Gå til innhold

Moenmann

Medlem
  • Innholdsteller

    46
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    jemoen@gmail.com

Profile Information

  • Interesser:
    Kristiansand

Moenmann's Achievements

  1. Hvor mye skal du ha med frakt til kr.sand?
  2. Hei. Selger du dørpanelene separat? evt. pris.. hvor i landet holder du til?
  3. Sendte pm også, men 1600 fra meg.
  4. 1200,-
  5. fantastisk! gjorde faktisk som du sier uten å ha lest det, og kjente det var slakk i den, så jeg rev den ut med en gang. greit å få bekreftet.. så nå blir det ny vannpumpe også heldigvis ikke de dyreste delene å bytte.. jeg fikk forøvrig en 92'C termostat fra koed (fikk ikke noe valg). har det egentlig noe å si i forhold til 88'C som noen oppi her nevnte? 88 sto forøvrig i bilen fra før. den er import om det har noe å bety.
  6. hei igjen..fant ut problemet bak.. det var en av fjærene på parkbremseskoene som hadde hoppet ut av sporet (en av dem du stikker gjennom og vrir rundt) siden det var rustet i stykker bak der... så det fikk jeg ordnet, håper jeg. men tilbake til lekasjen; har nå funnet ut at det mest sannsynlig er vannpumpa som lekker.. den sitter rett bak vifta, right? men den skulle være byttet for 3-4 år siden. kan det fortsatt være den? satser i hvertfall på det og stikker og kjøper meg en ny pumpe i morgen. det er vel best å gå for original bmw? eller holder det kanskje med pakning? takk igjen.
  7. takker:) nei, det har ikke det.. automatgiret har stått i P.. Jeg trodde også alu var best når det gjaldt termostathuset,men åpner og sjekker det.. termostaten må byttes uansett. koster vel ikke mange kronen å bestille det også i tilfelle.
  8. ja nå lekker den ikke bensin lengre; nå er det kjølevæska som kommer ut.. kan det være riktig at det lekker kraftig fra rundt termostaten/huset når bilen begynner å bli varm?? i hvertfall i området der.. det begynner ikke å lekke før bilen er blitt litt varm. men kjører jeg da, lekker det ganske mye.. ser ut som det kommer oppe i området av termostathuset i hvertfall, men jeg er usikker. termostathuset er forresten av aluminium(?) har jeg observert.. hvilken termostat må jeg har om det er den som er problemet? ser det var i hvertfall to stk med forskjellige grader. takk igjen alle sammen Bilen har forresten stått en stund pga litt diverse, og når jeg prøvekjørte den nå, så kom det en skikkelig ubehagelig dunkelyd fra bremsene(??) bak på v side etpar ganger også tikker det i takt med at hjulene går rundt når jeg kjører.. ukjørbar mao. noen erfaringer? rustet fast? hva kan jeg gjøre? enda en gang takk..
  9. jeg gjorde som du sa, conan, og kombinerte det med hva torminator sa, og det gikk fett som fjell litt banning måtte til.. det meste ble utført uten å kunne se hva jeg holdt på med men fikk strammet alt, og virker som lekasjen er borte i hvertfall. i sånne situasjoner er det kjipt med store mannehender.
  10. takker for svar folkens! fikk jekka opp bilen litt idag, og det ser ut som det er bensinfilteret som er problemet.. men det ligger jo helt idiotisk plassert må jeg ut med hele innsuget for å få byttet det? så ikke ut som det var enkelt å komme til det nedenifra.. ovenfra så det litt bedre ut, men allikevel umulig å komme til det.. noen som har en diy guide til dette? enkelte modeller har vel filteret greit plassert under førersetet.. men jeg er visst så heldig å ha det i motoren
  11. Hei. håper virkelig noen kan hjelpe meg her.. har en liten stund merket at bilen min har lekket litt bensin ved at jeg har luktet det, men i det siste har det vært helt villt. starter jeg bilen nå, så lekker det ikke bare, men det fosser regelrett bensin ut under bilen, ca midt under ved girkassa.. her er et bilde som viser ca område, men det kommer ovenifra her en plass tror jeg: det renner ned på siden av denne store blokken, foran den sorte "innsenkingen" på bildet.. bildet er tatt fra førersiden. vet ikke noe bedre måte å si det på.. som dere kanskje skjønner jeg har lite erfaring akkurat under her på bilen.. men håper noen kan gi meg en liten pekepinn på hva jeg bør se på..for bilen er ukjørbar for øyeblikket da jeg produserer store dammer bensin hvor enn jeg stopper, ellers kan du se dråpespor så det er kunn når motoren er i gang, og vanvittig kraftig lekasje. takk
  12. åh helvede.. du skal "konvertere" slik ja.. . skjønte ikke det tidligere idag, var litt bakfull. nei akkurat den jobben har jeg ikke gjort.. så da kan jeg ikke hjelpe deg allikevel. men den guiden forklarte jo ganske greit? er jo bare å rive opp det han skriver, så finner du jo ut av det.. det meste sier seg vel liksom selv..
  13. er jo bare å skru ut den umbraco(?) skruen som peker mot konsollen, og dra opp den gamle og stappe ned den nye og stramme. enkelt. tar deg ca 45 sekunder.
  14. kan virke som problemet er luft i systemet/lite kjølevæske! fylte akkurat på litt.. også må jeg få luftet ut en dag jeg har tid.. pollenfilteret er heller ikke skiftet på aldri så lenge.. ikke så lenge jeg har hatt bilen i hvertfall (3år!) .. jeg finner det faen ikke! har tittet bak hanskerommet. der fant jeg ingenting.. har også sett i motorrommet ved torpedoveggen. men der synes jeg alt satt fast.. må få sett nærmere på det der.. har forstått nå at det skal sitte i motorrommet på biler uten klima(?). garantert helt tett det filteret.
  15. hehe..ja, godt man har forskjellig smak får gjennomgå litt pga streameren faktisk.. men liker den jeg også skygger den sinnsykt bra for sol.. det er jo faktisk felgene som gjør bilen min til det den er kunne aldri tenke meg å ha noen andre.. ble krise når jeg knuste den ene og fikk vite at felgene var utgått! men etter mye styr fikk jeg tak på en! da var jeg nervøs en stund du må hilse på om du ser meg i byen! hehe..
×
×
  • Opprett ny...