Gå til innhold

Beppe

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo

Beppe's Achievements

  1. BILEN ER SOLGT. Det er med tungt hjerte jeg må selge "babyen" min. 1997-modell BMW 320i (E36) med 2,0 liters rekkesekser. Den er ikke tysklandsimportert (kjøpt ny av Stenshagen) og har bare gått 156.000 km. Bilen har blant annet takluke, kjørekomputer, antispinn og originale alu-felger på både sommer- og vinterdekk. Problemfri bil og alt er tatt fortløpende så denne er velholdt. Bilen har kun hatt voksne eiere. Selges for kun 82.000.- fordi jeg ønsker et raskt salg. Bilen står i Oslo.
  2. Har ikke funnet ut noe mer, men hvis tre av tre satser på stein, så skal jeg ta meg en tur og se om den forsvinner. Har ikke så peil på bil, men metall-mot-metall høres dyrt ut så jeg turte ikke kjøre noe mer better to be safe than sorry... Takk for hjelpen, skal gi dere oppdatering hvis det ikke er en stein
  3. Jeg skulle egentlig på hytta, men fikk knapt startet før jeg hørte en metall-mot-metall-skrapelyd på det ene bakhjulet så jeg snudde og parkerte bilen. Har noen peiling på hva det kan være? Har en BMW 320i, 98-modell.
  4. Takk for hjelpen alle sammen. Endte med verksted. Mitt lokale verksted skifta for 200 spenn så det var et enkelt valg. Og selv de gutta hadde problemer med å løsne noen av boltene med muttermaskinen sin Må bare få si at bimmers er en kongesite. Her får alle hjelp, uansett bil eller hvor dumt (i mitt tilfelle) problemet er. Utrolig fett at BMW-folk er så hyggelige!
  5. Takk for mange svar. Da var det altså ikke låsebolten. Jeg skjønner ikke helt hva poenget er med den - er det en slags tyverisikring? Uansett, skal skal prøve CRC og banking eller finne et hyggelig verksted
  6. I manualen på min E-36 står det at det er greit å kjøre til nærmeste verksted med fire av fem bolter og at man under ingen omstendighet må kjøre med kun tre av fem. Er nok ikke noen langsiktig løsning å kjøre med kun fire.
  7. Dette er et rett og slett pinlig spørsmål, men jeg er beit for ideer. Kjøpte meg BMW i sommer, skulle bytte dekk i dag, men måtte gi opp. Sleit lenge med å skjønne hvorfor den ene hjulbolten ikke hadde noe hode, etter en halvtimes hodekløing fant jeg utstyrsboksen i bakluka og der lå det et adapter som tydeligvis passa inn i hølet. Men selv etter å ha løsnet den litt fikk jeg ikke løs noen av de andre boltene. Mitt spørsmål er derfor: er det ett eller annet med den låsbolten (den uten hode) jeg må vite om, må den skrus helt ut eller noe, eller er det rett og slett boltene som sitter så hardt at jeg ikke kan løsne dem manuelt? Jeg har stått og hoppa på det håndtaket, men boltene beveger seg ikke. Vil helst ikke brekke den eller en bolt hvis det er et eller annet med boltelåsen som gjør at de andre boltene ikke rører seg.
  8. Finnes det et BMW-verksted i Kiel og har noen erfaring med dem?
  9. Hva skjer forresten når den stopper? Går motoren fortsatt, eller blir det stille? Motoren og takluka går, og begge stopper når jeg når et visst punkt. Skjer både når jeg åpner den frem/tilbake og "opp/ned". Jeg kan ikke mekke så jeg må sette det bort, men brukt-tipset var gull. Fant en kassett til en 2-dørs E-36 (passer riktignok ikke på min 4-dørs), men høggern skulle bare ha 1000 spenn for den. Så det er antakeligvis veien å gå hvis jeg bare klarer å finne en takluke-kassett til firedørs.
  10. Som du nå finner ut - jeg er særdeles lite teknisk begavet - hvordan åpner jeg luka manuelt?? Uansett så er det ikke motoren, den funker, det er bare noe inni der som sperrer. Når luka ble ødelagt/satte seg fast hørte jeg et høyt smell som å spenne en plastlinjal og slippe den mot en bordpate. Tror derfor det er en list eller ett eller annet i plastikk som hindrer luka i å lukke/åpne seg.
  11. Har en takluke som har hengt seg opp. Den beveger seg bare så vidt opp og ned/frem og tilbake før den "tar i" ett eller annet. Høres ut som en list som har løsna og sperrer luka fra å bevege seg fritt. Nå har jeg hatt den inne hos Stenshagen og svaret er: må bytte takluke-kassett og det koster 15-20 laken. Med andre ord, med en 97-mod BMW 320 er det helt uaktuelt. Nå er jeg rimelig desperat, tenkte derfor jeg skulle høre om noen har tips om hva jeg kan gjøre. Er det noen som har opplevd lignende problemer med takluken tidligere? Kan ikke skjønne at det skal være nødvendig å bytte hele skiten, motoren funker etc, det virker bare som om det er noe som fysisk sperrer luka fra å bevege seg fritt. Er det noen som har tips er jeg evig takknemlig. Går det ikke an å demontere taket og fikse feilen? Finnes det verksteder i Østlandsområdet som kan gjøre det billigere eller er Sverige et alternativ? Jeg er rådløs og lite keen på å måtte kjøre med lukket tak i årene fremover.
×
×
  • Opprett ny...