Gå til innhold

Kim S

Medlem
  • Innholdsteller

    120
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Kim S's Achievements

  1. Om du merker at motoren går noe tyngre, spesiellt ved innslag av kompresser/start av kjøling så er trolig kompressor ok. Men har kjølingen plutselig blitt borte? Lite "fludium"?
  2. Går klimakompressor da? Sikring?
  3. Litt off topic, men er det fotobokser i begge retninger i Rælingstunellen? Eller er det bare i retning Lillestrøm?
  4. Angående dunkelyden, så ville jeg ha sjekket traversforingene!
  5. Som nevnt tidligere så kan ikke denne har byttet chip, med mindre hele motorstyringen er byttet. M20B23 ble levert med L-Jetronic, som ikke har mulighet for chipping.
  6. Kim S

    Tomgangs tull

    Har du den "nye" utgaven med Motronic? Denne kom i september 87. Nok om det; min første E30 var en 320 uten Motronic og den hadde en liten lekkasje i en luft slange som går(i midten)under innsugsmanifoilen. Vet at det er dårlig forklart, men den finner du om du står på passasjersiden og kikker mot motoren. Løsningen for meg på gamlebilen ble å montere en "vanlig kran" som jeg kunne regulere mengen luft. Dette fungerte knallbra og bilen fikk skikkelig stabil tomgang. Justerte aldri noe mer på den etter det. Det beste er såklart om man går over alt av slanger etc og bytter om nødvendig. Er det Motronic, så kan det være flere feilkilder. F.eks tomgangsregulatoren. Da jeg kjøpte min nåværende E30, så fusket tomgangen mye. Etter litt feilsøking, så fikk jeg konstantert slitte børster i tomgangsmotor og byttet da hele tomgangsenheten. Problem solved!
  7. Tror ikke det er forskjell på motorstyringen siden det er snakk om 2.5 literen. Mener ganske bestemt at den bruker Motronic. Hadde det derimot vært 2 literen så hadde det vært forskjell på motorstyringen i pre -og facelift.
  8. Ser du bor i Nittedal. Jeg sjekket delesiden til Skedsmo Bilopphogging og den sier at de har 15 stk startere på lager der.
  9. Tror ingen kan skaffe billigere chip til 325 enn den du får hos Trimchip. Ta kontakt med de og oppgi boksnr på ECU'n din, først da får du vite riktig pris.
  10. Mulig dette er OT, men jeg klarer ikke dy meg! Jeg synes forumet blir mer og mer....hmmm.....hva skal jeg si: BMW only. Eneste som gjelder er BMW. BMW ditt og datt er best etc. På tide å våkne opp...det finnes mange andre flotte biler som ikke har rullet ut av BMW fabrikken. Må ikke ha BMW merket for at det skal være en bra bil eller ikke minst fin bil. Jeg er selv en ihugga BMW fan, men synes da det finnes mange andre fine biler. Om ikke bedre også. BMW er gode på kjøreegenskaper ++, men de deler pallen med flere! Jeg er tidvis innom VAG forumet og der er det faktisk mulig å diskutere andre merker, uten å rakke ned på de! Det går ikke like lett her, da det bare blir "Auda.....dårlig drittbil....!". Ikke meningen å bruke denne tråden til dette, men jeg måtte bare få skrevet/sagt det. Ellers så er jeg enig med trådstarter at bilen som det linkes til er en fin bil!
  11. Det er samme motoren i både pre- og facelift. Regner med at du tenker på om den har Motronic motorstyring eller ikke. Alle 325 har Motronic og alle 320 etter september 87. Dvs at har du en 320 fra før 09/87, så har du dessverre ingen muliget for chip. Om det er enkelt å montere på E30; ja, bare en IC som du bytter ut med en eksisterende.
  12. Billigere enn på Trimchip.com ? Mener de tar fra 490,- eks mva for en chip til 2.5 literen. Er vel ikke lett å få det noe billigere enn det antar jeg. Tror stort sett alle lover noenlunde samme effektøkningen også. Til min 320 så gav jeg 1100,- hvilket jeg synes var en fin pris. Den eneste merkbare forbedringen hos meg var noe høyere moment i mellomregisteret. Vil anta at du merker det bedre på en 2.5 liter.
  13. Å si at dette er svake kasser, vitner om at vedkommende har vært svært uheldig eller uvitenhet. Gir man girkassen det stell den trenger(olje og filter), så blir man garantert overrasket over hvor lenge disse holder. ZF4HP22 er brukt i haugevis av biler. Selv hadde jeg en kasse i en Volvo 740 TIC. Deretter kjøpte jeg en BMW 320iA med den kassen. Nå har jeg en 320iA cab med samme kassen. For meg har disse kassene skapt svært lite hodebry, bortsett fra den gangen jeg lærte at de faktisk trenger litt stell, les: havari. Kassene hadde en tidligere svakhet som ble utbedret mot slutten av åttitallet. Ruset man motoren(gir i park) etter å ha kjørt, så kunne dette resultere i havari. Ligger massevis med info om dette på Google. Mener å huske at de ubedret dette med å modifisere en oljekanal. Se her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=70293&highlight= Det vil alltid være FOR og IMOT, uansett bil, merke, modell, årgang, deler etc etc. Hadde kassene vært så svake som det hentydes til, så er det merkelig at disse er brukt i så mange forskjellige biler. Dårlig vedlikehold og mye hard kjøring resulterer nok trolig i havari. Og når det er sagt; Nei, jeg antyder ikke at noen her, hverken har kjørt hardt eller har gitt dårlig vedlikehold! Det har jeg overhodet ingen forutsetning for å si. Mine utsagn er kun basert egne erfaringer!
  14. Der riktig som du antyder, at delen tilhører regreimen. Denne jobber sammen med spennrullen.
  15. Kim S

    forskjermer e30

    "men smekk på plass og ferdig" er ikke bestandig helt riktig! Jeg kjøpte orginal skjermer til min cab og de måtte justeres/tilpasses en god del, for å få de til å flukte bra med resten. Mulig det er lettere med "vanlig" skjermer; cab har egne fremskjermer, som er noe annerledes nede ved kanalen. Uansett så tror jeg nok det hadde blitt mye mer arbeid med skjermer fra Veng.
×
×
  • Opprett ny...