Luftfilteret suger nok endel varmluft, men prøvde med varmeskjold og det hjalp ikke. Problemet er også i høyere hastigheter.
Har tatt diagnostik test på motoren i dag, og fikk feil på lambda sonden, klima kompressor og noe som heter tank avluftnings ventil. Har bestilt ny lambdasonde men tror ikke det er der feilen ligger. Får se når jeg har bytte den. Lambda sonden lå med maks verdi hele tiden, så motoren fikk altfor fet blanding.
Kompressor har jeg ikke, da jeg ikke har aircondition, så den er utkoplet. motoren kommer fra en 94mod M5. Tviler på at denne har noen betydning for motorstyringen, men hvis den har det ...burde kontakten til denne vært jukset med en fast motstand i stedet for å ikke være tilkoplet? Noen som vet hva slags signal som blir gitt til/fra denne og hvis motronic`en bare føler på en motstand i kompressoren, hvor mange Ohm skal denne motstanden være?
Men hva i allverden er tank avluftning ? Skulle vist være en kontakt for den i motorrommet.
Hvis det ikke blir bedre med ny lambdasonde, skal jeg prøve det med trykk måler