Gå til innhold

senex

Medlem
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://home.no.net/senex/bmw540.htm

Profile Information

  • Interesser:
    Mo i Rana

senex's Achievements

  1. Vil med dette bare få takke alle for all hjelp. Dro til verkstedet med alt av info jeg fant på nett, fikk bestilt den nødvendige delen og det kostet meg totalt 2000,- (Det var så trangt at jeg orket ikke selv i kulden). Det var altså membranet til innsugsmanifoil. Lokket som ble byttet kostet 800,- tilsendt. mvh en lykkelig mann med masse penger spart
  2. Å bytte denne membranen tar nok 2-3 timers tid for en erfaren mekaniker,selv brukte jeg nok en del mer men det var fordi de skruene satt godt fast og i tillegg er det veldig trangt der. Nå jeg fikk disse symptonene på min egen bil forstod jeg ikke hva det kunne være,så jeg trålet svenske og amerikanske BMW forum for å finne noen svar og svar fikk jeg. Gikk så videre til Autozentrum/Stenshagen/Autopower og Arne Gulbrandsen og fremla problemet til de,men de hadde ikke hørt om dette tidligere og ville ta diagnosetest osv.... Da bestemte jeg meg att dette skal jeg prøve og fikse selv og bestillte de delene jeg trengte. Nå skal ikke jeg være helt bastant og påstå att du har samme problem som jeg hadde,men å skifte dette dekselet med membranen i kan jo uansett være lurt om du tenker på å ha denne bilen noen år fremover. Her er noe jeg fant på en amerikansk side: http://home.comcast.net/~vicent/osve38.html http://www.bimmerboard.com/forums/posts/49387 Takk så mye for hjelpen så langt. Etter å ha trålet de svenske sidene opp og ned kan jeg ikke forstå det skal være noe annet. Alle symptomer tilsier dette, så det dekselet skal nok bli bytta i første omgang. Det jeg synes er rart et at BMW Norge ikke kunne hjelpe verkstedet. I tillegg hadde de undersøkt i Tyskland uten hjelp. Ser for meg ut som om dette er et helt vanlig problem på disse bilene.. Har vært å "prøveskrudd" litt. Forferdelig trang, så det kan nok være et verksted blir overlatt jobben...
  3. Tusen takk for det - vil ikke anta dette er en like omfattende jobb som det første jeg ble forespeilet
  4. Ja det er den venstre (sjåførsiden) bakre ventilen som var kokset igjen, så det høres jo fornuftig ut..
  5. Grunnen er som følger: 8'ern har begynt å fjuske veldig på tomgang - spyr ut røyk når jeg gasser på - bruker MYE olje. Har hatt den inne på verksted som sjekket litt. De sa ene sylinderen var kokset igjen. Skiftet alt av plugger, målte komp etc og alt bare fint og flott, men motoren blir ikke bedre. Verksted har ringt BMW norge som sa det mulig kunne være stempelringene, men de viste ikke. Fikk beskjed om at da måtte de ut med motoren. Jeg skjønner det ikke, men de skulle ha 20000 bare i arbeidspenger for å sjekke hva det kunne være.. *HJELP*
  6. Har en -97mod. 540i. Noen som har vært borti ødelagte stempelringer? Må jeg ut med motoren for å skifte disse? Hører rykter om dette fra BMW, men kan ikke helt forstå at det er nødvendig. Noen som har erfaring?
×
×
  • Opprett ny...