Gå til innhold

haugens

Medlem
  • Innholdsteller

    37
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Sandefjord

haugens's Achievements

  1. Har prøvd å skrudd lufteskruen litt til, og det som skjer at at den "glipper". Kan altså virke som om gjengene begynner å bli dårlige. Skal få tak i ny lufteskrue så fort som mulig - høres ut som en logisk feil.
  2. Ja det var godt spørsmål. Jeg har også lest på forumether nå om den lufteskruen, og det ser ut til at den skal fungere som en slags "sikkerhetsventil". Etter å ha fylt på kjølevæske sto bilen på tomgang og det kom væske ut med en gang (da var bilen ganske kald). Etterhvert som bilen ble varm stoppet ikke "lekkasjen", men det kunne virke som det kom mindre etterhvert. MEN, når vi kjørte opp litt turtall kom det en god del mer igjen. Jeg forstår jo at det nok blir for mye væske i eks.tanken når man fyller/lufter på overnevnte måte, men hvor lenge skal eventuell overflødig kjølevæske komme ut da tro... ?
  3. Kan det være så enkelt da... ? Så kanskje for meg at den skruen skulle sørge for en "automatisk lufting" av noe slag jeg ? Man kanksje du har rett - flere som har innspill på den teoriet ? Ellers har jeg lest litt om bil i helling / ikke, og mange sier det ikke er nødvendig dersom du har varmen på full i varmeapparatet ditt. Kanksje verd et forsåk med å sette den i bakke e.l dersom vi ikke finner ut av dette.
  4. Hei Har en E39 520 -01 modell- Idag når jeg var ute å kjøre syntes jeg det kunne lukte kjølevæske. Stoppet etter litt og da så jeg at det rant væske. Åpnet panser og så at det kom fra luftekrue v/ekspansjonstank. Dro hjem å prøve å fylle på mer, med samme resultat. Har luftet den nå etter metoden nevnt av Aloebiz.net her : Motor skal IKKE gå og heller ikke være varm! 1: Skru opp begge lufteskruene. Sett på tenninga (du hører det surrer i no pumper under panseret) og la den stå på under hele påfyllingen av kjølevæske. 2:Sett varmeapparatet på full varme (nei, vifta trenger ikke stå på fullt, bare tempen!)! 3:Fyll på kjølevæske FORSIKTIG helt til det renner vann uten luftbobler ut av lufteskruene.. skru så igjen begge lufteskruene ordentlig.. sett på lokket på espansasjonstanken. 4:Start opp og kjør den varm! sjekk at du har ordentlig varme i varmeappartet også når motoren går på tomgang etterpå. Stopp motor og klem litt på den øvre radiatorslangen og hør at det ikke surkler alt for mye.. IKKE skru opp lufteskruene igjen for da suger den inn masse luft med en gang og du må gjøre hele lufteprosessen på nytt... MEn et samme skjer - kjølevæseke kommer fremdelesopp av lufteskruen. Ikke den på termostat, bare den ved ekspansjonstank. Bilen gikk seg god å varm, men det fortsatte å komme væske. Forslag til feilsøking ?
  5. Hold øyner (og ører) oppe - En sort BMW Alpina, B10 Biturbo er stålet i Oslo idag. Den har (hadde da i alle fall) reg.nr BN47525.
  6. sjekk denne : http://www.bmwe34.net/e34main/maintenan ... citors.htm
  7. hei ja... Takk for tips.. Har også fått tips om SI-batteriene som sitter bak på kortet der... Skal ta ut å sjekke både det og tipset ditt i løpet av uka...
  8. En kamerat av meg har en e34 -90 modell. Når det er kaldt i været skjer det noe spesielt. Inpection-lampa begynner og lyse - samtidig faller turtallesmåleren til 0 og det samme gjør forbruksmåleren... Når han har kjørt en stund forvinner blinkingen i inspection-lampa og målerene går opp til normalverdi igjen. Nå er det slik at han må kjøre bilen mye lenger (bli varmere ?) før feilen forsvinner enn tidligere. Bilen går helt bra hele tiden. Løsning ?
  9. Henviser til denne - håper det kan være til hjelp....løsningen ble i alle fall funnet som dere ser av siste innlegg på side to der. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=2 ... fusker+e34
  10. Dette er nok en typisk feil for veivakselføleren. Feilen kommer da i så tilfelle akkurat når bilen er blitt driftsvarm, og da fusker den og går dårlig...I noen tilfeller, slik som i mitt, kunne jeg bli kvitt fuskingen som kom ved å holde gassen inne en stund - plutselig skøyt bilen fart igjen, men da dro den dårligere...Gikk inn i et slags nødprogram. Veivakselføleren er også svært følsom på avstand til "balansehjulet" på veiva, og sand og dritt kan gjerne ødelegge for signalet der... Forslag : Løsne på veivakselføleren - puss med stålbørste e.l på anleggsflata + gjerne litt på balansehjulet. Monter igjen og prøv da.. Hvis ikke det blir noe bedre - bytt veivakselføleren. Evt kan du jo ta diagnose da.... ps : Har du siemens eller bosch-hjerne i bilen...Kan kanskje ha noe liggende her som kan prøves...
  11. Prøver igjen ...
  12. Som overskriften sier ønsker jeg å kjøpe en E46, 318 touring, er den sort er det mest ønskelig, men alt er av interesse. Prisen ? På nettet har de som har fanget min interesse ligget på 120 000 - 135 000 så det bør være i området der.
  13. bilen er solgt
  14. Lagt inn noen bilder i annonsen her på bimmers.no idag
  15. Meget pen 520iA ,E34, selges. Mye påkostet siste årene. Strøkent skinninteriør med tekstilmatter. Vesentlig påkostet siste årene. Motor og gir fungerer perfekt! Ikke olje eller vannforbruk! nytt siste 2 år : - senket med nye dempere,byttet slitedeler i forstillinga+4 hjulskontroll! - hvite blinkere forran og på siden. - angel eyes lykter - facelift baklykter med klarglass/rød - inpro crom grill (ikke montert pr idag) - m3 speil - frontleppe (ikke motert pr idag) - vinterdekk på alu(15t) - fjærbeinstag i polert aluminium - aluminium detaljer i dører - 18toms felger og dekk(225dekk forran og 255dekk bak) - AC Schnitzer pedaler - nytt eksosannlegg fra katalysator og bak. - Mye av bilen lakkert på verksted pga 2 parkeringsbulker og litt riper - Ny kamakselføler og veivakselføler. - Byttet litt coiler, bensinfilter og annet småtteri.. - høytaler deksler forran i carbonfiber stereoen består av : -rockford frontsett -rocford bakhøytalere -kondensator -kicker forsterker -12t kicker subb -Pioner cd/radio (mp3) +kabler+++ Selges for 65 000 eller høystbydende over dette. Ring meg på 92200067 eller send pm for spørsmål e.l http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... &username=
×
×
  • Opprett ny...