
chrbje76
Medlem-
Innholdsteller
58 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
chrbje76's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
E92 professional og ipod tilkobling
emne svarte i chrbje76 sin monsholm i Bilstereo, multimedia og navigasjon
Er i samme situasjon selv, jeg har funnet ut at Mobridge er bedre, intergrasjonen ser mye tightere ut og du får bluetooth/handsfree også, koster 5-6000 fra UK eller Ebay. Etterinstallasjon her i Norge hos bmw ligger på godt over 15000 for usb og bluetooth, kunne godt koste endel mer også, BMW visste egentlig ikke siden de omtrent aldri hadde gjort det før. -
Noen som vet om dette funker på europeisk bil? evt, finnes det noe tilsvarende? http://www.bimmernav.com/BMW_new_Blueto ... tions.html
-
Er det bolt on off, eller er det mer komplisert? En eller annen svinepels har kjørt på bilen min og traspet hele forskjermen, sannsyneligvis brøytebilen, får ingenting på forsikringen uten bonustap og da medfølgene gigantregning så tenkte det kunne være et greit helgeprosjekt?. Skjerm fra bruktdelhandel noe å vurdere?
-
Med hensyn til driftsikkerhet og ekstra utgifter er dette den beste bilen jeg noensinne har hatt. Klart det er ikke den billigste bilen å drifte men jeg tar det glatt igjen på at det aldri dukker opp sånne 10 000 kroners overraskelser en gang i året slik det ble med mine andre biler. Kjørt fra 100 000 til 220 000 nå uten et eneste hikk eller problem utover slitedeler. Listen fra autopower har sikkert noe hold i hvirkeligheten, men det er en akkumulert liste og jeg har ikke hatt noen av disse problemene. legger man til at bilen har få til ingen nevneverdige irritasjonsmommenter og at den er veldig god å kjøre så er det vell verd de ekstra literne med olje den skal ha på service, de 2 ekstra tennpluggene og litt ekstra dyre vindusviskere , er jo tross alt en ganske stor bil så du slipper ikke unna med Polo størrelse på rekvisittene. Knall bil, hadde kjøpt den igjen, men det blir nok ny 5'er på meg denne gangen, håper den er like bra.
-
Yepp mye viktigere å belønne miljsvindlere som f.eks Prius som bare flytter litt på utslippet enn de som faktisk gjør noe for the totale globale miljøregnestykket.
-
Er den behandlet så bra som det ser ut som er 180 000 bare innkjøringen jo , har selv en e39,, krysser 200 000 om dagen, 80 000 med meg i uten et minste hikk, dønn 100% pålitelig bi som klarer å ikke irritere meg i hverdagen, og det er vanskelig for en bil i mitt nærver , bærer overhode ikke preg av alle kilomtrene, 125 000 var jo grei pris også. Og som du selv sier, det blir en vanskelig vei tilbake til en råne Ford i akebrettplast etter en e39. Skulle nesten kjøpt den selv men jeg klarer bare å kjøre en av gangen .
-
Etter å ha høvlet igjen snart 10 biler vil jeg påstå at japansk=holdbart er en sannhet med modifikasjoner. Riktig nok kommer endel Japanske biler bra ut på statistikker over feilprosent, men se litt nøye etter så ser du at det stort sett er promille i forskjeller, og ser du nedover listen finner du minst like mange uheldige modeller. Og så, kvalitet er ikke synonymt med holdbarhet, skal du ha kvalitet over kjøreopplevelsen og noen spesielle egenskaper krever det mer avanserte mekanismer, systemer og materialer som ikke nødvendigvis er det beste utfra slitasje og uendelig holdbarhet under alle bruker forhold. Japanske biler er stor sett greie på dette området, de gjør det lett enkelt og slitesterkt, drit i om det ser teit ut, skraller, vingler, bråker og oppfører seg svimete. Så lenge det ikke kan gå i stykker er det greit å lage dashbordet av akebrettplastikk, ha hjuloppheng med maks 4 bevegelige deler, bruke elektronikk med 20 års fartstid osv osv osv. Til sist liggger vell gjerne noe av forklaringen i at det er en forskjellig bruker gruppe, den ene tar sin stolthet i å være snusfornuftig og skal for enhver pris ikke ha det på seg at de har brukt noe ekstra penger på bilen utenom olje og lyspærer,, lurer på hva de toyota verkstedene driver med hele dagen, graver man litt dypere finner man alltid ut at de lider av de samme probleme som andre dødelige biler, men det skal sies at mange av dem er holder i sin mekaniske enkelhet lengre og er billigere å fikse.
-
Var en tur i det fantastiske tåkeværet her forleden, det kom litt overraskende på og fort satt jeg i situasjonen ALTFOR stor fart i forhold til føret og veien forsvant enda mer overraskende 90 grader til høyre, jeg var sikker på at nå skjer det en av to ting,, enten snurrer jeg og hamrer inn i diverse autovern og rett i skogen,, eller så går det bare rett frem og i skogen. Til min store overaskelse lå bilen perfekt ballansert og med 4 hylende dekk kom jeg perfekt ut av svingen, ingen oversytring eller undertyring, med hvilken som helst annen bil jeg noensinne har hatt ville det gått skikkelig ille, selv i mye lavere fart. Har jo kjørt racing rigget bmw på bane, men at den sirompa 520en skulle briljere med noe av de samme egenskaper var hvirkelig en overraskende glede å se, men jeg gjør det aldri igjen men den reddet skinnet mitt.
-
Range rover, Hummer og annet skrap,,hva feiler dere,, om du skal dundre i vei gjennom Europa i 2-300 km i timen kan du ikke ha farkost som har aerodynamiske egenskaper på nivå med et kjøleskap,, skjerpings!!! en hummer hadde gått tom for bensin før den hadde klart å komme opp i 300 km/t. For meg hadde det blitt en Ferrari 599 GTB Fiorano, beste allround kilometerslukeren som finnes, uten spørsmål.
-
520..Alarm hadde ikke hjulpet et fnugg, de var frekk nok til å gjøre det mitt en av oslos mer trafikerte gater, tror ikke litt uling hadde gjort saken noe annerledes.
-
Jajaja idag var dagen, blir vekket tidlig på morgenen "krise bare å møte opp på jobb og sette igang", det var den søndagen. Haster avgårde, etter 3 forsøk hvor jeg er nesten fremme og må snu igjen har jeg fått med meg alt av nøkler, mobiler og adgangskort. Sent ute slenger bilen fra meg i Oslo sentrum og løper inn, Søndagen og da halve helgen er historie. Etter en time ringer politiet og spør om jeg er eier av en BMW,, åjoda nå er jeg eier av en tømt BMW med x antall knuste ruter, politiet kunne ikke si mye utover gratulerer med dagen og hadetbra. Og joda en ramponert bil møter meg, glass overalt. Det blir en vindfull tur hjemmover, jeg stopper på en bensinstasjon og kjøper en håndfull poletter til støvsugeren i håp om å få tømt bilen for pulverisert glass, men det henger selvsagt et stort i ustand skilt på støvsugeren, bare å tulle seg hjem i garasjen. Forsikringselskapet kunne også informere meg om at hvis jeg skulle bruke innbrudsforsikringen ville det bli dyrt, bedre å bruke glassforsikringen og glemme alt stæsjet de tok. Vilket betyr at uansett hvordan jeg vrir å vender på det kostet et eller annet svin av et avskum meg 5-6000 spenn. vet ikke hvem jeg er mest pissed på forsikringselskapet eller avskummet.
-
Tror ikke det der kan være noen M5, ser ikke ut som den akser noe nevneverdig i det heletatt og audien drar ifra med letthet. Hadde det ikke vært for at fyren er idiot og nekter å bremse hadde han aldri holdt følge.
-
Er ikke noen motstander av å slå ut håret i litt forsvarlige former, men det der er idioti. Hadde det bare vært sine egne liv de satt på spill, men der skal det ikke mye til før man har 30 biler ++ i en mølje. Trodde vell egentlig en m5 skulle gå bedre enn det der, sånn btw.
-
hehe steinen har jeg hatt en gang også, ville aldri trodd at noe så lite kunne lage så mye spetakkel. Når det skjedde hadde jeg akkurat fått ballansert dekkene, var på full fart tilbake for å grisebanke den ansvarlige(føltes som alle hjulene skulle ramle av) da jeg etterhvert skjønte hva det var slapp han det. Har ikke allverdens tiltro til den jevne mekanikker og jeg er sikker på at en kommer til å bli dyppet i spillolje og badet i fjær av meg før jeg forlater denne jorden.
-
Kjøp deg en stasjonsvogn da så tilfredstiller du både fornuft og lyst, e39 touring er den absolutt smekreste stasjonsvognen som finnes,, kansje med untak av noen alfaer,,, men strengt tatt er de vell ikke stasjonsvogn,, bare en luke bak som en undskyldning . Men skal du ha vogn med 300 000 + bør du kunne svinge skiftenøkkelen selv, det går sikkert bra men det er waste å dra den bilen på verksted for alt slags plukk som kan oppstå.