Gå til innhold

Flash007

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Flash007's Achievements

  1. tja.... Siden du samler info om hva som finnes i Norge kan jeg jo fortelle deg at det finnes 1 stk 5,7 coupe også.
  2. Tja..... det er forskjell på en normal nedgiring på en automat kasse og kickdown. Dersom din automat kasse girer fra 5 til 4 eller 4 til 3 i forbindelse med en bakke eller forbikjøring er det IKKE kick down. men....dersom du trår gassen helt INN aktiverer du kickdown funksjonen. Faen så jævlig pirkete du er da , alle vet jo hva en kickdown er da. Skjønner ikke vitsen med å diskutere det, man lærer jo sånt som dette på kjøreskolen Joda, jeg regnet faktisk med at ALLE visst hva det var, men jeg begynnte faktisk å lure litt......
  3. Tja..... det er forskjell på en normal nedgiring på en automat kasse og kickdown. Dersom din automat kasse girer fra 5 til 4 eller 4 til 3 i forbindelse med en bakke eller forbikjøring er det IKKE kick down. men....dersom du trår gassen helt INN aktiverer du kickdown funksjonen.
  4. Neimen gutter da, nå må dere slutte å tulle "Kick down" er en egen funksjon på alle automat kasser. Det bety at du tråker gassen helt i bånn og aktivere en "bryter" under gassen, da girer kassa maksimalt ned for optimal akslerasjon. Til og med nye M5 har en slik "kickdown" funksjon. M6 har det ikke. NB Ja jeg vet at M5-M6ikke har automat kasse
  5. de 218hk og 500nm er syke assa, du fyker langt bak i setet ved kickdown fra 0kmt. Psst.... hvordan fikser du Kickdown fra 0 kmt...... altså jeg mente, gi bånngass når bilen står på tomgang, blir vel kickdown det, altså bånngass fra 0kmt og oppover- kickdown er når bilen girer ned når du trykker gassen bånn! Men ærlig talt bmw dude var ikkje dette unødvendig flise spikking? Joda kunne bare ikke dy meg. Skal ikke gjenta seg....
  6. de 218hk og 500nm er syke assa, du fyker langt bak i setet ved kickdown fra 0kmt. Psst.... hvordan fikser du Kickdown fra 0 kmt......
  7. Har du link til bilen da? http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc ... os=8&tot=9 Prisen er nok litt stiv. Jeg importerte bilen til Norge i Des 1994, og den var da den første privat eide M3 i Norge. Jeg eide bilen i 4 år før jeg solgte den, kjøpte den tilbake 2 år senere. Etter det ble den solgt til en på Vestelandet, som igjen etter noen år solgte den til nåværende eier.
  8. Her er litt info fra en som har trimmet en M3 E46. http://www.m5board.com/vbulletin/showth ... t=kellners NB! Her ble det utført mye mer enn en såkalt "Chip". NB2 For de som er interessert så er faktisk min gamle M3 3.0 til salgs, fant den tilfeldigvis på FINN i går. Den er MEGET bra.
  9. Faktisk er det slik at de fleste 3.0 motorene har mindre variasjon enn den nyere 3.2. Dete betyr faktisk at en sprek 3 liter i mange tilfeller er like kjapp som en litt 3,2 i under del av toleranse grensen. Min 3.0 ble logget av bladet Bilsport på 5,5 sek i 0-100 kmt sprinten. 2 stk i bilen og halv tank. Dette er raskere enn noen 3,2 jeg har sett, og neten 0,5 sek kjappere en hva jeg noen gang har sett på en 3.0. I tilegg dro den 1/8 mila raskere enn jeg senere klarte med 2 av mine M3 3,2 varianter. Toleranse grensen for hva som er tillatt av variasjon er jå +/- 5%. Dette betyr at allt ned til 325 Hk er normalt. At man vil finne noen på 360 Hk tviler jeg meget sterkt på. En annen ting er jo at de fleste målinger på diversje lotto ruller rundt om kring ikke er annet en artig tidsfordriv. Alle biler har forskjeller i effekt. Det er bare å ta en titt på resultat fra tester utført i Tyskland. Noen eks. Kjappeste M3 jeg har sett. 0-100 4,8 sek, 0-200 16,8 sek. Tregeste 0-100 5,5 sek, 0-200 på 20,5 Aller tregest, bil med 3,94 bakdiff og 19"( org 3,64) 0-100 6,1 sek, 0-200 21 sek. Tilsvarende med M5 beste 0-100 4,8 sek 0-200 16,9 Dårligste 0-100 5,5, 0-200 19,8 Dette kan ha/ har selvfølgelig noen med testforhold på test dagen å gjøre, men mye av forskjellen er faktisk ytelsen på motoren. Hva kommer dette av? jo, innkjøring, montering av motoren, toleranser på deler brukt osv.....+++ Trimmingsfirma har jo også en viss interesse av og bevise for kunden at bilen hans hav lav effekt før modifisering, og tilsvarende interesse av å vise hvor mye bilen har etter modifisering. Det tyske AMS gjorde for noen år siden en test på forskjellige ruller med en AUdi RS4. Variasjonene de fikk i resultatene var så store at det var helt latterlig. De foretok også flere tester på samme rull. Rullene kan kanske være at interesse dersom man ønsker å sjekke resultat før og etter en modifisering, men å bruke tallene som en fasit på hva man faktisk har av effekt på motor blir nok ikke helt riktig.
  10. 294 RWHP ( hester på bakhjul) er en faktisk ganske bra måling. Svært få E46 M3 har 343 Hk, de fleste har mindre. På E36 3.2 motorene var det normale fra 300 til 310 Hk. Noen også under 300 og de beste opp mot 315-320. Det er IKKE nok med en chip for å få samme ytelse som på CSL varianten. Den som påstår noe slikt har nok røyka litt mye kjemikalier. M3 motoren er så spesialisert at det ikke gir mye å endre på elektronikken.
×
×
  • Opprett ny...