Gå til innhold

aavar

Medlem
  • Innholdsteller

    73
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    aavarm@hotmail.com
  • Website URL
    http://www.aavar.net

Profile Information

  • Interesser:
    Stavanger

aavar's Achievements

  1. Jeg har akkurat vært ute å bygget meg et anlegg i bilen som ligger i "superbusjett"-klassen. Anlegget består av en jvc-spiller, noen Xplod-fronthøyttalere (5" tror jeg), noen gamle JVC-7,5" i hattehylla pluss en 10" sub og 4" forsterker av ukjennt merke. Høyttalerene i hattehylla og subben drives av forsterkeren, mens fronthøttalerene drives av spilleren. For å unngå å sprenge høyttalerene bak har jeg satt de til HP og suben til LP. Finnes det noe enkelt filter man kan bygge eller kjøpe for en billig penge som gjør det samme med fronthøyttalerene mine (altså, setter de i HP)? Hvis noen skjønnte det. PS: Jeg er forresten overrasket hvor mye lyd man får ut av ca. 1000kr (mye brukt og til gibort-pris selvsagt, men alikevel
  2. Ønsker å kjøpe bakerste delen av eksosanlegget til en e30 320i (det som går fra katalysatoren ok bak). Er med to rør (hvis det er forskjell på det). Ønsker å kjøpe orginalt eller noe annet som passer. Aavar PS: Helst på haugalandet eller omegn. Haster
  3. Joda, men litt av poenget er jo at jeg ikke har lyst til å sage mer i hattehylla mi. Og hullene som er der fra før er jo 2" eller noe Men takk for tips.
  4. Hvilken stand er eksosanlegget i? er du interresert i å selge bakre del? Hvor mye i såfall?
  5. Jeg holder på å skifte bremseklosser på bruksbilen min (89mod corolla). Og da jeg hadde skiftet på ene siden og holdt på på andre siden kom jeg over et merkelig problem. Det er to sylindere som holder bremsekalipteren sammen som skal være bevegelige. Problemet er at i mitt tilfelle så er den ene bom fast, jeg har prøvd å sette det i spenn (med masse wd-40 og en tvinge), slegge og masse banning uten at noe av det har hjulpet. Er det noen som har noen tips om hva jeg kan prøve? MVH Aavar
  6. Det virker som det var noe så enkelt som batteriet. Fungerer som faen nå! Litt kjipt at jeg helte olje utover hele garasjen når jeg skulle skifte olje. Tok hele dagen det. Litt lengre enn planlagte
  7. Takker! Dette hjelper mye! SKal sjekke i morgen jeg
  8. Det var det jeg også fant ut (altså, ikke det med cellene, men at jeg satser på å skifte det). Prøver med nytt batteri på mandag jeg så ser jeg. Sikkert ikke en dum idé uansett
  9. Jeg har skrapt av polene på batteriet, men hvis det var på disse kablene det var et problem så ville jeg vel ikke målt såpass høy spenning når bilen ladet? (kablene ser forresten ut til å være i ok stand).
  10. Jeg har skrapt av polene på batteriet, men hvis det var på disse kablene det var et problem så ville jeg vel ikke målt såpass høy spenning når bilen ladet? (kablene ser forresten ut til å være i ok stand).
  11. Når motoren ikke går så ligger den på ca. 12 V, og når den lader så ligger den litt over (13-14V). Tror ikke det er dynamoen, for den lader jo + at dynamoen ble skiftet for 3 år siden (skiftet på merkeverksted).
  12. Hei! Jeg har en gammel corolla som jeg har litt problemer med. Jeg spør også dette spørsmålet på Toyota sportsbil-forumet, men av erfaring så er de ikke i nærheten så hjelsome som dere. Problemet er at bilen sliter med å starte og elektriske ting i bilen skrur seg av og på. Det kan virke som om batteriet er fucked, men jeg har målt spenningen på batteriet og den er mellom 12 og 14V. Kan det være et problem med overføringer av noe slag? MVH Aavar
  13. Må jo vurdere det hvis jeg ikke får bytter de bort, men jeg vil prøve på det en stund først... Noen som har noe clue på ca. pris i tilfelle?
×
×
  • Opprett ny...