Gå til innhold

trbj

Medlem
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

trbj's Achievements

  1. Det er ingen varmereguleringsventil på Compact, - dette ifølge BMW, - utrolig mener jeg. Virker som det kun er et spjeld som styres av varmereguleringshjulet. Dette spjeldet må i så fall regulere om luft skal gå over varmeregisteret eller utenom for varm/kald luft til coupéen. Spjeldet sitter i en boks som holdes sammen av klips, - noen som har åpnet en slik uten å ødlegge den.....????
  2. Plukket fra hverandre halve bilen igår, - fant wiretrekk fra varmereguleringshjulet så dette ser ut til å være mekanisk overføring heller enn elektrisk på Compact...! Wiretrekket endte i noe som virker som et spjeld og det funket, men forstår ikke hva dette har med ventil for vann til varmeapparatet eller ikke , - noen som vet ??? Trond
  3. Må nok få oversikt over kjøleanlegget, - varmeapparatregister og radiator er nytt og luftet til og med i oppoverbakke. Det kommer noe varme ved høye turtall, må være varmeventilen som nevnt i tråden ovenfor. Leter mer ikveld, - det har blitt litt varmere i været! Trond
  4. Hei!!! Ingen som har en Compact og vet hvor varmeventilen sitter, - UTROLIG!!! Er det virkelig en så stor utfordring? (Det tror jeg ikke!) Trond
  5. Takk, - da nærmer vi oss! Kjørte langt med bilen i helgen, - den varmer litt på høye turtall. Da står det igjen å finne ventilen på Compact'en... Er det virkelig ingen som vet hvor den sitter??? Trond
  6. Bra poeng, - hadde en slik med duoventiler, når de sviktet fikk vi full varme ved å ta av ledningen....! Noen som vet sikkert? Og, - hvilken sikring går varmeappartventilen over? Får se mer på dette i weekenden! Trond
  7. Supert, da er jeg mye klokere og vet hvordan det skal funke, - men jeg finner fortsatt ikke ventilen hverken på motorsida av torpedoen eller innunder ved varmeapparatet.....! På BMW visste de heller ikke...(skremmende!), de kunne forklare hvor den var å finne på sedan og coupé, og sa bare at det er "anderledes" på Compact. Har prøvd å følge slanger og rør, men finner ikke ventilen, - er jeg blind på begge øya? Går ut fra at jeg måler på ventilen med reghjulet på full varme. Måler jeg 12 volt da må ventilen være defekt når den fortsatt er lukket. Måler jeg null legger jeg en ledning fra batteriet for tilførsel av 12 volt for å prøve, - åpner den da er problemet i reghjulet (potmeter?) eller kabling. Tror jeg er på sporet, - hvis jeg nå bare fant ventilen....!?! Klarer noen å løse denne floka? Trond
  8. Hei, har en 1,6i 1994 Compact. Får ikke varme fra varmeapparatet. Vifta blåser bare kaldt selv om motor og kjølevann har full driftstemperatur. Mistenker at ventilen til varmeapparatet ikke åpner. Hvor sitter den, og hvordan styres den fra hjulet på dashbordet, - er det mekanisk eller elektrisk? Hvis elektrisk, - er det en kontakt som skal ha null eller 12 volt for å åpne helt så kan jeg jo prøve? har prøvd å lufte, - til og med i oppoverbakke, - finner ingen lufting på selve varmeapparatet! Noen som kan klare å hjelpe meg? Trond
  9. Ja, soltaket skal kunne lukkes etter at tenningen er slått av hvis dørene er oppe, og i noen markeder skal det også kunne lukkes etter at dørene er lukket en viss tid, - sansynligvis sålenge coupélyset lyser.... Tok ut det store sorte reléet med blå skrift, - forsinkelsen på coupélyset funket alikevel så det må være et annet relé som fixer dette... Tror derfor jeg har funnet reléet for soltaket, (og det bruker da sikkert signal fra lysforsinkelsesreléet som en av sine inputs),- noen som vet helt sikkert???
  10. Oooops, - der var det flere reléer en jeg hadde tenkt, alle er vanlige 30 87 85 86 reléer untatt et. Misstenker dette, - et høyt sort relé med blå skrift, merket BMW og 61.35-8.362.101. Ser ut til å være et relé med tidsforsinkelse etc. , antakelig for at det skal være mulig å lukke soltaket etter at tenning er slått av...! Er vi på sporet???
  11. Hvor får vi tak i en cool frontspoiler til en senket E-30? Må være glassfiber, - plast er vi lei!
  12. Hvis startmotoren løper lett er det innslaget, bendixen, som er sliten. Se samme tema lenger ned på siden!
  13. Soltaket funker ikke. Det er ikke strøm til sikring nr 1. Legger jeg strøm til sikring nr 1 direkte fra batteriet funker alt som det skal. Virker som det må være et relé koblet før sikringen som ikke går som det skal, (med tenning på, en viss tid etter at tenning er slått av etc.). Har tatt ut alle reléene for å sjekke om det kunne være dårlig kontakt i sokler etc, men alt ser bra ut...! Noen som har vært borti dette eller vet hvilket relé som styrer dette?
×
×
  • Opprett ny...