Gå til innhold

blade77

Medlem
  • Innholdsteller

    99
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    halvor@ungdomskanalen.no

Profile Information

  • Interesser:
    Asker

blade77's Achievements

  1. Da jeg har fått firmabil ( ja det ble en BMW det og), så må jeg se meg nødt til å selge min trofaste E39. Vi snakker en 99 modell 520 touring med 360000 velfortjente kilometer på klokka. Har hatt bilen siden 2006, og den har blitt holdt godt i den tiden. Servicebok er komplett til og med 180000 ca. Etter det har jeg kjørt oljeskift og service selv. Alltid byttet etter serviceindikator. Bilen har den vanlige rusten her og der som gjerne dukker opp på en E39. Teknisk sett er den i god stand. I fjor sommer ble det byttet følgende: - Skiver foran og bak - Bremseskjold foran og bak - Klosser foran og bak - Alle forstillingsdeler foran - Støtdempere foran I tillegg følger det med nye dempere bak, nye demperlager bak, og nye bakstillingsdeler. Kjøpte nye vinterdekk til den i november 2013, og disse har såvidt blitt kjørt med. Det er alufelger på vinterdekk, og 17" alufelger på sommerdekk. Bilen selges med litt tungt hjerte til 25000.- Her er det teknisk mye god bil igjen, og den har ikke hatt mye problemer i mitt eie. Utrolig god bil å kjøre. Har dessverre ikke bilder, men send pm så skal vi få ordnet det og. Bilen står i Asker. mob 45025803 Håper å finne en eier som kan ta godt vare på bilen i tiden fremover.
  2. Det er den ventilen som er avbildet ja. Jeg byttet min siden det sitter en membran inni og er usikker på hvor bra det blir om man bare renser her. Delen kostet ikke mer enn 400 ca orginalt så. Men tettheten lå faktisk ikke i ventilen. Det var tett i det ytre røret som leder oljen ned til bunnpannen. Her gikk jeg på med løsningsmidler og måtte til slutt stake opp med tynne tynne strips for å få ut koksen som hadde tettet igjen. Røret som da gikk opp fra peilepinnen og til "ventilen" var da full av "majones" lignende her. Du slipper å ta av hele innsuget, men jeg måtte av med spjeldhuset på min for å komme bra nok til. Luftfilterboksen måtte og ut ja. Det er ganske trangt og klønete men det lar seg gjøre.
  3. mener å huske at Wurth har det. Burde og kunne få tak i det på Torshov bilrekvisita osv.
  4. du får kjøpt egne pakningsfjerner på spray. Fungerer godt men tar også lakk. så vær forsiktig når du bruker.
  5. Da er problemet med ulyden i motoren løst. Byttet i går veivhus"ventilen" og renset opp veivhusventilasjonen. Var mye koks og grums i rørene. Men det verste var nok der hvor oljen går i retur ned til bunnpanna. Her går den i et rør som ligger utenpå peilepinnen, og her var det helt tett.
  6. kan ta en sånn jobb for deg jeg. Bare send meg en PM.
  7. Ville ha sett om ikke en av coilene dine kanskje har tatt kvelden. Har selv måtte bytte en på min bil. e 39 520 99 modell.
  8. Nydelig tips. Det skal jeg sjekke opp her senere i dag.
  9. Mener det står i instruksjonsboken at det er sensoren til alarmen ja.
  10. Da har bilen min gått nesten 220000 km. Alle servicer fulgt til 170000 km. Men etter det har jeg tatt alt selv. Byttet olja til riktige intervaller osv. Men nå har den fått en ulyd, når jeg gir gass fra tomgang så kommer det en liten tut-lyd. Den vedvarer ikke, den dukker bare opp som en kort lyd i det motorens turtall øker fra tomgang. Har tatt av oljepåfyllingslokket og ser at det er litt mørk belegg. Noen som har hatt tilsvarende på sine biler? Lurer litt på om det vil hjelpe å bare ta av veivhusventilasjonen og rense opp alt der. Har og en klassisk klunkelyd fra forstillinegn. Det til tross for at jeg har byttet dempere, tårnlager, endeledd på styring både indre og ytre. Byttet og foringene på stab staget. samt "forbindelsesstaget" til stabstaget på venstre siden. Men lyden er der fortsatt og den virker til å komme fra venstre side. Begynner nesten å lure på om noe annet et sted i nærheten er løst og lager lyden. Det skjer bare ved heftig vibrasjon, ikke over vanlige fartsdumper liksom.
  11. Bump. forsetene og baksetene går nå for 3500.- Dette er BILLIG!!!!!!! De tar bare opp plass her hjemme.
  12. har hatt samme problem på en e30. Da byttet jeg bensinpumpe etter bensinpumpe. Helt til jeg fant ut at det var trykkregulatoren som var gåen. Den burde sitte på "fuelrail" i motorrommet. Kan være greit å sjekke etter.
  13. bump, ja tar i mot bud. Ingen latterlige men kom med det, evt om noen har noen fine alufelger med sommerdekk til e-39 så kan det byttes litt her.
×
×
  • Opprett ny...