over det orginale gamle ledningsnettet over på den "nye" motoren. Dette ble mye lengere enn jeg hadde trodd, men sånn er det jo alltid Håper dere kan hjelpe! mvh Lars Olafsen
  9. Opp. Haster
×
×
  • Opprett ny...