Gå til innhold

thunderstorm77

Medlem
  • Innholdsteller

    34
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

thunderstorm77's Achievements

  1. Har mistet BMW-merket som sitter i midten av 16" lett-met felger (E46). Noen som vet hvor jeg kan kjøpe? Bor i Oslo/Asker.
  2. Har en 2002 318i touring som trenger kjølevæske-skift. Noen som vet hvor drenspluggen er? På undersiden av bilen under panseret er det et stort deksel. Må jeg ta av dette? (har ikke mekka så mye på denne bilen...)
  3. Dette er jo interresant. I dette tilfellet - faller styringsenheten under denne kategorien? Dette er jo en ren programmeringsenhet fra fabrikk, kan ikke slites eller misbrukes?? "Du kan reklamere på mangler, det vil si feil som var til stede ved leveringen, inkludert skjulte mangler. Det heter seg at mangelen må ha vært der da du kjøpte, men det kan ha vært en latent feil. Men det kan ikke være feil som skyldes slitasje eller feilbruk av kjøperen. Hvis det er en feil som oppstår før den vanligvis skal, vil det normalt være en mangel."
  4. Bilen ble kjøpt av Stenshagen i 2005, og det er også de som gjorde en heller tvilsom fakturering - hvor jeg nå prøver å få refundert deler av beløpet. Forventer ikke så mye, men prøver å finne ut hvordan jeg har best sjanser til å vinne denne saken. Verkstedet svarer ikke engang på brev fra advokat, og da er det litt vanskelig å få en teknisk vurdering av NAF siden vi har behov for mer underlagsinformasjon.
  5. Jeg har lest en del på forumet her at mange mener man har 5 års reklamasjonsrett også på bruktbilkjøp - da selvfølgelig ikke på slitedeler. Jeg fikk nylig byttet styringsenhet ifm. med et annet problem på min 2002 318i. Dette hjalp ingenting, men de krever likevel at jeg skal betale. Kan jeg kreve å få dette refundert fra selger siden styringsenheten ikke er en slitedel?
  6. Enig i dette. Jeg krevde min originale del tilbake, den er jo min eiendom. Men den kunne de ikke gi meg, og da innrømmet de at den var sendt til Tyskland. Noen som vet hvilken glede fabrikken i Tyskland kan ha av denne - siden den ikke kan omprogrammeres til andre biler?
  7. Hei I denne tråden tok jeg opp et problem jeg hadde med min 318i 2002 modell: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=99016&highlight= De fant for en tid tilbake feilen og har ordnet bilen. Det viste seg å være noe ufullstendig forbrenning i motoren som dannet koks i motoren som igjen førte til at bilen stoppet. Et lite problem som løste seg ved bl.a. 2x oljeskift pluss noe arbeid og smådeler (sensor, pakninger...) Etter ca 3 måneder på verksted fikk jeg en regning på 28.000,- Som nevnt i den andre tråden utgjør størsteparten av fakturaen skifte av en styringsenhet (DME) som ble spesialbestilt til min bil fra Tyskland. Etter at denne var byttet fikk jeg KLAR melding om at dette ikke hjalp noenting. Da jeg skulle hente bilen, nevnte de at det hjalp NOE, samt at siden denne var spesialbestilt til min bil måtte jeg betale for denne. Jeg fikk KLAR melding om at denne ikke kunne omprogrammeres til en annen bil og derfor returneres. Etter en del dialog med verkstedet har jeg nå skriftlig at min originale styringsenhet er sendt til Tyskland siden dette er en "AT del/bytte del". Jeg har fått utskrift av alt arbeid og fakturaer som jeg vil oversende NAF og evt. benytte advokat. Jeg mener at utført arbeid ikke samsvarer med faktura. Hva er beste måte å gå videre på? Verkstedet er lite villig til videre dialog.
  8. Jeg skal hente bilen ut fra verkstedet, kan ikke holde på med slikt tull. Jeg betaler selvfølgelig ikke for noen deler de evt. har byttet som ikke har hjulpet. Hva med feilsøking etc.? Bilen er i samme stand som da jeg leverte den inn for leeeenge siden.
  9. Nå har de hatt noen ingeniører i Tyskland til å se på noen rapporter, og ut fra dette planlegger de å gå inn i motoren og bytte en del der... Det starter vel på 20.000,- så det kommer jeg ikke til å gjøre. Da prøver jeg nok heller å selge bilen til dem. Tragisk at en 2002 modell, en bil av et bra og anerkjent merke, skal måtte ha slike reparasjoner synes jeg.
  10. Kanskje jeg skrev dette litt feil. Det er som når man kveler motoren. Lampene lyser fortsatt på dashbordet. Sorry
  11. Hei Jeg bor rett utenfor Oslo. Har ikke fått tilbake bilen, og er vel heller ikke i nærheten av noen løsning. Har nevnt for dem noen av de løsningene som dukket opp i denne tråden, men det var såpass usannsynlig iflg. verkstedet at de ikke har forsøkt. Jeg mener at de som er eksperter på BMW må klare å finne ut av dette.
  12. Det er mye interessante poeng her. De finner fortsatt ingen feil, bilen har vært 5 uker på merkeverkstedet, og det det virker som de prøver en ting, venter 2 dager, prøver en ny ting osv. Synes nå det begynner å bli uutholdelig. Det er vel også temmelig flaut for BMW at de ikke klarer å ordne bilen. De har jo et krav på å yte service. Har snakket med BMW Norge som også ser litt på saken og hva som skal gjøres. I forhold til Forbrukerkjøpsloven kan man selvfølgelig ikke klage på slitedeler. Men 5 uker hvor produktet ikke fungerer overhodet, da mener jeg noe må gjøres og de må ta litt ansvar. Jeg mener et minstekrav burde være en erstatning inntil problemet er løst. Jeg kjøpte en kvalitetsbil som BMW for å unngå nettopp dette, og BMW burde være interessert i å ta vare på sitt kvalitetsstempel.
  13. Alt stopper, som å skru av tenningen.
  14. Nå står bilen der jeg kjøpte den. Men de tar ikke noe ekstra ansvar av den grunn. Jeg er dritt lei av alt sammen og må ha en bil, så jeg ba om en ny bil. Det eneste jeg fikk ut av det var en latterlig innbyttepris.
  15. Jeg har hatt bilen i nesten 3.5 år og kjøpte den hos BMW (2002 modell). Jeg vil anta det er noen begrensninger i forbrukerkjøpsloven her. Hva kan den brukes til her?
×
×
  • Opprett ny...