Gå til innhold

carmacoma

Medlem
  • Innholdsteller

    34
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    carma_com@hotmail.com

Profile Information

  • Interesser:
    Nordland

carmacoma's Achievements

  1. registrert og bil nr 11
  2. Legger ved noen bilder av min M5, som er under restaurering. På bildene mangler den lyktepussere og den nedre spoiler`en, men dette kommer på når bilen er klar for veien igjen. For øvrig en av de første M5`ene som kom fra BMW Motorsport GmbH. Denne er dermed en av de 26 "DC91 prototypene" som har WBA VIN-merke. Jeg kjenner bare til 2 andre M5 med WBA som fortsatt lever, og 1 med lavere produksjonsnr, hvis det er riktig er denne bilene den nest eldste M5 i verden i dag. Bilen har i dag s38b38. Jeg er på utkikk etter en M88 motor i ok eller bedre stand, så hvis noen vet av en...PM meg. Jeg ønsker også å kjøpe en 535i i god stand, så skal du eller noen selge...PM meg
  3. Er det noe rust på denne? Har du de orginale delene?
  4. Jeg kan lese aldeles utmerket. Men i annonseteksten du har skrevet, så står det følgende: Jeg selger 318is 1994 som er godkjent som Alpina B8 4,6 V8. Det står ingenting om at den er godkjent som M3. Med andre ord så er det altså kun motoren og frontspoiler samt instrumentpanel som er fra Alpina. Da er bilen uaktuel for min del i allefall.
  5. Interiøret så ikke veldig Alpina ut? Er denne bilen bygd opp med deler, eller komplett ombygt fra orginal Alpina`en? Hva slags girkasse står i bilen?
  6. Den sølvgråe e28 M5èn var jo uberstrøken! Er den registrert i Norge? km stand?
  7. har du flere bilder?
  8. Du som sveiser så mye rust... hva tror du det koster det å få byttet kanaler (rust mellom gulv og kanal) på en e28? Har mistet lysten til å sveise selv
  9. Jeg har en e28 M5 som er rustet i skjøten mellom kanal og gulv. men selve kanalen er egentlig ok...det er kun leppa på kanalen som er ødelagt, sammens med leppa til innerkanalen og gulvet. . Det ser ut som om dette har oppstått pga vannet som skal renne fra takluken. Det går en slange fra takluken og igjennom A-stolpen som ender ut i kanalen, også er det spor i kanalen som det skal renne ut av. Dårlig konstruksjon... Er det noen som har fått byttet kanaler på e-28 serien, som kan gi meg en pekepinne på hva det vil koste å få ordnet på et verksted?
  10. Jeg skal bytte oxygen sensoren på min m5( 3,8 ), men det jeg lurer på er om jeg må få reset`et feilmeldingene etter dette, eller om det ordner seg selv når den nye er koplet på? Hvis jeg må nullstille feilmeldingene, kan dette gjøres uten bruk av diagnostik verktøy, og bare ved å fjerne batteriklemmene en stund?
  11. hmm....hvis toppen er gåen er det ikke snakk om en billig reparasjon . Hvis toppen er ok og det kun er ventilene som må byttes i toppen. kan jeg legge inn det første budet, på 3000,-
  12. M1 står i en særstilling pga. historien bak bilen, men også som et fenomen. Imidlertid er E28 M5 en nesten like spesiell bil... det ble bygget 456 M1 modeller og 588 E28 M5 modeller. dette stemer ikke helt men ....det ble kun bygget 588 av den europeiske med venstreratt(ece). retsen av ece modellene gikk til england. "Na" gikk til usa og "sa" til afrika(ble også bygget der) Men at e28 M5 blir et samleobjekt er det ingen tvil over. Den er enkelte steder i verden allerede blitt det. Mange mener at e28 var den første og siste M5`n....E34 serien hadde noe av det samme "ulv i fåreklær" utrykket, men var på ingen måte så brutal som e28. Etter e34 serien mistet m5 alt hva den egentlig stod for og faktisk så er det mange e-39 eiere som bytter vekk sin "nye" bil tilfordel for en e28 M5. Nettopp pga, den følelsen det er å kjøre denne bilen. En ny bil er uten tvil lettere og "bedre" å kjøre, men den har ikke den følelsen som det er å få kjøre en ekte e28 M5. ECE (LHD): 588 built from 10/84 thru 9/87 ECE (RHD): 187 built from 3/86 thru 11/87 NA (LHD): 1,370 built from 11/86 thru 11/87 SA (RHD): 96 assembled from CKD kits from 6/87 thru 11/88* *Figures indicate final completion date of vehicles assmebled in Rosslyn, South Africa.
  13. har nok ikke denne ventilen hvis den skal være i bensintanken, bilen er en 85mod M5, og på den tiden var nok ikke dette påtenkt enda. (motoren er 94mod)
  14. Luftfilteret suger nok endel varmluft, men prøvde med varmeskjold og det hjalp ikke. Problemet er også i høyere hastigheter. Har tatt diagnostik test på motoren i dag, og fikk feil på lambda sonden, klima kompressor og noe som heter tank avluftnings ventil. Har bestilt ny lambdasonde men tror ikke det er der feilen ligger. Får se når jeg har bytte den. Lambda sonden lå med maks verdi hele tiden, så motoren fikk altfor fet blanding. Kompressor har jeg ikke, da jeg ikke har aircondition, så den er utkoplet. motoren kommer fra en 94mod M5. Tviler på at denne har noen betydning for motorstyringen, men hvis den har det ...burde kontakten til denne vært jukset med en fast motstand i stedet for å ikke være tilkoplet? Noen som vet hva slags signal som blir gitt til/fra denne og hvis motronic`en bare føler på en motstand i kompressoren, hvor mange Ohm skal denne motstanden være? Men hva i allverden er tank avluftning ? Skulle vist være en kontakt for den i motorrommet. Hvis det ikke blir bedre med ny lambdasonde, skal jeg prøve det med trykk måler
  15. Dette er normalt på flere motorer, for å få brent vekk avgasser holder motoren turtallet litt igjen.
×
×
  • Opprett ny...