Jeg har ikke bilen, men vurderer og importere den. Vil tro prisen på en slik bil ligger på rundt 50k, Med tanke på at litt "lurvete" utgaver med rust på kanaler, tanklokk etc går for rundt 25- 30 k.
Hei
Ser at e34 525i 24v forsvinner fort fra finn om dagen. Hva er realistisk salgspris?
- 250000 km
- Sort metallic
- Rustfri
- Fremstår som "strøken" innvendig og utvendig
- Relativt lite utstyr, kun takluke/ s. lås/ el. vindu
- Ryddig eier- og servicehistorikk
Mvh
Rune
Hei
Kjøpte nylig en e61 touring. Hadde ikke hatt bilen mange dagene før det var stopp. Feil på motorspjeld. Diagnosen viser også at det er feil på en glødeplugg. Noe sier meg at tidligere eier kjente til dette fra før, siden han har eid bilen fra den var ny. Den har også komplett servicehistorikk. Men er det vanlig å ta diagnose ved service?
Noen ting må man sikkert regne med uansett. Det som fikk begeret til å renne over, skjedde når vinterdekkene skulle settes på. Merket endel vibrasjon i bilen etter dekkbytte. Reiste på dekkverksted for å avbalansere dekkene. Fikk beskjed om at alle 4 felgene var skjeve. Svarte f#"n! Her mener jeg det er rimelig at tidligere eier må ta kostnaden med nye felger evt retting.
Har dere noe erfaringer eller tips?
Som emne forteller har jeg fått problemer med automatkassa. Det er ingen feilmeldinger, men når jeg skal kjøre er det ingen effekt. Det er ikke mulig å kjøre med. Har aldri hatt automat før, så jeg er på tynn is her..
Bakluka ville ikke lukke. Stoppet "halvveis" i låseposisjon, og jeg får ikke åpnet eller lukket den helt. Servoen står og hakker når jeg prøver og åpne.. Med nødåpningen gikk den fint opp, og lukket som normalt. Men nå går den ikke opp igjen! Defekt lås eller hva kan det være??
Det har nok ikke fryst, så kaldt er det ikke enda. Lyktespylertanken er helt frostfri. Motoren går som bare det, og det lekker ikke. Ser hverken pumpa eller slanger fra tanken. Jeg blir litt sløv i kulda, så jeg håper noen har et par gode tips
Har gjort denne operasjonen på eldre BMW motorer. Men hvordan får dere av slurekoblinga? Tidligere har jeg holdt igjen reimhjulet med en tang, men jeg er redd for å ødelegge plastikkhjulet.. Regner med koblinga fortsatt er links?
Nei, den har ikke vært vist på biltilsynet eller målt avgass. Tenker du på original bremser, kam, luftfilter boks etc? Dette har jeg i tilfelle ikke.. Verdien i bilen mener jeg ligger i et tilnærmet feilfritt karroseri og interiør, samt at det er en original M!